18 | Let me in

277 4 0
                                    

"Kenapa awak buat saya macam ni? Kenapa awak tak faham perasaan saya terhadap awak?"

"I'm sorry, Luna. Aku janji, aku tak ulang lagi. Ill never go anywhere without protection. I promise to you. Seriously, sayang. Just never say that you will leave me."

"Awak yang nak pergi dari saya. Awak sanggup je pergi sana tanpa protection and.. awak dah sedia untuk tinggalkan saya sendirian. Kalau tadi, ada apa apa terjadi pada awak, saya takkan maafkan awak atau diri saya sendiri, Lucas."

Luna terasa sakit. Dia memegang bahunya lalu ia menggeleng.

"I'm sorry.." "I love you, idiot. Awak tak faham? I love you, more than myself! I would take a bullet for you!" "You did, Luna. You took a bullet."

"It's not a joke." "I know, baby. You did take it. I mean it, sayang. You took a bullet for me. Why? Tak takut apa apa terjadi, pada kau? Then what about me?"

"Saya tak takut." "Kenapa?" "Sebab saya tahu, I am in safe hands. Saya tahu suami saya ada. I'll be safe when I'm with him."

Lucas terkelu.

"Do you know one thing? I cried, Luna. After so long.. I cried because I was scared to lose you. I can't lose you, moon."

Luna terkelu. Dia memegang tangan Lucas.

"Saya dengar suara awak, menangis minta saya kekal bernafas. Awak tak nak saya pengsan. Im holding my breath because of you, husband. Ill never leave you alone as I promised. Okay?"

Lucas mencium kedua dua pipi Luna mencium dahinya lalu hidungnya.

"I love you, baby." "I love you the most, hubs. I want you to keep your promise. Don't hide one thing or more from me. Saya akan tetap tahu. I am the best stalker."

Lucas tersenyum sebelum mencium Luna.

"What?" "I want to keep you silent for a while so I'm.. doing this."

Lucas mencium Luna sekali lagi. Luna terkelu. Dia memandang Lucas.

"Kau rasa kalau parents kau tahu semua ni, apa yang akan diorang lakukan pada aku?" "Hmm I think first, Lisa akan marah awak. Then dia nak tahu semua tentang awak supaya dia yakin, I'm in good hands. Kalau ayah, ayah nak tahu siapa awak, keluarga awak, pekerjaan awak. Thats all and ibu? Kalau saya bahagia.. dia tahu ini yang terbaik untuk saya.. sebab saya bahagia. She's a queen."

Lucas tersenyum.

"Sounds like a fun family." "A family I want to keep in my memories forever. Lucas.." "Hmm yes?"

Lucas sangkakan bahawa Luna mahu minta dia keluar bersama untuk bertemu keluarganya. Ia salah.

"Can we.." "Can we?" "Have babies?"

Lucas terkelu. Dia memandang Luna.

"Do you mean it?" "Ofcourse I do. I'm planning to have babies. Sebab.. saya tak nak awak fokus sangat melakukan sesuatu yang letak diri awak dalam bahaya. So.. kalau dah ada anak, we will be.. busy with our babies. Kan?"

Lucas mendekatkan wajahnya kepada Luna. Ia tersenyum lalu melihat ke dalam anak mata ia.

"You're serious? You want babies with this man? Who doesn't know anything about responsibility and he puts you in danger all the time. Betul ke? Are you sure?"

Luna menggenggam jari jemari Lucas.

"I want to build a new life and a family with you. Awak tak nak ke? Kalau tak nak tinggalkan saya je. Pandai pandailah saya hidup dalam hutan ni. Tanpa awak."

"Mampu ke kau hidup tanpa aku ketika aku tak sanggup hidup walau sesaat tanpa kau? I'm soo ready for everything when I'm with you, Luna. I think.. I'll be.." "A great dad."

Lucas memeluk Luna perlahan.

"Betul ke aku boleh?" "You will be the best dad. I'm sure, hubs. Jangan risau, okay? I promise I will give you everything you want in life.. Good family happiness and joy. Semua milik kita. Ill make you smile forever."

Let me in | Continues

Let me in Where stories live. Discover now