Luna mengemas bilik tidur itu lalu berjalan ke ruang tamu. Dia melihat Lucas. Lelaki itu tahu bahawa dia dalam kesakitan tetapi masih cuba untuk tidur di atas sofa.
"Lucas.."
Lucas terus duduk lalu melihat Luna.
"Kau buat apa dekat sini? Aku ingat kau tidur." "Saya mengemas bilik awak tadi. Sebenarnya, I think you should sleep inside." "Kau?" "Sini. Ill sleep on the sofa sebab saya tak sakit."
"Jangan main main, Luna. Kau tak boleh tidur sini sebab nanti ada orang masuk waktu tidur, kau yang diserang dulu."
"Eh janganlah takutkan saya." "I'm just telling and you should make decisions."
Luna memandang Lucas.
"Saya.." "Come here."
Lucas menarik Luna ke dalam bilik lalu tunjuk pada lantai
"Aku tidur sini. Kau tidur atas katil." "Laa baik awak tidur atas sofa kalau awak nak tidur atas lantai." "Then? Kau nak, aku tidur atas katil? I can just sleep on the bed." "Then sleep. On the bed."
"Serius?"
Luna mengangguk. Dia menepuk katil.
"Tidur sini." "Kau?" "Wait."
Luna meletakkan bantal antara Lucas dan dia lalu memanggil Lucas.
"Saya tidur sini, awak tidur sana. Okay?" "Kau yakin?" "Saya takkan sentuh awak. Dan you're not allowed to touch me. Faham?" "Okay. You should keep your promise."
Lucas berkata sebelum tidur di tempatnya. Dia memegang tempat luka di lengannya.
"Awak okay?" "Okay." "Telefon awak bunyi tadi and I saw the caller. I shouldn't be looking at it. But.. I saw it."
Lucas melihat nama pemanggil di telefon ia. Ia terus terkelu. Patutlah Luna bertanya.
Dr Zira
"Dr Zira." "Siapa dia?" "Dr Zira ke? Doktor yang rawat kau haritu. Tak ingat ke?" "No, how old is she?"
Lucas tersenyum lalu memandang Luna di sisi namun di sebalik bantal.
"Kau jealous ke?" "What? Me? Nooo way. I am just asking la. Salah ke? Saya nak tahu je. How do.. you know her. Itu je saya nak tahu."
"You'll meet her soon. She's pretty. Prettier than you." "Oh? So kenapa kahwin dengan saya?" "Ill tell you when you see her." "Whatever. Saya nak tidur." "Hmm kau jealous." "Nooo. Stop it." "Im not gonna stop until you admit it. Kau cemburu kan?"
"Salah ke kalau saya cemburu? Lagipun, awak yang nikah dengan saya. Siapa suruh nikah? I don't know now."
Luna terus menoleh ke arah lain supaya tidak perlu lihat wajah Lucas. Lucas tersenyum lalu memejamkan matanya.
Apabila dia terjaga dari tidurnya, dia terus saja tersenyum. Dia menggerakkan bantal di antara mereka semata mata untuk melihat wajah sang isteri.
Luna terus memeluknya erat. Luna baringkan kepalanya di atas dada Lucas. Lucas terkelu.
Dia tersenyum sebelum meletakkan tangannya pada belakang badan Luna supaya isterinya itu selesa.
Lucas terasa tenang apabila tidur buat pertama kali setelah dia keluar dari rumah keluarga dia.
"I'm sorry."
Lucas berkata sebelum dia mengusap belakang badan Luna perlahan. Luna bagai penat. Penat menjaga dia agaknya.
Sepanjang malam, Luna terlena dalam dakapan suaminya. Apabila dia mencelikkan matanya, ia terkelu untuk lihat keadaan mereka.
Dia cuba bangun namun pelukan Lucas sangat ketat. Namun Luna terasa selamat. Terus Luna memejamkan matanya semula apabila dia rasa seperti Lucas sedang bergerak. Dia tidak mahu Lucas tahu bahawa dia sudah terjaga.
Lucas terjaga dari tidurnya lalu melihat Luna. Ia tersenyum.
"I have to go out today.."
Dia berkata sebelum bergerak sedikit. Luna tidak lahu Lucas keluar maka dia memeluk Lucas erat.
"Luna.."
Luna berlakon seperti dia masih tidur. Terus dia melihat wajah isterinya. Dia tersenyum.
"I have some work to do. I have to go. Someone trusts me and gave me this work."
Luna mencelikkan matanya lalu melihat lelaki itu sebelum dia bangun.
"Kenapa awak gerakkan bantal?" "Kau peluk aku so.. kau yang gerak bantal, bukan aku. Kalau kau tuduh aku, aku akan buat laporan cubaan cabul."
Luna tergelak besar.
"Saya cuba cabul kehormatan awak? Don't you find it funny?"
Luna tergelak lagi.
Let me in | Continues
YOU ARE READING
Let me in
RomanceApabila seorang wanita dipaksa berkahwin dengan ketua kumpulan mafia kerana ternampak kejadian yang berlaku disebabkan oleh lelaki itu apa yang ia mampu lakukan? "Marry me.. or I'll kill you. Choose one and tell me." -Lucas "I'll.. marry you."-Luna...