Luna melihat ke arah pokok pokok yang berada dalam hutan itu.
"I have an idea." "What?" "Saya bosanlah. Jadi, saya nak tulis nama atas pokok tu." "What? Im thinking that you should never do that." "Why not? Biarlah saya buat."
"Nanti orang tahu, kau pernah ada dekat sini. I don't want to leave a trace."
Luna tersenyum lalu memandang Lucas.
"Pleaseeee, Lucas. Please." "Call me husband. I will let you do it." "Seriously?" "Hmm. Call me husband twice." "Dua kali?" "Yaaa." "Husband saya, pleaseee. Husband sayang.."
Lucas terkelu. Hatinya berbunga bunga ketika dia memandang Luna. Wajah Luna buatkan ia sedar bahawa terdapat banyak perkara yang ia mampu hargai dalam dunia ini sebelum pergi.
"Go.." "Seriously? You're not coming with me? Saya takut sesat lagi." "Ofcourse I'm behind. I will follow you." "Okay!"
Luna berlari ke arah sebatang pokok lalu terus dia mula mengukir nama pada pokok itu. Laju dia mengukir dengan batu.
"Done! Awak tak nak tengok nama saya ke? Im sure you'll like my name on this." "Nope. You'll come home with me now. Bahaya duduk luar. I want to do some work." "Wait.."
Luna menarik tangan Lucas yang ingin berlalu pergi. Lucas memandang Luna.
"What?"
Dia menghampiri pokok itu lalu melihat perkara yang ditulis oleh Luna.
Don't hate me because I want to know you. Do you mine telling me more about you?
Lucas tersenyum.
"Kau nak tahu apa tentang aku?" "Your family?"
Lucas terkelu. Dia menggeleng.
"I don't have anyone."
Luna memandang Lucas. Dia menggeleng.
"Don't say that. Who am I to you?" "Wife." "So? Masih tak ada sesiapa?" "Kau pun nak pergi. Ill always remain alone. Me for myself."
Luna menggeleng.
"I don't want to go." "What? Kau tak nak pergi jumpa keluarga kau?" "Saya tahu, Lisa, kawan saya akan jaga mereka sementara saya tak ada. Nanti.. saya nak bawa awak jumpa mereka. I'll bring you to them. You'll get a family."
"What do you mean? Kau, nak bawa aku jumpa keluarga kau? Sebagai apa?" "Suami saya. Saya akan bagitahu mereka, awak suami saya."
Luna memegang tangan Lucas.
"I want to know you. Who are you?" "Lucas. Im not ready to tell you anything more than that. I need to trust you."
Luna tersenyum lalu berundur.
"Saya nak kemas rumah. Awak buatlah kerja. Ill be busy. Byeee."
Luna berlari masuk ke dalam rumah. Lucas tak tahu kenapa, dia berkata begitu kepada wanita itu namun dalam hatinya, dia percaya Luna.
Lucas melihat Luna yang sedang menulis dalam sehelai kertas.
"Kau tulis apa tu?"
Luna memandang Lucas lalu tersenyum.
"Surat untuk kekasih." "What? For that jerk? He left you. He said he loves someone else and you? You still love him?"
"Noo! Kenapa awak salah faham ni? Im writing this letter, for you." "For me? Kekasih?" "When you trust me you read this letter. For now I am writing this to keep in a jar."
Luna sambung menulis surat itu. Lucas tertanya tanya, apa yang sedang Luna tulis? Dia nak tahu apa isinya.
Luna meninggalkan surat itu di sebalik buku di sisinya ketika dia terlena di atas sofa.
Lucas menghampirinya. Dia melihat surat itu.
Kepada kekasih,
Saya tak tahu siapa awak, I have no idea about who you are, but trust me, you have done a good thing for me. You married me on the date set for my wedding day. I don't know who you are but let me tell you, I want to know you because I'm going to promise you one thing.
I want to be there for you when you said you've no one in this world. I want to be your someone and give you all the happiness. I want to give a family to you. Just bear with me.Let me in | Continues
YOU ARE READING
Let me in
RomanceApabila seorang wanita dipaksa berkahwin dengan ketua kumpulan mafia kerana ternampak kejadian yang berlaku disebabkan oleh lelaki itu apa yang ia mampu lakukan? "Marry me.. or I'll kill you. Choose one and tell me." -Lucas "I'll.. marry you."-Luna...