Chapter 24

72 2 10
                                    

"Errr....Yo..yoon..."kata Eun ha tergagap dan wajahnya terasa panas.

"Kenapa?"tanya Yoongi yang masih merenung wajah Eun ha.

"Err...."Eun ha hilang kata.Yoongi duduk.

"Mianhae, Eun ha! Sebab cium awak semasa saya sakit.."kata Yoongi.

Eun ha diam.Mulutnya berkunci.Otaknya seperti tidak dapat memproses kata-kata yang hendak dikeluarkan.Yoongi senyum lalu mencubit pipi Eun ha "alah, tak payahlah buat muka macam tu..hahahaha"

Eun ha menepis dan mencebikkan bibir "eee..apa ni main cubit pipi ni!sakitlah...""
"Dah tu awak diam sahaja! Kan saya dah minta maaf tadi.."kata Yoongi.

"Eeeee....awak nii! Tak boleh ke kalau nak cium orang beritahu dulu?ni main terjah je! Suka sangat main terjah begitu! Ni dah masuk 3 kali awak buat begitu pada saya!last2 lain jadinya! Saya tidak mahu terjadi yang lebih teruk selagi belum ada ikatan yang sah! "Kata Eun ha overthinking.

"Kenapa?awak ready nak kahwin ke?"Tanya Yoongi.

"Nak kata ready tu taklah juga, tetapi saya risau kalau2 saya mengandung nanti macam mana?habis saya kena sembelih dengan mummy dan juga daddy nanti! Dan jimin oppa akan terkena tempias juga.."kata Eun ha.

Yoongi ketawa sambil mengelengkan kepala "hahahahahahahha.."

Eun ha mencubit bahu yoongi "eeeee...kita cakap betul2 dia ketawa pula..."

"Hahahaha..dahlah  Eun ha! Jangan overthinking sangat! Saya tahu batasnya! Nanti awak akan jadi milik saya juga! Percayalah..."kata Yoongi senyum.

Eun ha menelan air liur "ek?lain macam je senyum dia ni!"kata Eun ha didalam hati.

*****************************************

Seminggu kemudian,

"Arghhhh.!bosannyaaa....."bebel Eun ha sambil baring di sofa.Bantal sofa dipeluknya.
"Kalau hari2 seperti ini, memang sah aku akan menjadi gila.."kata Eun ha bangun dari sofa.Auntie kim tiada dirumah kerana sudah pergi membeli barang.Eun ha ada menawarkan diri hendak mengikuti Auntie kim membeli barang dapur tetapi Auntie kim kata Namjoon ada temankan dia.Dia juga risau akan keselamatan Eun ha.

Ding dong..(bunyi bell)

Eun ha memandang ke arah Pintu "clorox?awak ke tu?"

Tiada sahutan yang diterima.Eun ha mendekatkan telinganya pada pintu "Auntie kim ke tu?"

"Oi Eun ha ! Bukalah pintu!"kata suara itu.Eun ha ternganga "itu bukan ke suara...."lantas Eun Ha membukakan pintu.Riak wajah Eun ha menjadi ceria apabila orang yang datang itu adalah "Siew Linggggggggg...oh my bestiehhh forever and ever.....waaaa...aku rindu kau..."kata Eun ha lalu memeluk Siew Ling.Siew Ling juga bergitu.

"Ayoyo..kau cuma excited tengok siew Ling sahaja ke Eun ha?aku dan bryan ni macam mana?"tanya fairuz.

"Sampai hati kau ,Eun ha! Merajuk kang" kata bryan pura2 merajuk.

"Ala korang ni! Korang pun aku excited juga..hehehe..!cuma masalahnya aku tak boleh peluk korang!hehehe..korangkan lelaki!Siew Ling kan perempuan.."kata Eun ha sambil mengaru2 kepalanya yang tidak gatal.

"Yerlah tu..."kata Bryan dan fairuz serentak.

Eun ha tersengih "btw, macam mana korang boleh ada disini?korang tidak beritahu aku pun nak datang!selalu je macam ni.."

"Hehe..sebenarnya..."belum sempat siew ling menjelaskannya, Yoongi tiba2 muncul di belakamg mereka bertiga "sebenarnya saya yang suruh mereka datang kesini! Semua ticket flight saya yang tanggung.Sengaja nak buat surprise untuk awak! "

Mr.Mafia Vs Ms.Clumsy [MIN YOONGI FF]Where stories live. Discover now