<***************>
"Ayah,dah berapa kali Hali cakap.Kitaorang nak pergi sekolah budak biasa!"
"Dan berapa kali pulak ayah dah cakap tak boleh?"
Seorang remaja lelaki merengus sambil berpeluk tubuh.Dia memakai seluar slack hitam dan hoodie hitam bercorak merah berwarna sama dengan topi yang menutup rambut coklat kehitamannya.
"Kitaorang dah bosan homeschool.Kitaorang tak pernah jumpa manusia lain selain dari pekerja rumah ni,dengan tetamu mewah dari luar!At least,untuk masa kitaorang sekolah menengah ni,bagilah kitaorang kebebasan!" terang remaja itu lagi.
Lelaki dihadapan hanya mengaup wajahnya.Penat melayan kerenah anak sulungnya yang degil.
"BoBoiBoy Halilintar.We have done this conversation before and my answer still no."
Remaja lelaki yang bernama Halilintar itu memeluk tubuhnya.Geram dengan sikap ayahnya itu.
"Fine!"
Dengan itu,dia keluar dari pejabat ayahnya dengan muka yang marah dan berpeluk tubuh.
"Macam mana Hali?"
Sebaik sahaja dia keluar,dia bertemu dengan lima lagi adik beradiknya.Welp,adik beradik kembar.
"Sama je.Baik tak payah pergi masuk tadi.Naikkan darah aku jer."gumam Halilintar.Dia memandang semua adik beradiknya yang kelihatan muram setelah mendengar nada suara kecewa Halilintar.
BoBoiBoy Halilintar merupakan kembar sulung dalam keluarga itu.Kemudian,BoBoiBoy Taufan,BoBoiBoy Blaze,BoBoiBoy Ice,BoBoiBoy Thorn dan akhir sekali ialah BoBoiBoy Solar.
Mereka berenam adalah anak lelaki kepada seorang multi-billionare yang terkenal.Ayah mereka ialah peneraju syarikat teknologi canggih yang dinamakan 'Element_Galaxy.' Mungkin dari situ mereka semua mendapat nama elemental mereka.
Sepanjang mereka membesar,mereka hanya dikelilingi oleh pekerja didalam rumah agam itu sahaja.Kalau orang luar pun,sama ada kawan sekerja ayah mereka ataupun tetamu majlis mewah yang mereka dijemput pergi.Tak ramai yang tahu kewujudan mereka,kerana ayah mereka memastikan mereka berenam under cover sehingga mereka 18 tahun,dimana Halilintar akan dinamakan sebagai peneraju baru Element_Galaxy.
"Tak apalah.Bila kita dah dewasa nanti kita boleh keluar."pujuk Solar sambil memegang bahu Halilintar.Walaupun yang paling muda,Solar merupakan kembar yang paling pandai dalam pelajaran sehinggakan dalam rumah agam ni terdapat satu makmal bawah tanah untuknya.
"Korang maybe boleh,sebab bukan korang yang nak kena handle syarikat ayah nanti."gumam Halilintar lagi.Kesemua kembarnya hanya memberikan pandang yang simpati.
Mereka tahu yang Halilintar tak nak jadi peneraju Element_Galaxy yang seterusnya.Tapi dia terpaksa memandangkan dia anak sulung."Humm...Dahlah.Aku ada kelas swordfigthing lepas ni. Korang pun ada kelas jugak kan?"kata Halilintar.
Dia dan kembarnya belajar dirumah,dimana mentor dari luar akan mengajar mereka basic sekolah.Lepas dah habis,mereka akan dipisahkan dan dikelaskan individu bersama pelajaran lain.
"Aku ada kelas memasak lepas ni."-Taufan-
"Kelas meditasi.Sebab ayah cakap aku panas baran."-Blaze-
"Computer hacking."-Ice-
"Kelas pembinaan!Thorn nak buat rumah pokok version 2.0!"-Thorn-
"Chemical engineering.Serius ni.Aku dah paham benda alah tu sejak aku 9 tahun!"-Solar-
YOU ARE READING
My AI BodyGuard Twin
FanfictionMy AI Bodyguard Twin Kembar BoBoiBoy,merupakan anak kepada jutawan teknologi yang berjaya,yang inginkan kebebasan bersekolah seperti budak biasa. So,selepas dah dapat kebenaran dari ayah mereka,mereka pun berpindah ke Pulau Rintis dan tinggal bersam...