15 | Let me in

298 5 1
                                    

Luna terlena di atas sofa maka Lucas mendekati dia. Dia tersenyum. Dia membiarkan Lucas lena di atas katil lalu dia tidur di sini agar Lucas tidak terluka kerana dia agak ganas ketika tidur.

Lucas mengambil tempat di sisi Luna di sofa. Ia memandang wajah Luna yang sangat indah.

"How did I land on you, moon?"

Dia bertanya sebelum mereka memandang satu sama lain di atas sofa. Luna terjaga dari tidur ia lalu terkelu.

"A.. awak buat apa dekat sini? Awak ada luka. I left you on the bed sebab nak awak rehat. Saya.. ganas sikit. Saya takut awak terluka."

Lucas meletakkan tangannya di atas pinggang Luna.

"Can I rest my arm here?"

Luna mengangguk perlahan. Jantungnya degup kencang.

"Kenapa tak tidur atas katil? Kenapa datang sini dan.. awak tak selesa." "I'll be wherever you are. Kalau kau tidur sini, aku pun tidur sini."

"Okay, kita tidur atas katil. Boleh?"

Lucas menggeleng.

"I want to sleep here. I'm too tired. Will you stay here with me?"

Luna mengangguk. Lucas memeluk Luna erat. Ia terlena sambil memeluk Luna. Luna memandang wajah suaminya.

"I just want you to be happy, stay safe and have everything you wish for. I just wish you were a normal guy who I could bring out of here and I want to.. start living like normal couples. But I promise, I'll still do all that here. Because I am in.. love with you, Lucas."

Dia berkata sebelum memejamkan matanya. Lucas mendengar segalanya. Dan ayat akhir.

"I am in.. love with you, Lucas."

Membuatkan hati Lucas melompat lompat. Dia mula risau dengan hatinya yang sangat girang.

Lucas tidak mampu tidur. sepanjang malam. Ia asyik terfikirkan ayat Luna kerana tidak sesiapa yang pernah meluahkan perasaan begitu kepada dia selama ini.

Luna terjaga dari tidurnya lalu terkelu apabila ia melihat Lucas yang sudah terjaga.

"Bila awak bangun? Dah lama ke? Nak makan? I will make something for you."

Luna ingin bangun namun Lucas menariknya. Ia tidak mahu Luna pergi. Dia memeluk Luna.

"Stay with me like this for a while please."

Luna membalas pelukan Lucas dengan lembut.

"I'm always here for you, Lucas. Saya tak pergi mana mana." "I want you. Will you stay with a man like me forever?"

"What's wrong with you? You're prefect. Lucas, awak sempurna di mata saya. Dalam hati saya, saya ada tempat istimewa untuk awak."

Luna melihat ke dalam anak mata Lucas. Benar sekali, dia pasti mengenali lelaki ini sebelum ni. Dia tahu, mata ini pernah dilihatnya.

"Kau sayang aku?"

Luna menggeleng. Lucas terkelu. Dia ingin terus meleraikan rangkulan pada pinggang Luna.

Luna terus memeluk Lucas.

"Bukan setakat sayang, Lucas. I love you. Please love me back. I care about you, husband."

Lucas benar benar terkelu. Dia melihat Luna. Ia menundukkan wajahnya. Entah kenapa dia nak bagitahu Luna, dia sayang Luna.

"Aku cintakan kau, Luna."

Luna terkelu. Entah kenapa matanya berkaca. Ia memandang Lucas.

"Betul ni? You can't regret falling for me, Lucas. I'll never let you go." "I'll never let you leave. I'll learn to love you. I don't know how to love but I promise, I'll learn."

Luna tersenyum dalam tangisnya. Laju sahaja Lucas mengesat air matanya.

"Don't cry." "You just said something that I'm waiting to hear from someone who's sincerely in... love with me. I've been waiting for this. I know that I will be happy."

Lucas mencium dahi Luna.

"Tapi aku bukan lelaki normal yang tinggal di bandar. Are you, okay with that?" "I'm here. I love.. this place now. I don't mind it." "Hmm? Serious?"

Luna tersenyum sebelum bangun. Dia berjalan ke halaman rumah lalu menarik nafas panjang. Udara segar dihirupnya lalu tersenyum.

Lucas memeluknya dari belakang.

"I want this moment to freeze forever so that Ill never miss this moment."

Let me in | Continues

Let me in Where stories live. Discover now