23 | Let me in

241 3 0
                                    

Luna berlari laju ke bilik air apabila dia terasa mual. Dia menarik nafas panjang.

Dia perlu menghadiri sebuah mesyuarat hari ini memandangkan Lucas sibuk dengan mesyuarat lain. Dia terus bersiap walaupun penat.

Lucas memandang wajah Luna.

"Baby? Are you okay? You look sooo pale. Jom pergi hospital? Please." "I'm okay. I think I am tired. But I'll be okay. Seminggu kan kita sibuk so.. I was sleep deprived." "I'm soo sorry, baby. Saya pun sibuk sangat sampai tak ada masa. I promise, hujung minggu ni, kita dating and Ill bring you somewhere nice."

Luna tersenyum sebelum mencium pipi Lucas.

"I'm okay, sayang. Don't worry about me. Plus I think.. I'll attend the meeting today. Awak boleh pergi meeting dengan Zeer Holdings." "Serious? Nope. You should rest today. I want you to rest. You've been working really hard, baby. Today it is a rest day for you. Please listen to me." "Okay I'm resting today." "Then I'll be resting with you. Im tired too, baby." "Tapi sayang.." "No tapi. Im not going anywhere today."

Lucas menyiapkan bubur untuk Luna lalu terus dia menyuapkan bubur kepada isterinya.

"How is it, baby? Sedap tak?" "Hmm sedap. I'm sorry." "For what, baby?" "Susahkan awak. You should be resting too." "No, baby. Saya nak jaga baby saya ni. Eat well and sleep, okay?"

Luna mengusap wajah Lucas.

"I love you so much, sayang." "I love you more than everything else, my moon. Makan okay? I want you to eat first and then tidur. Nanti, kita pergi klinik." "Tak perlu klinik. I'm okay." "Im not okay. I want to check you."

Luna memejamkan matanya setelah menjamu selera. Lucas mengambil tempat di sisinya lalu mengusap kepala Luna perlahan.

"Im here for you always. Always and forever. I promise.. I'll make you soooo happy. Like you were on your birthday." "Thank you, sayang. I know you're the best. The perfect one."

Luna tersenyum. Lucas terkelu.

"You're not asleep?" "Hmm.. saya tak tidur lagi." "You were acting?" "Yup. Sebab suami saya suka meluahkan segalanya lepas saya tidur." "Baby..." "Hmm."

Lucas mencium dahi Luna.

"Now you can sleep."

Luna tergelak kecil lalu mengangguk. Lucas terus berjalan keluar. Dia mahu membeli barang dapur kerana Luna lebih suka masakannya sejak empat hari lalu. Entah kenapa. Dia mula terfikir sesuatu namun adakah benar?

Adakah Luna mengandung? Sekiranya benar, dia ialah lelaki paling bahagia dalam dunia ni kerana dia mahukan sebuah keluarga yang bahagia.

Luna terjaga dari tidurnya. Dia mencari Lucas. Ia mula risau kerana Lucas tiada di sisinya.

Baby 🌙 : Assalamualaikum sayang! Where are you? Are you okay? Meeting ke?
Mine ❤️: Waalaikumsalam baby. I am buying some groceries. Sorry sebab tak bagitahu dulu sebab baby lena sangat tadi. Tak sampai hati.
Baby 🌙: Alaaa.. baby nak ikut. I want to buy ice creams.
Mine ❤️: Alolo, sayang nak balik dah ni. I will buy you so many ice cream, okay? I promise. I want you to rest.
Baby 🌙: Okay sayang saya. I love you, sayang saya. Bye. Hati hati drive, okay? Come back fast to me.

Lucas tersenyum manis. Aaargh! Dia rindukan si isteri pula! Baru beberapa minit tinggalkan Luna sendirian, sudah mula risau dan tak sedap hati.

Lucas melihat pintu rumahnya yang sudahpun terbuka ketika dia pulang.

Jantungnya mula berdegup kencang ketika dia mendekati pintu tersebut.

"B.. baby?"

Dia berjalan masuk ke dalam rumah tersebut. Ia melihat titisan darah di lantai.

"Baby! Baby! Luna!? Where are you!? Hey!"

Lucas memanjat tangga sekuat hatinya lalu terus mencari Luna di bilik mereka. Dia melihat kesan darah di cadar katil seperti Luna diheret.

"Luna! Baby! Where are you!?"

Lucas mencari Luna di seluruh rumah mereka. Ia mula menelefon Luna. Telefonnya ditinggalkan.

Air matanya mengalir laju ketika mencari Luna .

"No way.. no.."

Dia tahu bahawa hari ini akan tiba. Dia tahu, dia akan dicari oleh musuhnya. Dunia gelapnya akan kembali menghantuinya. Namun dia tak sangka, Luna akan terluka. Dia tidak sangka bahawa dia telah meletakkan nyawa wanita itu dalam bahaya pada saat ini.

Telefonnya berbunyi. Dia terus menjawab.

"Hahahahahahaha. Takut ke? Kau menangis ke? Kau rasa.. kau boleh bawa dia keluar dari sini? I won't let you live in peace! After all you did! I'm not gonna let you take her!"

"Kalau kau lelaki.. cari aku! Bukan cari dia! Kau tak boleh gunakan dia! Lelaki kan? Cari aku."

Let me In | Continues

Let me in Where stories live. Discover now