Air mata Luna mengalir perlahan apabila ia lihat gelang di tangannya. Dia rindukan ibu, ayah dan sahabatnya, Lisa.
Lisa melihat Puan Mahira.
"Ibu sabar sikit ya? Inshaallah, Lisa akan cari dia sampai jumpa. Lisa tahu, mesti dia kecewa. She's not going far away, auntie. Jangan risau ya?"
Lisa menarik nafas panjang lalu melihat telefon bimbitnya. Dia melihat mesej akhir dari kawan baiknya itu.
Luna 🦋: Aku dah nak masuk hutan ni, kalau aku balik lewat, tolong bagitahu ibu. I didn't tell her sebab kau tahu kan, ibu mesti tak izinkan. Bye! See you real soon!
Luna mengesat air matanya sebaik Lucas tiba di rumah. Lucas memandang Luna.
"Kau.. nangis ke?"
Luna menggeleng laju sebelum dia berjalan terus ke bilik. Lucas menghampiri Luna.
"Kau nangis sebab aku? Did I hurt you? Did I do something wrong? I'm.. sorry."
Luna menggeleng lalu tersenyum.
"Awak tak buat apa apa pun. Awak tak buat salah pun. I swear, you didn't do anything. You're good and.. stay good, Lucas."
Luna berkata sebelum dia memejamkan mata ia sebentar. Dia hanya mahu mereka tahu bahawa dia selamat.
Lucas menghampiri Luna.
"She was a 60 years old Doctor, Luna. She's not a young lady. I swear." "What? Who?" "The doctor. Kau sedih sebab aku jumpa dia? She's 60."
Luna tergelak lalu menggeleng. Dia terus sahaja memandang Lucas.
"That's not the reason, Lucas. It's okay. I know I am nothing in your heart. Saya hanya isteri atas kertas. Am I right? But I don't mind it.. I'm still going to serve you right as a wife."
Lucas menggeleng.
"That's not right. Kau bukan hanya isteri dalam kertas. Kau bukan isteri kontrak aku. Kau isteri aku, Luna. Aku.."
Lucas mendekati Luna.
"I want to.. be happy with you. But I'm scared. I don't want to hurt you. I dont want to be selfish for the first time. I swear.. aku nak sayang kau."
"Aku nak.."
Luna memeluk Lucas sebelum Lucas habiskan ayatnya.
"It's okay. You don't have to love me. But don't stop me from knowing you better."
Luna meleraikan pelukan.
"That hug made me feel better after being sad for about.. an hour because I miss my family. Im not angry at you. I know, this is destiny. Takdir yang buat saya datang sini, jumpa awak."
"Berani ke kau suka lelaki yang tak ada apa apa macam aku? Tak ada masa depan." "Siapa kata awak tak ada masa depan? I saw your arts, and I'm so in love with it, Lucas. Kalau awak keluar dari sini, awak akan jumpa, berjuta orang yang suka hasil karya awak."
"I can't go out of here, Luna. I can't step out. Im not going out. Okay?"
Luna mengangguk perlahan sebelum dia melihat tangan Lucas yang terketar apabila dia bercakap tentang keluar dari sini.
Luna memegang tangan Lucas.
"Whenever you feel like you're alone, I'm here. I will always be here, okay? Saya pun sendirian.. I am alone here."
Luna berkata. Dia tersenyum kecil lalu berjalan keluar. Dia berjalan ke arah kain yang tersidai.
Entah kenapa hatinya mahu dia meluahkan apa yang dia rasakan tentang suaminya. Dia sayang Lucas. Kenapa!? Kerana dia lihat sesuatu.
Dia dapat lihat perasaan keseorangan dalam dua mata Lucas. Dia terganggu apabila terasa seperti lelaki itu akan sendirian apabila dia pergi.
Lucas melihat tangannya. Banyak kesan kelaran kerana dia sentiasa cuba membunuh diri namun sejak Luna hadir dalam hidupnya, dia tak mahu pergi dari dunia ini.
Lucas berjalan keluar.
"I'm going out. Kejap lagi aku balik." "Okay but please be careful. Saya tak nak awak terluka. Ill wait for you." "Just.. have dinner and sleep. I'm going to be late." "It's okay. I'll wait."
Lucas berjumpa dengan pekerjanya lalu terus ia mengarahkan mereka keluar mencari seseorang yang harus diburunya.
Apabila dia berjalan keluar dari tempat itu, dia ditusuk dari arah belakang. Terus dia berlawan dengan lelaki yang menusuknya.
"Siapa kau!? Kenapa kau tikam aku? Who are you!?"
Lucas marah namun dia terfikir. Kenapa lelaki itu menusuknya dari belakang? Dan dia pernah lihat lelaki ini.
Dia pulang ke rumah. Lucas melihat Luna yang sedang terbaring di atas sofa sambil menunggu dia pulang.
Let me in | Continues
YOU ARE READING
Let me in
RomanceApabila seorang wanita dipaksa berkahwin dengan ketua kumpulan mafia kerana ternampak kejadian yang berlaku disebabkan oleh lelaki itu apa yang ia mampu lakukan? "Marry me.. or I'll kill you. Choose one and tell me." -Lucas "I'll.. marry you."-Luna...