∆Chapter 35∆

694 102 29
                                    

∆**********∆

Kali kedua Gempa dihidupkan semula,dia tak tahu dah berapa hari dia ada dekat dalam makmal ni.

Processor dia jadi tak tentu arah untuk dapatkan memori yang lengkap untuk pastikan main command dia berfungsi.

Tak tahulah apa yang Jason dah buat pada processor dia.

Sekarang ni,dia masih berada di makmal yang sama,diikat pada kerusi dengan wayar-wayar yang bersambung pada sebuah mesin yang sama.

Jason masih belum jumpa cara untuk dapatkan Reverse Code dalam cip AI dia disebabkan Amato dah pasang beberapa sistem perlindungan supaya dia sendiri tak akan aktifkan Reverse Code tanpa sebab yang tertentu.

Sekarang ini,dia hanya menatap datar keluar cermin yang memisahkan tempat yang mengurungnya sekarang ini dengan makmal pemerhati, dimana Jason sedang memekak menjerit dekat saintis-saintis dia.

Nasib soundproof kalau tak habis rosak pendengaran dia.

Lepas dia dihidupkan semula pun,dia masih tak nampak kelibat Ice dimana-mana.Tapi melalui scanner dia,Gempa tahu yang mereka semua masih hidup.

Selamat ke tidak itu lain cerita.

[Sigh....Macam mana aku nak keluar dari situasi macam ni?]

Dia tak dapat rancang lagi jalan keluar dia.

Patut ke dia letupkan saja tempat ni..?

Eh,tak boleh.Adik-adik dia ada dekat sini...

[Serang balas?Nah...Aku masih tak tahu yang mereka okay ataupun tidak.Mereka boleh gunakan Kembar BoBoiBoy sebagai tebusan kalau aku aktifkan mood serangan.Huh,nasib baik saintis gila tu tak tahu pasal tangan aku.]

[Sigh...Aku kena teruskan ikut apa yang si gila ni nak baru aku boleh keluar]

Lamunan Gempa terhenti apabila pintu makmal itu terbuka dan Jason masuk kedalam makmal dengan muka yang merah macam syaitan kena bakar.

Melihatkan wajah dia membuatkan Gempa ketawa kecil.

"Apa yang kelakar sangat hah?!"bentak Jason.Gempa mengetap bibir dan menggeleng perlahan.

"Tak ada apa-apa.Tengok muka kau macam tu buat aku teringat sesuatu."balas Gempa.

Jason hanya merengus kasar sebelum perg kearah mesej yang bersambung dengan Gempa.

"Jadi,apa yang kau nak buat harini?Cabut setiap compartment aku?Aku lebih appreciate kalau kau buat tu masa aku tak aktif."sambung Gempa.Dia terasa nak jadi annoying harini.

Lagipun,kalau dia annoying,mungkin Jason akan buat sesuatu yang drastik yang boleh jadi jalan keluar dia dari sini.Biasalah,si gila ni bukannya tahan sabar sangat.

"Kenapa aku rasa yang kau lebih menjengkelkan harini?Budak tu dah rosakkan sistem kau ke apa?"rungut Jason.Gempa hanya buat muka seposen.

"Apa?Ini aku dah kira baik hati nak berkompromi dengan kau."balas Gempa lagi. Jason mengeluh kasar.

"Bagitahu aku macam mana  aku tu wujud secara fizikal ataupun tidak."

"Kau-"

"Apa? Kau ingat tak penat ke jadi aku hah?Aku sendiri kadang-kadang confused aku ni robot ke manusia. Manalah aku tahu apa-apa dalam badan aku."bebel Gempa lagi membuatkan Jason hampir hentak kepala dengan mesin sebab geram.

My AI BodyGuard TwinWhere stories live. Discover now