7 | Let me in

327 7 0
                                    

Lucas memandang Luna apabila dia memerlukan sesuatu.

"Awak nak saya panggil pekerja awak? I mean I'll call them if you're not comfortable with me." "Eh dah kenapa nak panggil diorang? You're my wife. So.. kau layan aku."

"Saya? Awak serius?" "Kenapa? Tak boleh?" "I'm going to make some.." "Wait.. Pegang ni."

Lucas memberi pistol kepada Luna. Luna terkelu lalu menggeleng laju.

"No way. Saya tak nak pegang ni." "Why? Kenapa tak nak?" "Sebab awak guna ni untuk kerja jahat. And I'll never touch it." "What do you mean? I'm not doing anything evil."

Luna memandang Lucas. Dia menarik nafas lalu menggeleng.

"Itu bukan maksud saya." "Pegang ni."

Lucas meletakkan pistol itu di atas tangan Luna.

"Tembak aku."

Luna terkelu. Jantungnya berdegup kencang. Ia menggeleng laju.

"Awak gila ke!? No way! I'm not going to shoot." "Why? Kau benci aku. And aku menyusahkan. I know that I'm a burden now for a while so do it. Kill me. Shoot!"

Luna menggeleng laju sebelum membalingnya. Dia menggeleng lalu menjauhkan dirinya terus dari Lucas.

"Saya tak bencikan awak. Dan saya takkan buat apa yang awak suruh. Saya bukan orang bawah awak. Saya bukan orang suruhan. Im your wife and I deserve to be treated as a wife!"

Lucas terkelu. Dia mencapai pistol itu lalu terus disembunyikan agar Luna tidak marah. Laju dia mendekati Luna.

"Aku akan layan kau.. macam seorang isteri. I'll need to trust you first for that. For now, I don't. Aku takut kau gunakan kepercayaan aku untuk keluar dari sini."

Luna berundur.

"Saya tak perlukan layanan dari awak. Saya tak perlukan awak untuk percayakan saya. Sebagai isteri, saya ada hak untuk halang awak keluar." "Maksud kau?"

"Saya ada hak untuk halang awak keluar minggu ni. Satu minggu.. awak duduk dalam rumah ni. I will run away kalau awak langgar perintah."

"Kau nak aku dengar perintah kau?" "Tadi awak cakap, awak boleh layan saya seperti isteri. So I need you to listen to me for a week."

"Seminggu?" "Hmm luka ni akan sembuh dalam masa seminggu. Faham?"

Lucas merangkul pinggang Luna.

"Kau nak tunjuk kuasa kau sebagai isteri atau as a doctor?"

Luna terkelu. Dia melihat ke dalam anak mata si suami. Entah kenapa dia terasa seperti dah lama dia mengenali lelaki itu.

"Do I know you?"

Luna bertanya kepada Lucas lalu Lucas terkelu. Dia melepaskan Luna lalu menggeleng.

"Kau rasa? Kau kenal aku?" "Saya tak pasti. Did we ever met before?" "Nope. Aku tak kenal kau."

Hanya jika wanita itu tahu siapa dia, wanita itu akan membencinya selamanya. Namun tak, dia tak bersalah dalam hal itu. Wanita itu tak ingat apa apa kerana kemalangan itu.

Luna menggeleng.

"I'm sure.. saya tak pernah salah. Saya rasa, saya pasti pernah lihat awak di mana mana. Where? I mean.. awak pernah keluar dari hutan ni?" "No."

"Why do you live here, Lucas? Kenapa awak tak tinggal di luar hutan? Dalam bandar?"

Lucas menggeleng.

"Banyaknya soalan kau. Kau interview aku ke? I thought kau tak nak tahu apa apa tentang aku. I don't want to answer anything." "Fine."

Luna berjalan ke dapur. Dia melihat bahan yang boleh dimasaknya. Lucas menghampirinya.

"Kau nak buat apa?" "Saya nak masak. Tapi saya tak tahu nak masak apa. Awak nak apa?" "Hmm. Aku tak kisah. Aku jarang makan di rumah. Kau masak je apa apa.."

Luna tersenyum lalu mengangguk. Dia terus saja mencapai ayam dari peti sejuk.

"Bila awak beli ayam ni? Semalam tak ada pun." "Aku baru suruh John beli pagi tadi and he sent it this morning." "Pagi ni ada orang datang ke?" "Dia tinggalkan depan rumah sebab aku suruh."

"Thank you.." "Untuk? Bukan kau masak untuk kita berdua?" "You were considerate."

Luna berkata sebelum dia membersihkan ayam.

"Kau pandai masak?" "Entah. Awak yang perlu bagitahu saya. Lepas siap nanti awak comment but.. yang murni murni je."

Lucas tergelak.

"Lahh then apa function aku comment? You will get angry kalau aku comment tak sedap."

Let me in | Continues

Let me in Where stories live. Discover now