∆Chapter 8∆

1.2K 155 21
                                    

**********

Gempa rasa bernasib baik sebab dia ni robot.

Kembar BoBoiBoy ni semua boleh jadi hyper!

So,dia pun terpaksalah ikut langkah kembar BoBoiBoy yang sekarang ni tengah main dekat taman.

Gempa just duduk dekat bangku.Halilintar dengan Solar masih lagi tengah menghabiskan icecream diaorang.Ice tengah tidur sebelah dia.Trio Troublemaker tengah main dekat gelongsor.

"Oit,Gempa."Gempa mengalihkan pandangannya dan nampak Solar menghulurkan satu sudu icecream untuknya.

"Tak apalah Solar."kata Gempa menolak icecream tersebut.

But Solar being Solar dia pergi sumbat icecream tu dalam mulut Gempa.

"Kau kan boleh makan.Kenapa tak nak makan?Penat tau aku buat metabolisme kau boleh hadam makanan."kata Solar.Gempa mengesat mulutnya.

"Yelah.Tapi aku dah makan icecream tadi kan?"kata Gempa.

"Coklat,bukan vanilla."kata Solar lagi.

Haish,degil ini anak.

Gempa tergelak kecil sebelum menolak Solar supaya dia pergi tengokkan Trio Troublemaker tu.

"Gempa."kali ni Halilintar pulak yang panggil Gempa.

"Nak apa?"

"Teman aku pergi kedai jom?Atok suruh beli barang sikit."kata Halilintar sambil menunjukkan mesej Tok Aba kepada Gempa.Gempa memandang kepada Trio Huru Hara dan Solar kemudian pada Ice yang terlentok tidur disebelahnya macam baby.

Gempa mengangguk sebelum perlahan-lahan meletakkan kepala Ice atas bangku supaya dia tak terjaga.

"Jom."kata Gempa sebelum berjalan bersama-sama dengan Halilintar.

Pasaraya berada tak jauh dari taman permainan so senanglah sikit tak sesat nanti.Sebaik sahaja masuk dalam pasaraya,Gempa mengambil bakul.(A/N:Ehek,real MamaGem is here)

"Apa tadi kita nak beli?"tanya Gempa lagi.Halilintar melihat telefonnya.

"Barang² dapur."balas Halilintar pendek.

'Aku taulah barang dapur tapi apa dia?Ada yang nak kena debik dengan aku ni karang..'kata proses dalaman Gempa or senang cerita,kata hati.

Robot mana ada hati...Literally..Take note,ok?

"Tangan aku rasa ringan nak menampar sekarang ni dan kau nampak macam sesuai untuk jadi mangsa lempang aku."kata Gempa dengan suara yang menakutkan.

"Lah,betullah!Bila atok kata barang dapur,means that kita boleh ambik apa² jer kat sini.Duit tak jadi masalah."kata Halilintar.Gempa memusingkan matanya.

"Yalah.Ambik jelah apa² yang kau nak makan.Sebab yang masaknya nanti aku jugak."kata Gempa membuatkan Halilintar tersengih-sengih.

"Yalah."

Selepas itu,mereka berdua pun mengambil barang² masakan dan cekedis.Alah,ambik jer.Hali kan kaya?

Setelah mendapatkan semuanya Halilintar dan Gempa beratur di kaunter pembayaran.

"Solar dah penat nak jaga Trio Troublemaker tu.Haha!Tengok ni!"Halilintar menunjukkan gambar dalam telefonnya kepada Gempa.

Dalam telefon tu ada gambar Solar yang dah terbaring dekat atas rumput dengan Trio Troublemaker yang masih mendominasi taman permainan tersebut dengan Ice yang mengambil gambar sambil membuat peace.

My AI BodyGuard TwinWhere stories live. Discover now