3 | Let me in

377 8 0
                                    

"Marry me.. or I'll kill you. Choose one and tell me. Three minutes from now."

Luna terkelu. Dia cuba berundur namun lelaki itu tidak melepaskannya.

"Tolong lepaskan saya.. Pleaseee let me go. I'm begging you, please let me go. I need to go now pleaseee."

Lelaki itu membuka topeng pada wajahnya lalu melihat Luna. Luna terkelu. Mata biru? Dia tak tahu, wujudnya lelaki bermata biru di hutan ni.

"S.. siapa awak? Kenapa awak tak nak lepaskan saya?" "Sebab kau.. tahu segalanya tentang apa yang aku lakukan tadi. So one die here or I will kill you and leave you here. Choose one."

"Tolong lepaskan saya. Pleaseeee. Perkahwinan bukan main main. Kita tak cinta satu sama lain. Kita takkan hidup bahagia. I don't know you. Ill just.. leave please."

Lelaki itu tersenyum sindir lalu menggeleng. Ia takkan benarkan Luna pergi begitu sahaja.

"Kau ambil keputusan sekarang! Aku, tak main main dengan kau. Kahwin atau mati? Sekarang juga."

Air mata Luna mengalir laju.

"Fine.. saya nak hidup." "Kau nak hidup? Okay. Maksudnya, kau akan kahwin dengan aku?" "I don't understand. Awak ingat senang ke nikah? Huh? Macam beli mainan?"

Lelaki itu mendekatkan dirinya dengan Luna.

"Aku ambil masa dua jam untuk beli mainan ni."

Lelaki itu menunjukkan pistol kepada Luna. Luna terkelu. Air matanya mengalir laju.

"Okay pleasee, jangan bunuh saya. Tolonglah. I need to live." "Betapa sayang kau pada nyawa. I thought you'd rather die, than being married to me."

"Ibu dan ayah saya perlukan saya." "Okay. Then I'll let you live.. as my wife."

Luna melihat ke dalam anak mata lelaki itu.

"Sampai bila?"

Lelaki itu tergelak dia memegang tangan Luna dengan kuat.

"Argh.. you're hurting me!" "Sampai bila bila." "What!?" "I'm not letting you go."

Luna menarik nafas panjang.

"I'll marry you."

Lelaki itu tersenyum sebelum menoleh. Mata ia mencari semua pekerjanya yang ikut bersama.

"Jom." "Huh? Sekarang?" "Now. Zid, Im, John, Zir, Sair." "Yes sir!"

Lelaki itu mengikat mata Luna. Luna takut. Dia takut segalanya yang ada padanya hilang dalam sekelip mata.

Luna dibawa ke sebuah pondok. Entah kenapa dia berdoa agar semua ini hanya mimpi. Demi Allah, dia mahu semua ini berakhir.

"Luna Izarin binti Akram ya?"

Lelaki itu mengangguk.

"Lucas Andra bin Luqman Andra." "Ya saya."

Luna terkelu. Itukah nama lelaki yang sedang mendaftar nama mereka?

Kenapa dia tidak menidakkan segalanya pada saat ini? Kerana dia telah diugut ketika Lucas membawanya ke sini.

"Kalau kau cuba bagitahu tok kadi tentang apa yang aku lakukan, aku akan pastikan keluarga kau hancur dalam tangan aku. Faham?" "Saya janji, saya takkan bagitahu apa apa." "Okay. I kinda trust you because of this face. Kalau kau nak keluarga kau selamat, ikut cakap aku. I'm not gonna let them live kalau kau lari dari sini faham?" "Faham.."

Air mata Luna, mengalir laju apabila dengar kata kata lelaki itu. Dia tahu, tiada jalan lagi untuk dia lari dari sini. Dia perlu nikah.

Luna memandang tok kadi. Lucas terus, berjabat tangan dengan tok kadi itu. Dengan hanya sekali lafaz, Lucas sahkan Luna sebagai isterinya.

Lucas memandang Luna.

"You'll live with me. Here. In the forest. I live in this forest and its mine jadi jangan cuba lari. Ill make sure, aku cari kau. Plus sekarang, you are my wife. Kau tak boleh lari dari aku."

Luna memandang Lucas. Dia mengangguk lalu air matanya mengalir perlahan.

"Maksud awak saya dah tak boleh jumpa ayah dan ibu saya selamanya? Hanya sebab melihat satu kesalahan awak?" "Kesalahan? I've never done anything wrong. Kau salah faham." "Apa yang saya salah faham? Saya tak nampak pun. Awak tetap bernikah dengan saya."

"Dah nikah dah pun. Kau ada bantahan?"

Luna memandang Lucas.

"Sampai hati awak kan?" "Akulah manusia yang paling tak berhati perut. Percaya tak?"

Luna melihat ke dalam anak mata Lucas lalu ia menggeleng.

"Your eyes tells me so many stories behind it. I dont believe you." "Kau cuba lembutkan aku. I don't think it'll work."

Luna menggeleng.

"Saya cuba, mengeluarkan Lucas yang sebenar dalam diri awak kerana ini bukan awak." "Kau tak tahu apa apa tentang aku, Luna. Janganlah cuba buang masa kau memandangkan kau tak ada apa apa kerja lepas ni."

"Wait! Siapa akan hantar duit kepada ayah dan umi saya? How will they continue living? Aduh. Macam mana ni? Puan Linda akan halau saya."

"Dia tak perlu halau kau sebab kau takkan pergi sana lagi."

Let me in | Continues

Let me in Where stories live. Discover now