17 | Let me in

260 3 0
                                    

Luna berjalan keluar, apabila sudah hampir dua jam suaminya tidak pulang. Dia perlu pergi. Dia harus mencari suaminya.

Luna memandang sebuah rumah pondok. Terus sahaja dia berjalan ke arah rumah itu.

Dia cuba mendengar perbualan mereka dari luar supaya mereka tidak tahu, bahawa dia berada di sana.

"Kau takkan dapat selamatkan sesiapa dari aku and you'll regret your whole life for leaving our company! Kau buat daddy sakit sebab kau! I'm not gonna let you live your life happily! Faham tak!?" "Siapa kau untuk tentukan hidup aku? Ill live happily and I'll never go back to that damn bad company. Biar daddy kau sakit! Thats not my problem!"

Luna mendengar. bunyi tembakan. Peluru mula dilepaskan. Luna terkelu. Jantungnya berdegup kencang. Bagaimana dia akan bantu Lucas!?

Luna melihat Lucas sedang mencari tempat yang sesuai untuk berselindung sambil ia menembak.

Luna terkelu. Bukankah Lucas berjanji bahawa ia tidak akan bergaduh dengan sesiapa lagi?

Lucas melihat Luna di sebalik pintu. Dia terkejut apabila melihat isterinya di sana. Dia harus buat sesuatu. Dia harus sembunyikan isterinya.

Lucas berlari ke arah Luna. Samir melihat Lucas yang sedang berlari. Inilah peluang untuk bunuh adik tirinya itu maka dia menembak ke arahnya.

Luna melihat tembakan itu lalu dia terus sahaja cuba menyelamatkan Lucas. Dia berjaya namun peluru menembusi bahunya.

Luna terjatuh ke dalam tangan Lucas.

Lucas terkelu. Jantungnya berdegup kencang. Ia mula marah. Sangat marah dengan abang tirinya yang cuba menghancurkan hidupnya selama ini.

"Kau cuba bunuh isteri aku!?"

Lucas menembak Samir sebanyak enam kali lalu dia mengendong Luna. Sudah pasti Samir sudah meninggal dunia.

Lucas mengendong Luna terus ke rumah doktor Zira.

Buat pertama kalinya, air mata Lucas mengalir laju. Kerana Luna dalam kesakitan.

Luna memandang Lucas.

"Why did you go there? Why.. did you break your promise?" "I'm sorry, sayang. I'm soo sorry. Just don't leave me, Luna. Pleaseee."

Luna melihat ke dalam anak mata Lucas.

"I told you, husband. I wanted you to go home safe. I wanted to laugh and smile happily with you, when you get home. I want to.."

Luna menahan sakitnya. Air matanya mengalir laju. Dia menggeleng.

"I'm dying. Banyak darah saya keluar, Lucas. Im not going to survive. Please remember one thing for me. Pleasee don't hurt yourself. Please leave. Leave all this."

"Aahh.. it's hurting. Aaa.. I can't."

Luna melihat darahnya yang banyak lalu terus ia menggeleng.

"Please live for me. Pleaseee. I beg you. I've never wanted anyone to live for me, just you, Luna. I'm going to make sure, we live happily."

Lucas meletakkan Luna di atas katil pesakit lalu dia melihat Dr zira.

"Pleaseee help me, Dr. My wife.." "Got shot? Im feeling bad for her. Kesian dia, Lucas."

Dr Zira terus sahaja mula mengeluarkan peluru dari bahu Luna.

"She's losing a lot of blood. We have to find her blood type."

"A positive." "How do you know?" "I.. just know it, auntie. Pleasee continue with what it takes to cure her."

Dr Zira memandang Lucas.

"I need your blood for her, then. You're A positif too right?"

Lucas mengangguk. Laju sahaja dia menderma darahnya untuk isterinya.

Apabila dia menunggu Luna untuk sedarkan diri barulah dia sedar bahawa hidupnya sudah sunyi tanpa Luna sedangkan selama ini, dia mampu je hidup begini.

Kenapa hidupnya terlalu sunyi tanpa suara Luna pada saat ini? Dia melihat wajah pucat Luna. Dia patut jujur dengan Luna.

Lucas mengusap wajah Luna perlahan lalu lihat bahu Luna.

"I'm sorry, Luna. I'm.. I can't afford to lose you. I need you to bring me out of my darkness. I am so happy that you're safe. I'm sorry, sayang."

Luna mencelikkan matanya perlahan. Badannya terasa sakit. Dia cuba bangun namun Lucas laju menolaknya perlahan.

"Jangan bangun, sayang. Doktor baru rawat luka kau. Kau nak makan? I have something for you. I made it by myself."

Luna menggeleng sebelum memejamkan mata ia. Dia marah dengan Lucas. Lucas hampir saja luka sekali lagi.

"Marah ke?"

Air mata Luna mengalir laju.

Let me in | Continues

Let me in Where stories live. Discover now