Luna menghidangkan makanan di atas meja lalu dia melihat Lucas yang sudah terlena di atas sofa kerana katil Lucas menjadi milik Luna sekarang.
"Lucas.. awak.."
Luna mengambil tempat. di sisi Lucas. Dia terus melihat luka di lengan Lucas. Dia menarik nafas panjang.
Dia mula menukar balutan di bahu Lucas. Terus dia membuka balutan. Lucas terasa sakit.
"Kau buat apa ni?"
Luna memandang Lucas.
"Saya perlu tukar balutan ni sebab takut nanti bila dah lama sangat, akan septik. Nanti sakit."
Lucas melihat tangan Luna yang lancar tukar balutan ia.
"Sakit sangat ke? Awak nak pergi hospital?" "I am okay. Just do your job."
Luna berhenti. Dia memandang Lucas.
"This is not my job. I'm not getting paid for this and.. ini hanya tanggungjawab saya walau awak yang cari nahas."
Lucas memegang tangan Luna yang membalut lukanya.
"Apa yang kau tahu tentang aku?" "Mana saya boleh dapat tahu tentang awak kalau awak tak cerita apa apa pada saya? What do you think?"
"Saya bukan spy untuk tahu segalanya tentang awak sambil duduk dalam rumah ni sepanjang hari sedangkan harini saya sepatutnya kahwin dengan lelaki tak guna tu.."
Luna teringat kejadian itu. Dia terhenti lalu ia terus menghabiskan kerjanya perlahan. Lucas memandang Luna.
"Kau.. sepatutnya berkahwin harini? You mean aku dah hentikan perkahwinan kau?"
"No you didn't, Lucas." "What?" "Dia hentikan perkahwinan kami sendiri sebab dia putuskan pertunangan kami. Dia cintakan wanita lain. I was.. just a disturbance to him all the while. Ill just.. put this on the table. Nanti awak panggil saya kalau awak nak makan."
Luna berlalu pergi. Air matanya mengalir bila Luna melihat ke arah langit yang sangat indah apabila dilihat dari hutan ini. Entah kenapa ia terasa tenang. Bunyi air terjun dan burung di dalam hutan ini memberi ketenangan kepada Luna.
"Luna.."
Lucas memanggilnya. Luna menghampiri Lucas lalu melihat lelaki itu.
"Awak nak makan?" "Kau marah dia tak?" "Hm? Maksud awak?" "Kau sempat marah dia tak? Or you need a phone?"
"Harini, dia akan berkahwin dengan wanita lain di tempat saya, Lucas. I dont care about him. Ill continue living my life the way I want."
"Seriously? Kau tak marah dia?" "My only friend pun suruh saya marah dia but.. saya tak nak. Dia pernah menjadi seseorang yang buat saya happy jadi biarlah dia bahagia sekarang dengan wanita yang dia cintai."
"Youre too good to be a human. Apa kata kau jadi katak?" "Ish.. kenapa katak?" "Yelah.. baik sangat dengan manusia. Kau biar dia kahwin?"
"Dia bukan suami saya untuk saya halang dia. Im not going to do that." "Hm.. aku suami kau." "I'm going to the kitchen." "Kejap.."
Luna menoleh. Dia memandang Lucas.
"Ya?" "Kenapa kau pakai cincin tu?" "Ini bukan cincin tunang saya. Cincin tunang saya hilang. I lost it in this forest." "Bagus. Jangan cuba cari."
"Kenapa?" "Kau isteri aku and dia suami orang lain. Jangan ingat dia." "Okay. Saya tak ingat. I forgot him." "Yelah.."
Luna menghidangkan makanan lalu menjamu selera bersama suaminya.
Lisa memandang Haziq.
"Kau cakap apa ni!? Kau tak jadi kahwin? Then? Kau nak cari Luna!? Luna hilang sebab kau! I'm sure dia nak pergi jauh sebab dia tak nak ada di sini masa kau bernikah dengan perempuan lain pada waktu dia patut bernikah!"
Lisa benar benar marah dengan lelaki ini.
"Jangan berani cari Luna sebab aku akan cuba hancurkan hidup kau kalau kau ganggu Luna!"
"Biar dia bahagia! Dan aku akan pastikan aku jumpa dia dalam keadaan dia sedang bahagia. Tanpa kau!"
Lisa berkata sebelum dia berlalu pergi.
Luna memandang Lucas yang sedang menjamu selera.
"Sedap?"
Lucas memandang Luna. Entah kenapa dia rasa seperti dia sedang makan masakan ibunya.
"Mana kau belajar masak?" "Ibu ajar. Sejak kecil lagi, saya suka belajar masak sebab saya nak ibu rehat bila saya masak. Kenapa? Tak sedap?"
"Sedap."
Luna tersenyum.
"Thank you."
Lucas memandang Luna yang sedang makan. Ia tersenyum. Demi Allah, dia tak sangka dia akan menikahi wanita sebaik Luna dalam hidup.
Let me in | Continues
YOU ARE READING
Let me in
RomanceApabila seorang wanita dipaksa berkahwin dengan ketua kumpulan mafia kerana ternampak kejadian yang berlaku disebabkan oleh lelaki itu apa yang ia mampu lakukan? "Marry me.. or I'll kill you. Choose one and tell me." -Lucas "I'll.. marry you."-Luna...