12 | Let me in

296 5 0
                                    

Lucas menghampiri Luna. Dia memandang Luna lalu tersenyum.

"I want to be happy once when I see you. I want a life with you after losing everything. I trust you. I want to trust you more than I trust anyone else. I want to.. hold you."

Lucas mengendong Luna. lalu dia membawanya ke bilik mereka. Dia terus meletakkan Luna atas katil lalu memandang wanita itu lama.

Dia mengusap wajah Luna perlahan. Rambut ia kelihatan menawan. Lucas tersenyum. 

"Do you like me, Luna? Why? Aku tak baik. Aku tak baik macam kau. I'm a bad person. Aku nak hidup bahagia tapi aku tak mampu. I can't go. I can't leave this place. That's why I'm scared. Im too scared to leave this place."

Lucas memegang tangan Luna erat lalu menarik ia perlahan ke dalam pelukannya.

Lucas melihat wajah Luna yang tidur nyenyak di dalam pelukannya. Lucas mencium dahi Luna.

"I want to hug you tight forever, Luna. You're as beautiful as a moon."

Lucas memejamkan matanya. Dia terlena.

Luna terjaga dari tidurnya. Dia melihat Lucas di sisinya. Sedang memeluknya erat dalam tidur ia dan Luna terasa selamat.

Luna memandang wajah Lucas. Adakah dia dah jatuh cinta pada suaminya? Dia tersenyum.

Dia mengusap wajah Lucas perlahan sebelum ia bangun.

"Where are you going?" "Siapkan sarapan untuk awak." "Nak solat dengan aku?"

Luna tersenyum lalu mengerutkan keningnya. Ia mengangguk perlahan.

"Why not? It's my first time praying with a man. Sebab.. ayah saya sentiasa di surau." "Then let's do it."

Mereka menunaikan solat bersama. Luna terus bersalam dan mencium tangan Lucas setelah ia selesai solat.

Dia ingin berlalu pergi namun Lucas menarik ia semula.

"Awak nak apa apa?" "Kau nak buat sarapan ke? Sekarang?" "Hmm Yes. Why? Awak ada request ke? Nak makan apa apa?"

Lucas menggeleng.

"Then saya pergi dulu." "Wait. I have to tell you thing."

Luna memandang Lucas.

"Go on. I'm listening." "Kau suka aku?"

Luna terkelu. Dia mengerutkan keningnya.

"Maybe." "Maybe? Why?" "Sebab awak tak beri saya izin untuk tahu tentang diri awak. I do not know anything about you."

"Kenapa kau suka lelaki yang lukakan kau tu?"

Luna menggeleng.

"Saya tak pasti. Mungkin sebab dia baik dengan saya? Dia layan saya seperti.. lebih dari seorang sahabat. And he talk to me nicely."

Luna menarik nafas panjang.

"Saya dah lupa tentang dia. Awak nak saya ingat semula?" "No way. Don't do that." "Hmm. Okay. Saya dah lupa."

Luna berlalu pergi. Lucas tersenyum. Dia harus belajar bercakap dengan lembut lembut dengan Luna.

Lucas memandang Luna yang sibuk memasak. Dia tidak mampu fokus dengan kerjanya.

Luna mengikat rambutnya tinggi supaya tidak mengganggu ia untuk memasak. Lucas terkelu sebelum menundukkan wajahnya. Dia tak nak hilang fokus.

"Aduh.. dia goda aku ke?"

Lucas menggeleng sebelum melihat telefonnya yang berbunyi.

"Yes Dr? You want to? No way. You can't do it. Fine.. I'll see you in few minutes. Wait for me."

Lucas berkata sebelum memandang Luna yang sedang melihatnya.

"Aku.. nak pergi jumpa Dr ni kejap." "Dr apa tu Lucas?" "Dr.." "Ya but Dr apa?" "Dr Zira." "Oh." "Aku pergi dulu." "Awak dengan dia je?" "Hm?" "Takkan berdua duaan? Selama ni?"

"It's never a problem, Luna. Kami biasa berdua duaan sebelum ni. Tak ada apa yang berlaku. I can assure you that nothing will happen. Byep."

Luna terkelu. Dia melihat Lucas pergi. Hatinya terluka. Entah kenapa. Dia keliru. Kenapa pula dengan dia?

Lelaki itu tak ada apa apa perasaan terhadap ia maka dia juga harus teruskan begitu. Dia tidak patut meletakkan harapan tinggi.

Lucas memandang Dr Zira lalu tersenyum.

"Auntie nak pergi mana? Keluar dari sini ke? I can't ask for anyone's help, auntie. I need you. You know that. Plus.. I have a wife now. You'll stay here right?" "Ofcourse I'll stay here. I am just going to visit my son for a week then I am coming back to my favourite place."

Lucas tersenyum lalu mengangguk laju. Tiba tiba, dia terfikir tentang Luna.

"Auntie.." "Hm?" "How to show that we love a person?" "You should be honest to her."

Let me in | Continues

Let me in Where stories live. Discover now