∆Chapter 12∆

994 140 42
                                    

°**********°

Sebelum waktu rehat habis,kembar BoBoiBoy pergi ketandas.Gempa dan Solar menukar pakaian mereka.Sebaik sahaja keluar,kembar mereka yang lain hanya tersengih.

"Nasib baik muka kita semua serupa kan?"kata Solar sambil membetulkan rambutnya.Gempa melihat pantulan dirinya pada cermin.Dia baru pakai baju dan jaket sekolah Solar.

"Sini Gem,aku pakaikan topi aku."kata Solar.Gempa berdiri dihadapan Solar.Solar memakaikan topinya pada Gempa dan menyarungkan kaca mata emasnya pada mata Gempa.

"Tada~!Dah siap!Kan dah nampak swag macam aku dah tu~" eceh!Sempat si Solar ni puji diri.

"Nice lah Gempa!Kau dah nampak macam Solar!"kata Taufan.Gempa melihat pantulannya pada cermin.

Iyep,memang macam Solar.

Solar memakai topi Gempa secara terbalik.

"Ok,cuba cakap macam aku."suruh Solar.Gempa diam sebentar sambil main command nya mengimbas cara Solar bercakap dalam data_base nya.

"Hai guys!Aku BoBoiBoy Solar!Jejaka paling kacak,popular dan pintar dalam Pulau Rintis ni~Halilintar jangan jealous~" ajuk Gempa dengan gaya Solar yang 100% sama.

"Awesome!"

"Hey².Tak de maknanya aku nak jealous."

"Solar 2.0!"

Gempa tersenyum bila mendengar reaksi positif dari kembarnya.

"Ok jom masuk kelas,Solar~" kata Solar dengan gaya Gempa.Kembar BoBoiBoy tergelak sebelum keluar dari tandas lelaki itu.

Sampai di kelas,hampir semua orang dah masuk.Kawan² mereka ada di meja masing² dan Evelyn dah duduk dekat tempat dia dengan gaya acah manja duk pintal² rambut dia alahai pikir lawa ke babun?

Gempa menarik nafas panjang sebelum duduk di tempat Solar.

"You!You pergi mana?Puas I cari tau!Nak rehat dengan you..Kesian I cari you merata tempat."kata Evelyn dengan nada merajuk mintak balingan timun dari TBM.

"Sorrylah aku rehat dengan kembar² aku."balas Gempa dengan gaya percakapan Solar.Kembar BoBoiBoy yang lain dah tersengih-sengih tengok dia.

"Alah,buat apa rehat dengan kembar you?Kan dah tiap² hari tengok diaorang dekat rumah?Baik rehat dengan I!" kata Evelyn lagi.

"Buat apa aku nak rehat dengan orang yang aku tak kenal?"balas Gempa sinis membuatkan Evelyn terdiam.

'Hambik kau mengada lagi kan dengan adik aku!Rasakan!'

Belum sempat Evelyn nak membalas,Cikgu Kebenaran masuk.

'Selamat!'

°**********°

Habis sahaja hari persekolahan pada hari tu...

Gempa yang menyamar sebagai Solar kena stayback sekejap sebab cikgu kimia diaorang nak cakap dengan Solar a.k.a dia sekarang sebab nak bincang prestasi dia yang sangat² memberangsangkan dalam kimia.

My AI BodyGuard TwinWhere stories live. Discover now