Aynı Üniversite de Okumak . .

56 3 0
                                    

Allah'ım lise hayatımız tamamen bitmişti. Ve bir kaç gün sonra Üniversite sınavına giricem ve bir gram heyecan yok. Okumaya mehilli bir insan olmadığım lise hayatım da belliydi ama annemin zoruyla bitirdim. Şimdi de babamın zoruyla Üniversite sınavına giricem. Yerler açıklandı ve Hasan'ımla birlikte yarın sabah sınav olmaya gidicem. Malum Hasan 92'li olduğundan Üniversiteyi 0 çekerek ve kendi memleketimizde ki Selçuk Üniversitesini kazanmıştı. Benim kadar şanslı olmasa da yine de şanslıydı kerata. Şuan Üniversite 1 olduğundan elimden tutarak beni yarın ki sınavıma götürcek. Oy kuzuma benim ya.
Tamam anne ya heyecan yapma. Tamam annem okunmuş su , pirinci , şekeri hepsi aldım yol da giderken alırım hepsini. Merak etme sen. Baba hayır ya sen gelme ben çocuk muyum ya kendim giderim. Hem arkadaşım götürcek. Tamam tamam haydi öptüm sizleri ben çıktım. Kapıdan çıkar çıkklmaz artık babamgil Hasan'ı merak etmişlerdi. Sürekli onunlaydım ve bir hayli nasıl biri olduğunu merak ediyorlardı. Ah biricik ailem benim. Arabaya biner binmez sırada ki heyecan Hasanla devam etmekteydi. Ay uf sanki sınava bunlar giricek ya. Herkes heyecan bende tık yok. Alt tarafı normal bir sınav işte. Erkenden okula geldik. Hasan'ımla bir güzel kahvaltı yaptık.
"Sana güveniyorum hayatım. Kazancaksın ve bi kaç saat sonra gülerek çıkıcaksın. Gel bakalım yamacıma. Muaaaah. Seni çok seviyorum hayatım. Ben burada bekliyor olucam seni. Hadi başarılar kadınım" diyerek okulun bahçesine doğru ilerledik. Okula girmek üzereyken Hasan'ın " Seni çok seviyorum " demesiyle hooop girdim içeri. Sınıfı buldum. Sıra numaram orta da bi yerdeydi. Oturdum. Ve sınav başladı. Öksüren , burnuna çeken , sırayı sallayan , kalemle masaya vurup ritm tuturan insanlarla sınava başladık. Türkçe idare eder. Matematikle çebeleşmemden sonra diğerlerini de yalan yanlış yaptıktan sonra benim sınavım biter. İlk bitiren benim. Acaba hepsini sallımış olabilir miyim ki. Herkes bir hayli cebeleşirken benim mal mal oturmam görevliye batmış olucak ki çıkabilirsin diyerek resmen beni tatlı bir dille kondu. Ukala bozması. Sinir şey. Sümsük. Ay neyse bir an önce şu sessiz yerden çıkmalıyım. Resmen uykum geldi. İçim daraldı. Oy kuzuma benim oturmuş öyle beni bekler.
"Hobba ben geldim sıpacık. " hemen de sarıldı dur bi çocuk ya.
"Nasıl geçti aşkım. Niye bu kadar erken çıktın. Naptın attın mı yoksa" diyerek bitmek bilmeyen sorularından kaçarak "Yaptım işte çocuk ya idare ederdi" deyip geçiştirdim. Yani cidden yaptım birşeyler doğru ya yanlış bilmiyorum. Benim şaşkın çocuk hala yüzüme bakıyor. Salladım sanıyor garibim ya. "Kuzuum cidden yaptım. Meraklanma. Kesin 4 yıllık tutturdum" diyerek alaycı bi ses tonumla alay ediyordum kendimle. Napim ya kendimle barışık biriyim. 4 yıllık neyime benim. Kuzumda gülerek ufak bi kutlama yapmaya götürdü beni. Oy kuzuma benim.
* * * * *
Ve tercih yapma zamanı geldi. Sanki kazanmışım gibi bir de tercih yaptırmaları yok mi bizimkilerim ay bir an önce yapıyım da bitsin. Hep şehir dışı 2 yıllıkları yazdım. Bizimkiler de oy verince tamamdır. Hasanla okula gidip teslim etmemiz gerekiyormuş. Neyse gidelim bakalım. Hasan tercihleri bakıyor. Bakıyor bakmasına ama resmen delirdi çocuk.
"Ne demek şehir dışı hepsi ya. Bunların hepsini silip sadece Konyada ki bölümleri yazıyorsun hayatım çabuk. Ben senden nasıl ayrılcam. Hayır olmaz. Sil hepsini hayatım " diyerek kendi söylediğini kendi yaparak sadece 1 tercih yaptık. O da kendi okulunda ki benim bölümeme. Babamgil duysa vay haline benim ya. 1 tercih yaparak Üniversite hayatım başlamadan bitti. Kızmıyorum bile Hasan'ıma zaten kazanamicaktım. Onun gönlü olsun diye seslenmedim bile. Okula teslim ettik bakalım sonuç ne olacak.
* * * * * *
Hasanla internetten sonuçlara bakıyoruz. Bakalım kazanmış mıyım ? Ne çok umutlu benden bu çocuk ya. Oy kazanamadığımı görünce çok üzülcek. Heyecandan bakamıyor bile Hasan o girdi sanki sınava ya. Bakıyorum bakıyoruuum evet Hasan hazır mısın ?
Hadi aşkım hadi ya heycanlandım valla.
Ve veeee "Kazanmışım kuzum. Hem d senin okulun "diye kandırırken öyle bi kucağına aldı ve çevirdi ki beni. Ayaklarım yerden kesildi. Çok sevindi garibim. Bu kadar sevinceğini bilseydim böyle bi şaka yapmazdım ya çok üzüldüm böyle görünce halini.
"Kuzum şaka yaptım. Yok öyle birşey. Yoğunluktan dolayı girinmiyor siteye ki" der demez hemen kendi oturup girmeye çalışıyor ama o da giremedi. Oy kuzum benim ya çok üzüldü ya. Sıpam benim. Akşam bakcaz terkardan. Resmen saatlerin peşinde. Akşamı bekliyoruz dört gözle. Hala umudunu kaybetmedi. Daha çok üzülcek. Telefondan bakıyım gizli gizli en iyisi de ona göre bi yol çiziyim. Aha girdi valla. Hasan yüzünden heyecan yaptım bende ya. Ve cidden
"Selçuk Üniversitesi , Hasan'ın fakültesini kazanmışım" bu kadar olur ya. Keşke başka birşey dileseydim gerçekleşecekti. Ama bu bile çok güzel. Bir an da Hasan'a sarılarak "Kazanmışım sıpa hem de senin fakülten" diyerek öyle bi sarıldık ki birbirimize kurban olduğum benim ya. Hemen bizimkilere haber verdim. Hepsi çok sevindi. Sadece 1 tercih yaptığımı duysalar daha çok sevinirlerdi ama cıks cıks söylemedim öyle. Ve Hasanla birlikte 1 sene aynı Fakülteye de okuduk. Aynı mahalle de oturuyoruz, aynı Üniversite de okuyoruz bakalım daha neler olacak . .

Küçük BeyHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin