21 | Let me in

256 4 0
                                    

Luna mencelikkan matanya. Dia sangka bahawa Lucas akan mengucapkan selamat hari lahir but she's disappointed. Lelaki itu tiada di sisinya. Ia terus melihat telefonnya.

Mine ❤️: Baby, I'm sooo sorry. I have to attend an important meeting this morning. Bye baby I will miss you. And pleaseee have your morning tea that I made for you. Clean the closet please.

Luna terkelu. Entah kenapa dia sangat kecewa. Hatinya terluka. Dia menarik nafas panjang. Ia tiada semangat untuk minum teh maka laju dia ingin mengemas wardrobe mereka.

Apabila Luna membuka almari mereka, sebuah kotak besar terjatuh ke atasnya. Dia terkelu.

Luna terus membuka kotak itu kerana kotak itu berada dalam almarinya.

Read me

Perkara itu tertulis di atas kotak itu maka Luna terus membaca nota yang ditinggalkan.

To my one and only favourite person in world, who I want to spend the rest of my life with. Ill never make you cry, I'll make you smile today, tomorrow and the day after, forever, baby. Ill do anything to see your smile. Thank you sooo much for existing in my life. You changed me, baby. I just want to hug you tight. As tight as you hugged me when I said.. I don't anyone in life. Baby, I want to do everything with you. I want to love, laugh, kiss, hug, grow old and I can't wait to have babies with you. My dear, I want you to have all of the thing in this box. I will meet you soon.
-From your handsome husband who wants to meet you soon, hug you and kiss you.

Air mata Luna mengalir laju. Dia teringat saat ia memeluk Lucas erat. Dia mahu berada di dalam dakapan suaminya setiap saat.

Luna melihat dress, barang kemas seperti cincin, rantai, gelang, tudung, kasut, wangian dan jam.

Semuanya untuk dia memakai pada hari ini. Dia terus sahaja membersihkan dirinya sebelum dia memakai semua itu. Dia menilik dirinya lalu dia tersenyum.

Doanya agar dia tidak kecewa itu termakbul jua. Dia tahu, suaminya tidak akan membuatkan dia kecewa setelah mereka lalui segalanya bersama.

Loceng rumah mereka berbunyi lalu laju sahaja Luna membuka pintu.

"Baby.." "Sayang.."

Luna memeluk Lucas erat. Lucas tersenyum lalu dia membalas pelukan Luna.

"Did you miss me?" "I missed you the most and I was.."

Luna memandang Lucas.

"I'm soooo happy, sayang. Saya hanya mahukan seseorang yang membuatkan saya rasa dihargai. And this is the moment. You made me feel that."

"I can die this moment knowing that I'm so loved by someone who I love the most."

Lucas menggeleng lalu mengusap wajah Luna. Ia menggeleng.

"You can't leave me alone. I need you, baby. You know that I need you the most because of you, I am here this moment. I'm living happily here. I will never have all this if it's not because of you."

Lucas mencium tangan Luna.

"Jom?" "Pergi mana?" "Ikut je, baby."

Mereka pergi ke sebuah restoran.

"Kosongnya.. kita je?" "Yes baby. Come."

Lucas mengendong Luna ke dalam restoran itu kerana baginya, Luna adalah segalanya yang ia impikan selama dia hidup.

"Sayang.. turunkan je. Malulah." "Malu apa pula baby? Awak isteri saya yang sah." "I know." "I'm going to carry you in my arms forever."

"Luna.."

Luna mendengar suara seseorang yang sangat ia kenal. Dia menoleh lalu melihat keluarganya.

Air mata Luna terus mengalir kerana dia sangat terkejut. Lucas tersenyum.

Ibu dan ayah Luna terus memeluknya erat. Dua minggu lalu, mereka dapat tahu bahawa Luna di sini dan dia masih hidup bersama suaminya.

Mereka tidak marah namun mereka sedih. Lucas telah menerangkan beberapa perkara agar tiada perselisihan faham antara mereka.

Lisa memeluk Luna erat lalu mereka menangis.

"I missed you!" "I missed you more laaa! Sampai hati kau tinggalkan kami. Nasiblah suami kau ni bagitahu kami bahawa kau di sini, kau selamat.I am happy that you're happily married. to a man like him."

Luna tersenyum lalu memandang Lucas. Demi Allah, dia tidak sangka bahawa lelaki itu akan lakukan semua ini deminya. Membawa ibu dan ayahnya dari kampung ke sini?

Let me in | Continues

Let me in Where stories live. Discover now