"Luna!"
Lucas berlari masuk ke dalam garaj itu sebelum kepalanya dihentak dengan kayu.
"Argh!"
Lucas mengheret tubuhnya ke arah Luna. Allah sahaja yang tahu betapa hancurnya hatinya bila melihat Luna yang bersandar pada dinding. Dia kelihatan tidak bermaya. Darah dari tangannya yang dilihat tadi.
"Baby.. look at me. Hey, look at me."
Belum sempat dia menyentuh isterinya, kakinya ditarik kuat. Dia terus berdiri kerana geram. Dia memandang Fendi.
"Banyak kesalahan kau dengan aku. First, you're a killer. Second, kau culik isteri aku, third.. luka dekat tangan isteri aku. Third, kau pukul aku. Ill never ever let you live peacefully, Fendi."
"And yeah aku lupa the last one. Kau hancurkan persahabatan aku dan Darr. Its okay. Lets settle it now!"
Lucas menumbuk Fendi dengan tumbukan kuat kerana terlalu marah dengan lelaki kejam itu. Ia menumbuk lelaki itu bertubi tubi tanpa henti.
"Sayang.."
Suara Luna kedengaran perlahan seperti sedang menahan sakit.
"Baby! Baby look at me."
Lucas berlari ke arah Luna. Terus saja dia bawa Luna ke dalam pelukannya.
Air mata Luna mengalir laju.
"Baby.. I'm soo sorry. Saya tak patut tinggalkan awak." "I.. I.."
Luna memegang perutnya. Lucas terkelu. Allah sahaja yang tahu betapa takutnya Lucas.
"Baby.." "I'm preg.. pregnant.."
Lucas terus mengendong Luna. Dia perlu bawa ke hospital sekarang. Luna kelihatan pucat. Dia sedang menahan sakitnya.
Lucas melihat darah di belakang Luna.
"Baby pleasee bertahan. Please kuat demi saya. And baby.. kuat demi daddy and mummy."
Fendi berlari ke arah Lucas dengan pisaunya. Ia hampir menikam Lucas sebelum Darr menikam dia dari belakang.
"Kau ingat kau boleh bunuh sahabat aku? You'll regret killing my dad forever, Fendi. Sebelum tu aku nak tahu.. kenapa kau bunuh ayah aku? Apa yang dia tak bagi pada kau!?"
Fendi tergelak sambil menahan sakit.
"Ayah kau tahu di mana aku simpan dadah. He tried to throw everything so I threw him. Dalam api."
Air mata Darr mengalir laju apabila mendengar bagaimana ayahnya terseksa ketika meninggal.
"Kau bunuh ayah aku, kau tuduh Lucas, sekarang kau.. nak bunuh Luna?" "Sebab.. aku benci Lucas dalam segalanya. Kau percaya dia, ayah kau pun. And now.. my favourite women is his wife." "Kau kenal Luna?" "She was my junior at school. I was going to propose to her on my 25th birthday. But aku tak jumpa dia di rumah dia. Dia hilang."
"Then.. aku dapat tahu dia kahwin dengan lelaki ni."
Fendi menjerit kesakitan apabila Darr menikam dia sekali lagi.
"Jangan bunuh aku, Darr." "Why not? Kau dah sanggup bunuh wanita yang kau cinta. And you even killed my dad. Kau hampir bunuh sahabat aku. Apa lagi!? Kau akan bunuh aku?"
Fendi menarik nafas dalam dalam sambil tahan sakitnya.
"Aku akan bunuh kau." "What? Kau nak bunuh aku, Fendi? How?" "I'll kill you! Sebab kau dah halang aku daripada dekati Luna. She's mine. I deserve to get her!"
Darr menggeleng. Entah kenapa hatinya hancur apabila melihat Lucas mengendong Luna keluar dari garaj tersebut. Luna terbaring kaku.
"Kejamnya kau Fendi. How did you stay by my side all this days!?" "Memang aku kejam! Youll never understand! Kau.. tak layak hidup!"
Darr menikam Fendi buat kali terakhir hingga tercabut nyawanya.
Darr terus melarikan diri, setelah membunuh ia kerana dia tidak mahu lelaki itu menghantuinya dan Lucas.
Lucas mengendong Luna ke dalam hospital. Dia memegang tangan Luna erat ketika meletakkan isterinya di atas stretcher dan membawanya ke bilik rawatan.
Lucas memandang Luna ketika tangan dilepas.
"Stay with me.."
Luna berkata perlahan namun Lucas tidak dapat masuk ke dalam bilik rawatan.
"Pleaseee be strong, baby. I'll wait for you. You promised me that you'll never leave me alone. I love you, my moon."
Darr berlari ke arah Lucas.
"W.. what happened to Luna?" "Mana Fendi?"
Darr memandang Lucas.
"I.. killed him."
Lucas terkelu.
"Why?" "Because I don't want him to haunt us anymore. He killed my dad. Dia culik Luna. Ill never let him haunt us in life. Biarlah toxic like him die."
Lucas menarik nafas panjang sebelum bersandar. Air matanya mengalir laju.
"Aku ada dia seorang je dalam dunia ni. Dia ada dengan aku walau dia tahu siapa aku. She know about my past. She knows me very well. But I'm not able to keep her safe. Demi Allah, aku takut hilang dia. She's my life, my future and my love. Satu satunya insan yang aku nak sayang dalam hidup aku. And my baby in her."
"She's.. pregnant?"
Lucas mengangguk sambil menangis. Darr terus memeluknya.
"Aku tak tahu, Lucas. I'm soo sorry. I'm sorry. Im sorry, Lucas. Aku tak tahu.."
Let me in | Continues
YOU ARE READING
Let me in
RomanceApabila seorang wanita dipaksa berkahwin dengan ketua kumpulan mafia kerana ternampak kejadian yang berlaku disebabkan oleh lelaki itu apa yang ia mampu lakukan? "Marry me.. or I'll kill you. Choose one and tell me." -Lucas "I'll.. marry you."-Luna...