°*********°
Halilintar dan yang lain berada di lorong dimana mereka menjejaki Gempa disitu.Tapi bila mereka sampai,tiada tanda Gempa disitu.
"Haduh!Mana Gempa ni?Ice,apa status dia?"tanya Solar risau.Ice yang dari tadi melihat I-Padnya hanya memandang datar.
"Single."
Sesiku empat mula muncul atas kepala kembar BoBoiBoy masing² mendengar jawapan Ice.
"Aku sebat kau pakai timun karang baru kau tau apa itu penyesalan sebenar."ugut Halilintar.Ice baru nak menjawab tetapi telefon Halilintar tiba² berbunyi.
"Hello?"
"Yow Pika Hali!Abang kau ada kat rumah aku."
"Fang?Macam mana dia boleh ada dekat rumah kau?"
"Nanti aku cerita.Mehlah datang.Dia tengah tidur tu."
"Ok,ok.Satgi sampai.Chaw."
"Chaw."
OFFLINE
"Weh,Gempa ada dekat rumah landak unggu tu.Ha Ice,apa kau nak cakap tadi?"kata Halilintar.
"Aku baru nak tunjuk yang Gempa ada dekat rumah Fang tapi dia dah call kau aku diam jelah."balas Ice datar.Halilintar memusingkan matanya dan kembar BoBoiBoy terus pergi rumah agam Fang.
.
.
.
Skip the Time Skip~
.
.
.
Apabila kembar BoBoiBoy sampai dirumah agam Fang pintu rumah dah sedia ada terbuka."Hello,Fang?"panggil Blaze.Fang dari dapur menjenguk keluar.
"Oh korang dah sampai.Masuklah."pelawa Fang.Kembar BoBoiBoy masuk kedalam rumah Fang dan terus nampak Gempa yang masih lagi tidur.
"Gempa!" kembar BoBoiBoy terus mengelilingi Gempa.Gempa membuka mata bila terdengar suara nyaring kembar BoBoiBoy.
"Haish...Bisinglah korang ni..Aku nak rehat kejap pun tak boleh."rungut Gempa.Kembar BoBoiBoy menarik nafas lega melihat dia tak apa².
"Oi,asal kau tiba² ada dekat rumah Fang hah?"tanya Halilintar memaksa Gempa bangun dari istirehatnya.
"Ish kau ni!Aku jatuh lepas tu aku bla-pengsan!Abang Fang jumpa aku and bawak aku balik sini sebab dia kenal yang 'Solar' ni kawan Fang!Adoyai.Tu pun nak kecoh." rungut Gempa sekaligus meletakkan kepalanya pada peha Ice yang duduk dekat sebelah kanan dia sebab di Halilintar tu tolak dia dari kiri.
"Kau cedera tak?"tanya Solar.
"Tangan kiri aku sakit and kulit aku calar.Fang dah balutkan."kata Gemla dengan perlahan supaya Fang tak dengar.Ice memberikan I-Padnya pada Solar supaya Solar boleh mengimbas Gempa.
"Hum...Dari imbasan ni,tangan kiri kau ada error sikit.Balik rumah nanti kita betulkan."kata Solar.Gempa mengangguk dan terus menutup matanya.
"Fang,cuba kau cerita dari awal.Apa jadi sebenarnya?"tanya Blaze apabila Fang datang dengan membawa sedulang air untuk kembar BoBoiBoy.
"Aku sendiri tak tau sebenarnya sebab abang aku balik² cakap dekat aku yang dia jumpa Solar dekat tengah jalan.Aku tengok dia cedera aku balutlah luka dia.Lepas tu dia ada bangun sekejap.Dia cakap dia terpijak botol lepas tu jatuh.And dia bagitau aku dia dengan Solar tukar tempat.Lepas tu dia tido balik aku call lah kau."terang Fang panjang lebar dan mengunyah donut lobak merahnya.
YOU ARE READING
My AI BodyGuard Twin
FanfictionMy AI Bodyguard Twin Kembar BoBoiBoy,merupakan anak kepada jutawan teknologi yang berjaya,yang inginkan kebebasan bersekolah seperti budak biasa. So,selepas dah dapat kebenaran dari ayah mereka,mereka pun berpindah ke Pulau Rintis dan tinggal bersam...