20 | Let me in

253 4 0
                                    

Awal pagi lagi mereka telah keluar dari rumah di dalam hutan itu.

Mereka menaiki kapal terbang ke sebuah tempat yang tidak diketahui untuk memulakan hidup.

Luna memegang tangan Lucas erat.

"Are you scared?"

Luna menggeleng.

"Bila awak ada di sisi saya kenapa saya nak takut pula? After all you are my hero. Jom?" "That's so sweet, baby. Tunggu sini kejap. I'll take our bags. Takut tertinggal pula."

Luna menunggu Lucas. Sambil menunggu, Luna melihat sepasang suami isteri yang sedang main bersama bayi mereka di lapangan terbang. Luna mula berfikir tentang masa hadapan mereka.

Lucas menepuk bahu Luna perlahan sebelum dia merangkul pinggang Luna.

"Jauhnya sayang termenung. Fikir tentang masa depan ke?"

Luna tersengih sebelum mengangguk.

"Dah sampai mana?" "Babies" "Hm? How many babies?" "Four?" "Four? I like the idea." "Or five and more?" "I want to have as much as you want to. Okay?"

Luna tersenyum sebelum dia memegang tangan Lucas dan berjalan keluar dari lapangan terbang itu.

Lucas membawa Luna ke sebuah rumah. Mereka bakal memulakan hidup baharu dalam rumah ni. Lucas menggunakan sebahagian wang simpanan ia untuk membeli rumah ini memandangkan dia telah banyak menyimpan dulu.

"Rumah siapa ni? Awak kenal orang sini?" "No. I guess we can say.. this is our home. New house. I hope you like it."

Luna membuntangkan matanya sebelum melihat Lucas.

"What!? Our house!? What do you mean!? You're saying that this house is ours? How? Kita tak beli apa apa kan?" "I bought this house." "Serius? But why? Kenapa besar sangat rumah ni? Kita berdua je kan?"

"Nanti.. kita akan ada keluarga and I want baby kita ada hidup selesa. Aku tak nak. dia lalui apa yang aku lalui. And for you, baby."

Lucas memegang tangan Luna erat.

"Jom masuk?"

Luna mengangguk. Mereka berdua berjalan ke dalam rumah tersebut. Setelah melihat rumah, Luna menoleh ke arah Lucas.

"Mana awak dapat gambar kahwin kita ni?" "I actually asked my.. worker to take this picture as.. a proof of wedding for me to keep so that I can tell everyone that you're my wife."

Luna tersenyum lalu menarik nafas panjang. Ia menundukkan wajahnya.

"I'm happy to be here with you, husband. And I want to spend forever with you. But.. can we go mest my parents? Once?"

"Inshaallah, baby. We'll meet them." "And Lisa too? Boleh kan?" "She's your best fried so she's my friend too. We'll meet her. Or we will bring them here."

"Boleh ke?" "Why not? I'll try." "That will be the happiest moment in my life." "I know. And I am going to manifest that to happen."

Luna tersenyum. Lucas menarik Luna perlahan ke dalam dakapannya.

"I love you, baby. I promise that we'll start living well, happily from today." "I am already happy. I am with you, sayang. That's enough for me."

Lucas mengendong Luna. Kehidupan dua insan ini bagai berubah dalam sesaat apabila mereka mengambil keputusan untuk berpindah.

Mereka sangat bahagia. Kehidupan mereka bagai mimpi yang telah lama mereka impikan.

Lucas dan Luna memasak bersama sama. Lucas memeluk Luna dari belakang.

"Let's eat? I'm hungry, baby." "I know right. Im hungry too."

Lucas memulakan perniagaan baharu. Dia mula menggunakan simpannannya sebagai modal. Ia mempunyai segala keyakinan ketika Luna ada di sisinya untuk memberi semangat dan Luna juga menjadi mentornya.

"What should we add in this, baby?" "Hmm we should add one new product. I always wanted a product like this so.." "We'll do it, baby."

Esok merupakan hari lahir Luna namun Lucas bagai tidak tahu apa apa. Luna terasa sedih. Ia tidak mahu Lucas melupakan hari lahirnya.

"Esok hari apa, sayang?" "Esok? Esok hari kita ada meeting dengan klien, baby. Why?" "Tu je ke? Tak ada apa apa dah?" "Hmm two meeting dengan clients. That's all, baby. Why? Ada apa apa lagi?" "Nothing. Saya nak naik, tidur." "Im going with you, baby."

Lucas berlari ke arah Luna lalu dia menyembunyi senyuman ia kerana dia tahu, esok ialah hari jadi Luna dan Luna pasti mengharapkan hadiah.

Dia bakal menyambut hari lahir pertama sebagai isteri kepada lelaki yang dia cintai.

"Baby.."

Luna tidak menyahut. Lucas tahu bahawa Luna sedang marah dengannya kerana dia bagai dah terlupa namun dia mempunyai 'surprise' besar untuk isterinya.

"Baby, are you sleeping already?" "Hmm." "Eh? Orang tidur boleh sahut ke?"

Lucas memeluk Luna lalu dia terlena sambil dia melihat wajah isterinya.

Luna memandang Lucas. He's sleeping!? Hello!? It's my birthday!

Let me in | Continues

Let me in Where stories live. Discover now