Bu kadar vurdumduymaz olunca Maliye'nin radarına girmesi çok zaman almamıştı. Kazandığı paralar ise cezalara gidiyordu, adli işlemler de cabası. Bir saniye kafasını dinleyemeden geçiyordu günleri. Aylarca süren bu sarmalın içerisinde her şey daha da kötüye giderken bir de uğraşması gereken Umut Bey çıkagelmişti. Meral için gözünü kırpmadan borçlandığı Umut Bey... Bu kadar zamanın ardından tamamen aklından çıkmıştı bu adam. Arkadaşının da söylediği gibi geçmiş peşini bırakmıyordu. Daha ne kadar pisliğe batabileceği umurunda değildi ama bu güne kadar tırnaklarıyla kazıyarak yaptığı her şeyin yavaş yavaş yok olması çok zoruna gidiyordu. Söz ağızdan bir kere çıkmıştı. Ne olursa olsun Umut Bey ile görüşmesi gerekiyordu.
Umut Bey'in temasından sonraki gün Uras ile görülmüşlerdi.
Görüşmenin sonunda eve geçip içmeye başlamıştı Uras. Yapacağı işlerin tarihi ve zamanını Umut Bey haber verecekti. Bu durumdan hiç memnun değildi fakat Umut denen adam çok iyi para teklif etmişti. Zaten yapmak zorunda olduğu bir işten ekstra para alması hiç de fena bir anlaşma değildi.
Tek sıkıntı, Uras'ın adının kirlenme ihtimaliydi. Peki, Uras bunu umursayacak durumda mıydı? Hiç zannetmiyorum.
Bu gelen para ile düzenini tekrar oturtabilmeyi umuyordu Uras. Her ne kadar kuyunun dibinde olsa da hala ışığı görebiliyordu. Gidebileceği tek yön kalmışken başka ne yapabilirdi ki?
Umut Bey'in söylediklerinden anladığı kadarıyla Uras'ın sanatçı sıfatını kullanarak yurt dışına ya da yurt dışından buraya kaçak sanat eserleri geçireceklerdi. Bir yapmadığı bu iş kalmıştı onu da Meral sayesinde deneyim edecekti. Telefonunun çalması da çok zaman almamıştı.
Ertesi gün Uras'ı yanlarına çağırdılar, verilen adrese gittiğinde kendisi için hazırlanmış arabayı ona teslim ettiler. Vizesi ile birlikte eline bir adres ve iletişim numarası tutuşturup Uras'ı gönderdiler. Uras kara yolu ile Erivan'a geçecek oradaki adrese aracı teslim edip geri dönecekti. Kulağa kolay bir iş gibi geliyordu ama bir güne yakın yol gittikten sonra gümrük kontrolünde yaşadığı strese hiç alışık değildi. Çok fazla heyecanlanmasına rağmen detaylı arama yapılmadan gümrükten geçmişti. Verilen adrese aracı teslim ettikten sonra ise bir gün kadar dinlenip geri döndü. Araçta ne olduğuna dair en ufak bir fikri yoktu fakat geri döndüğünde yapılan ödeme bütün bu sıkıntıya değerdi.
Çok geçmeden yine Erivan'a benzer bir iş yapmıştı. Bu sefer daha rahat olsa da, ne kadar riskli bir iş olduğunun farkına varmıştı. Bu yüzden Umut Bey ile tekrar pazarlığa oturdu. İki iş daha yaptıktan sonra hiçbir borcu kalmayacaktı. Hem sözünü tutmuş olacak hem de gelen para Uras'a çok yardımcı olacaktı. Ama hesaba katmadığı şey uzun zamandır Maliye'nin takibinde olmasıydı. Aynı zamanda Emniyet tarafından da incelenmeye alınmıştı. Yurtdışına kısa giriş ve çıkışları ise ilgiyi daha da üzerine toplamıştı.
Erivan'dan ikinciye dönüşünün ardından on beş gün geçmemişti ki Umut Bey tekrar Uras'ı çağırdı. Bu sefer boş araç ile Edirne üzerinden Sofya'ya geçecekti. İki gün orada kalıp arabayı teslim alınca geri dönecekti. Bu sefer kısa mesafe olmasına sevinmişti çünkü iki gün tatil yapacakmış gibi görüyordu bu yolculuğu.
Aracı alıp saatler içerisinde Edirne'ye kadar gelmişti. Merkezinden sınır köyüne doğru geçerken ekip araçları tarafından etrafı sarıldı, başta küçük çaplı bir korku yaşasa da aracın boş olduğunu hatırlayıp rahatlamıştı. İlginç olan ise Organize işler tarafından alınmasıydı. Apar topar İstanbul'a geri götürüldü. Ekipler muhtemelen İstanbul'dan beri takiptelerdi çünkü Uras'ı aldıktan sonra direk olarak oraya dönmüşlerdi. Sorgusu devam ederken diğer dosyaları önüne döküldü, bazıları para cezası olarak kapatılmıştı bazıları ise askıdaydı. Bu dosyalar arasında bilmediği hiçbir şey yoktu, bunun rahatlığı ile sorgusunda hiç kimseyi satmamıştı. Kendisine avukat tahsis edildiği sırada hiç aklına gelmeyen bir kötü haber aldı. Uras sorgudayken mülkleri için arama emri çıkartılmış, evinde yapılan aramalarda çok az miktarda uyuşturucu bulunmuştu. Avukat ile konuştuğunda bunun bir problem teşkil etmeyeceğini söyledi. Problem teşkil edecek şey ise evinde bulunan tarihi eserdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Döngü
RomanceKendi hayatı için elinden geleni yapıp başarılı olduğunu zanneden bir kadın, çocuğunun geleceğini tayin etmek için çırpınırken başarısız olmuştur. Kızı da kendi hayatının benzeri bir döngüye girmiştir. Hatırlamadığı bir anne, sonradan değişse de ort...