22 | Let me in

244 3 1
                                    

"Happy birthday, baby. Semoga setiap hari lepas ni, menjadi hari paling bahagia dalam hidup kita bersama. Semoga kita.. bahagia bersama selama lamanya."

Air mata Luna mengalir perlahan. Dia tersenyum dalam tangisnya. Ibu dan ayahnya tersenyum. Ia kelihatan bahagia bersama lelaki ini maka sudah terang bahawa lelaki ini ialah jodohnya.

"Ibu dan ayah mendoakan semoga Luna dan juga menantu kami.. dikurniakan anak yang soleh dan solehah serta bahagia sampai hujung nyawa. And ibu doakan anak ibu tersenyum macam ni selalu.
Jangan sedih.. jangan nangis, jangan buat suami marah, ikut cakap suami dan jaga suami."

"Ayah dan ibu tak tahu kalau kami mampu cari jodoh sebaik ini untuk Luna but you found him dan kami semua doakan yang terbaik."

Luna memeluk ibu dan ayahnya erat. Dia hanya mahu memeluk mereka lama lama.

Lucas tersenyum. Luna memanggilnya.

"Join our group family hug."

Lucas tergelak kecil sebelum turut bersama. Dia memeluk mereka semua. A big group family hug yang mengubati rindu mereka.

"Ibu dan ayah kena balik esok." "What? Whyy?" "Sebab Alia nak kahwin hujung minggu ni dan kami perlu ada di kampung." "Okay.. sure, ibu. Nanti ibu dan ayah kirim salam pada Alia."

"Nanti.. Luna balik kampung dengan Lucas and we'll stay there with you for a while." "Okay. Ibu tahu, anak dan menantu ibu bahagia di sini pun dah cukup untuk ibu dan ayah."

Ayahnya tersenyum lalu memandang Lucas.

"Ayah bangga dengan menantu ayah sebenarnya sebab.. berjaya beli rumah sendiri di negara luar ni. Ayah doakan semoga.. semua business Lucas berjaya selalu."

Lucas terkelu. Dia terharu. Dia tidak mempunyai ayah sejak kecil maka dia terasa sebak.

"Thank you.. ayah. I never actually had a dad. I was an orphan so.. thank you for being a great ayah untuk Luna." "Now you have a dad too."

Ayah Luna berkata begitu lalu Luna tersenyum. Dia menarik Lucas ke arah ayahnya lalu minta Lucas memeluk ayahnya.

Ayahnya tersenyum sebelum memeluk Lucas.

"Ayah ada untuk Lucas. Whatever happens, you can tell me. I had a son too.. but he's no more. I hope.. you can be my another son." "I am.."

Luna sangat terharu. Lisa menghampiri Luna setelah dia melihat sekeliling rumah mereka.

"Besarnya rumah korang, masyallah. Aku happy untuk kau. Finally kau dah lupakan Hafiz, lelaki tak guna tu." "Alhamdulillah I'm happier than I was before. I'm happy." "I can see that. Mata tu shining je bila cakap tentang husband kau. He's a.. great guy, Luna."

Lisa tidak mahu bagitahu Luna tentang majlis Hafiz yang terhenti kerana mencari Luna.

Lucas mencari Luna untuk memanggilnya. Dia perlukan Luna di ruang tamu untuk memotong kek pertamanya sebagai isteri.

Luna berlari keluar dari dapur kerana Lisa yang sedang bercakap tentang dia dan Lucas.

Lucas memandang Luna lalu tersenyum.

"I was searching for my busy wife."

Luna tersenyum sebelum mencapai tangan Lucas lalu dia memegangnya erat.

"I'm here, sayang. So kita nak buat apa sekarang? I mean.. you were searching for me?" "Your cake is here. Jom potong kek?" "Sureee. I love cakes. I will come in a minute."

Luna terus berlari ke bilik mereka. Lucas terus tersenyum sebelum dia berjalan ke ruang tamu mereka.

Luna berjalan ke arah Lucas semula lalu ia terus memberi sesuatu kepada suaminya.

"What is this, baby?" "Your gift." "But it's your day." "I dont care, sayang. I want you to have it so wear it.."

Luna memakaikan jam itu di tangan Lucas. Dia memandang Lucas.

"Do you like it?" "I love it, baby. I love you." "Aw love you moreee."

Luna memotong kek lalu menyuapkan kepada ibunya dahulu memandangkan Lucas ayahnya dan Lisa menginginkannya.

Kemudian Lucas pula, menerima suapan dari Luna kerana ayah ia mahukan Lucas menjadi keutamaannya.

Let me in | Continues

Let me in Where stories live. Discover now