♡16 | Sebuah permintaan

41 4 0
                                    

Õpën Yóur Ēyës

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Õpën Yóur Ēyës

°°°

"Yah kau dekat sini rupanya dari tadi aku cari" Yena segera mengelap sisa airmatanya lalu menoleh pada Yuri sambil menayangkan senyuman yang dibuat sebaik mungkin.

"Oh Yul kenapa?" Yuri kelihatan malu-malu manakala pandangan mata Yena pula jatuh pada bunga dekat tangan Yuri.

"Yen tadikan..?"

"Apa?" Yena buat-buat tak tahu.

"Hyewon Confess dekat aku!" Beritahu Yuri dengan teruja tangan dia juga naik memukul paha Yena beberapa kali menandakan dia cukup teruja untuk memberitahu Yena perkara itu.

"Owh"

"Jadi kau terima?" Soal Yena lagi padahal mata dia dah mula berkaca-kaca.

Dia betul-betul nak nangis!

Yuri senyum sambil pandang bunga dekat tangan dia.

"Yena-yaa macam mana aku nak tolak? Hyewon ada semua ciri-ciri namja idaman aku dan kau pun tahukan aku memang tertarik dengan dia jadi sebab tulah aku terima" Luah Yuri pada Yena.

"Kau okeykan Yen? Korang jangan gaduh tau aku harap korang pun akan jadi rapat" Tambah Yuri lagi.

"Sejak bila pula aku gaduh dengan dia?"

"Hey aku dah lama kenal kau Yen dan aku tahu sangat kalau kau tak suka seseorang"

Iya semua tu betul tapi yang sedihnya Yuri langsung tak pernah tahu macam mana perasaan Yena yang sebenarnya jadi Yena cuma mampu tersenyum tawar menyembunyikan rasa sakit dia.

"Cih sudahlah aku masuk kelas dulu" Kata Yena terlebih dahulu berdiri untuk meninggalkan tempat itu.

Dia tidak boleh berlama disitu lagi, semua kata-kata yang keluar dari mulut Yuri betul-betul menyakitkan hati dia.

Andai saja dia berani berkata...

'Yul ini menyakitkan tolong berhenti!'

'Yul saya cintakan awak tolong tinggalkan hyewon saya merayu...'

Tapi Yena sedar dia tidak berani untuk berkata begitu kalau pun hal itu terjadi Yena akan jadi namja paling pentingkan diri dekat muka bumi ni.

"Yah Yen tunggulah!" Yuri menyamakan langkah dia dengan Yena.

"Yen petang ni jangan lupa Hyewon dah janji nak belanja satu kelas makan dekat gerai Sungwoon oppa"

Open Your Eyes | Yenyul [END]Where stories live. Discover now