"Baby.." "Yes sayang?" "Can you get me the towel now? I'm sweating. I want to shower." "Sure. I'm coming."
Luna berjalan laju ke arah Lucas lalu melihat si pengarang jantung hatinya itu.
"How hot you are, daddy." "Hotter than the sun maybe?" "Hmm.."
Luna menyerahkan tuala lalu ingin berlalu pergi sebelum Lucas menariknya ke dalam pelukan.
"Sayang nak mandi kan? I want to prepare some food for Laura." "But baby.. I'm hunry too." "I'm going to prepare food for both, okay? Go shower first." "Come with me." "Nope. Gooo, sayang."
Lucas tersenyum sebelum berjalan ke bilik air. Kehidupan mereka sangat sempurna walau ia tahu bahawa ada sahaja masalah dalam hidup mereka seperti kehidupan pasangan lain.
Tetapi apa yang dia tahu, dia akan jaga, cintai dan hargai isteri dan anaknya hingga ke akhir hayatnya.
"My Laura.."
Luna tersenyum apabila melihat Lucas laju saja mengendong Laura setelah tiba di meja makan.
"Let's eat. I'm hungry."
Lucas berkata. Luna mengangguk sebelum dia menghidangkan makanan untuk Lucas.
"Sayang makan dulu okay? I'll feed Laura first." "I'll feed you while you feed Laura, baby."
Luna tersenyum.
"You're so considerate, sayang. That's why I'm falling for you every single day." "Keep falling for your handsome husband, baby. And I'll melt you more."
Luna mencuit hidung Lucas.
"Stop being cheesy. We have baby now."
Lucas tergelak kecil. Dia tahu bahawa dia terlalu cintakan wanita ini.
"Thank you for letting me in your life, baby. I'm not perfect.. but I want to be perfect for you. Im not a good person.. but I'm trying to be one. All becayse I love you more than life. More than Ill love anything or anyone else. I love you, baby. I love you."
"Aww.. you're being so sweet this morning. Apa yang Darr buat dekat sayang ni? Dia ajar sayang ayat ayat manis ke pagi ni masa main basketball hm?" "Nope. Darr tu jauh dari romantik. Ask his wife."
Luna tergelak kecil sebelum mencapai tangan Lucas.
"Thank you for taking me in. I let you in my life because you took me first. I love you the most."
"My moon.. I want to be your stars. I want you to shine with me." "Let's shine together then."
"Ma.."
Laura bersuara. Luna dan Lucas terkelu.
"Baby! She talked!" "Yes! That's her first word!" "Maaa right!? I heard it right!"
Luna dan Lucas berpelukan sambil tergelak. Mereka masih tidak boleh percaya akan segala takdir yang ditentukan. Indah. Walaupun mereka kehilangan seorang anak ketika Luna hampir melahirkannya dengan selamat. Semuanya telah tertulis dalam takdir.
Mungkin mereka belum bersedia untuk menjaga kedua duanya. Atau mungkin Allah mahukan yang terbaik buat yang selamat lahir ke dunia. Segala kemungkinan ini memberi ketenangan buat kedua dua insan yang tahu bahawa anak mereka menanti di syurga.
Let me In ❤️
YOU ARE READING
Let me in
RomanceApabila seorang wanita dipaksa berkahwin dengan ketua kumpulan mafia kerana ternampak kejadian yang berlaku disebabkan oleh lelaki itu apa yang ia mampu lakukan? "Marry me.. or I'll kill you. Choose one and tell me." -Lucas "I'll.. marry you."-Luna...