Chapter 39

60 1 5
                                    

5 tahun kemudian...

"MAMAAA!"jerit Myungki selepas balik daripada tadika.Beg sekolahnya diletakknya diatas sofa.Eun ha yang sedang membantu Auntie kim memasak didapur terkejut mendengar pekikkan anaknya.

"Myungki!Mama disini!"kata Eun ha.Myungki lantas berlari ke arah eun ha lalu memeluk Eun ha.Eun ha berasa pelik "eh?kenapa ni?".Tanya Eun ha lantas memandang ke arah Yoongi yang baru sahaja melabuhkan punggungnya dikerusi di dapur.

"Yoongi ah?kenapa dengan Myungki?"tanya Eun ha.

"Mama! Myungki nak adik"kata Myungki menangis.

"Ha?"Eun ha blur.

Myungki mendongak ke arah Eun ha "Myungki nak adik"

"Glup!eh?kenapa tiba2 ni?"tanya Eun ha lalu merenung tajam ke arah Yoongi "awak! Apa yang awak dah cakap dengan anak kita semasa awak ambil dia balik sekolah tadi?"

"Eh?saya pula!awak tanyalah Myungki"sengih Yoongi.

"Awakkk!tidur luar kang"kata Eun ha ke arah Yoongi.

"Mama! Jangan marah papa! Myungki nak adik sebab semua kawan2 Myungki di sekolah cerita tentang adik! Myungki seorang sahaja yang tidak ada adik!hmm..sebab tulah Myungki tanya papa tadi!Papa cakap itu pun kalau mama nak "kata Myungki.

"Eh! Jangan nak mengada yah! Anak dan bapak sama jer! Main minta je! Ingat nyaman ke bawa anak dalam perut 9 bulan!"bebel Eun ha.

"Aik?saya juga kena ka?"Tanya Yoongi.

"Alaa mama!"Myungki mencebkk.

Auntie kim hanya ketawa sambil mengelengkan kepalanya dengan tingkah laku 3 anak beranak itu.

Eun ha menarik nafas dalam2 lalu dihembusnya.Eun ha mencangkung dihadapan Myungki "Myungki sayang!ingat apa yang mama pernah katakan dulu?"

Myungki mengangguk "ingat"

"Mama kata apa dulu?"tanya Eun ha senyum sambil mengusap kepala Myungki.

"Setiap Rezeki manusia adalah datang daripada Doa yang ikhlas!"kata Myungki.

"Pandai! Jadi kalau Myungki nak  adik! Doa banyak2 yah! Itu semua rezeki masing2! Biarlah kawan2 Myungki tu bercerita itu ini! Janganlah kita terlampau ingin ikut apa yang orang lain ada!itu rezeki diorang! Rezeki kita hanya tuhan sahaja yang tahu apa yang terbaik untuk kita..."kata Eun ha.Myungki tunduk "Mianhae mama"

Eun ha senyum.

Yoongi bangun dari kerusinya "baiklah! Saya nak pergi kerja semula ni! Myungki, jangan nakal2 yah! Dengar cakap mama"

"Baik bos mafia"kata Myungki sambil tangan kirinya diatas dahi.Myungki berdiri tegak seperti seorang kadet polis.

"Bos mafia?Sayangg"jeling Yoongi ke arah Eun ha.Eun ha berpura2 bersiul "Auntie kim ada dengar lalat tak??"

Auntie kim tidak connect apa yang dimaksudkan oleh Eun ha "lalat??mana?esh! Bahaya ni kalau hingap pada makanan! Boleh keracunan nanti"

Eun ha mencebik "auntie ni ! Tak sporting betul"

"Mama! Kenapa buat muka macam tu?nanti papa yang geram tengok tu!"kata Myungki dengan pantas Yoongi menutup mulut Myungki lalu diangkatnya Myungki.

"Awakkk! Apa yang awak dah beritahu kepada anak kita"tanya Eun ha sambil mengepal2kan penumbuknya.Aura hitam Eun ha mulai keluar.Yoongi menelan air liur.Myungki memandang Yoongi dan Eun ha bersilih ganti "hahahaha...Papa takut dengan mama...!"

"Hahahahahahaha! Pintar betul budak ni"kata Auntie kim sambil menahan perut geli hati.

"Eh! Mana ada papa takut dengan mama!memandai jer anak papa ni"kata Yoongi lalu mencium pipi Myungki.

Mr.Mafia Vs Ms.Clumsy [MIN YOONGI FF]Where stories live. Discover now