14 | Let me in

279 5 2
                                    

Lucas memegang tangan Luna dengan tangan ia yang berdarah.

"L.. Luna.."

Lucas menggeleng. Dia tidak mahu Luna terjaga dari tidurnya namun, dia takut dia tidak sempat lihat wanita itu sebelum pergi.

"Luna.. sayang.."

Luna terjaga dari tidurnya. Dia terkelu apabila ia melihat Lucas dalam keadaan itu.

"Lucas!? Ya Allah, patutlah saya tak sedap hati. I called you.. kenapa awak tak jawab? I'll find first aid kit. Awak tunggu sini."

Luna berkata sambil air matanya mengalir laju di pipi kerana dia terlalu risaukan Lucas. Wajahnya pucat kerana tusukan itu.

Luna terus memapah Lucas ke sofa lalu terus dia mula merawat lelaki itu. Lucas melihat Luna.

Wanita itu kelihatan sangat risau sambil air mata wanita itu membuatkan dia sebak. Dah lama, tak ada orang menangis untuknya.

Lucas mengesat air mata Luna.

"Jangan nangis untuk aku Luna. Please." "Youre making me cry. Look at you. You're in pain and I can't see you like this. You're hurting me."

"Kenapa kau nangis untuk aku?" "Because I am your wife I guess. Because I.. cant control it. Its coming naturally. What should I do?"

Lucas memegang tangan Luna yang sibuk. Terus dia meletakkan tangan itu di dadanya.

"What do you feel?" "It's too fast. Do you need a doctor? Nak saya panggilkan? I should do that."

Lucas menggeleng.

"It's beating fast because of you." "What did I do to you?" "Air mata kau untuk aku.. makes me go crazy about you."

Luna terkelu. Dia melihat ke dalam anak mata Lucas. Mata biru itu tidak pernah gagal pukau dia.

"Let me do my work, Lucas. Saya nak bersihkan luka awak." "Tell me one thing, Luna." "What? I want to do this first." "Why do you like me?"

Luna memandang Lucas. Dia menggeleng. Luna tak mahu memberi jawapan untuk soalan ini. Ia sendiri tidak mempunyai jawapan.

"Saya tak ada jawapan untuk soalan tu." "Hm?" "Perlu ke ada sebab untuk sukakan seseorang?" "Why not?" "Saya suka awak sebab awak buat saya risau. Okay?" "What? That's all?"

"Saya suka awak walaupun saya tak kenal awak sebab saya..tak nak awak cakap awak sendirian dalam dunia ni. As long as I am here, youre not alone. Faham?"

Lucas tersenyum dalam kesakitan. Dia melihat Luna.

"Aku sayang kau."

Luna terkelu. Entah kenapa air mata Luna terus mengalir perlahan di pipinya. Dia sambung cuci luka Lucas sebelum membalutnya.

"Kenapa awak sayang saya? Apa yang awak tahu tentang saya?" "Aku tak perlu tahu apa apa. Kau buat aku sayang kau dengan air mata ni."

Luna menundukkan wajahnya sebelum ia terus menangis.

"Do you like me that much, Luna? Youre crying for me. Tak ada manusia yang nangis demi aku selama ni kecuali seorang. And she's not here. I guess.. kau seorang je."

"And someday, kau pun nak tinggalkan aku. Im going to be alone again." "Siapa kata saya akan? Saya takkan tinggalkan awak. Kalau saya dapat bawa awak keluar, saya akan bawa awak keluar. And.." "Kalau tak dapat? Kau akan pergi kan? I will be alone."

"Kalau tak dapat bawa awak keluar.. saya akan tinggal sini dengan awak selamanya. But I will visit my parents too. They need me too, Lucas."

Lucas memegang tangan Luna.

"Mampu ke kau buat macam tu? Sanggup ke kau tinggal sini dengan aku sampai bila bila? Kau tak akan bosan dengan aku? Kau takkan benci aku??

Luna tersenyum dalam tangisnya lalu terus dia menggeleng.

"Saya tak ada jawapan untuk semua tu. But I'm sure that I'll never be bored sebab saya suka. Ill love this life soon because I love this place. And I'll.."

Luna mengangkat wajahnya.

"I'll protect you, take care of you."

Lucas tersenyum sebelum mengesat air mata Luna.

"I'll protect you, Luna. I'll make sure, you will live, the best life here with me. I promise. But promise me.. you'll never leave me alone."

"If I ever make mistake, tell me. Jangan pergi tanpa kata apa apa. Boleh?"

Luna mengangguk laju.

"Dan awak janji.. jangan lukakan diri awak lagi sebab.."

Air mata Luna mengalir laju.

"Saya tak mampu lihat awak dalam keadaan ni lagi lepas ni. Saya.. sayang awak. So please. Im not that strong to see you like this every day. I need you."

"I want you, Luna. I want you all for myself. I promise, aku takkan terluka lagi."

Let me in | Continues

Let me in Where stories live. Discover now