♡02 | Si Cuai

152 13 7
                                    

Õpën Yóur Ēyës

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Õpën Yóur Ēyës

•••

Kringgg*

Bunyi jam loceng berdering memecah keheningan pagi, didalam bilik yang sedikit gelap itu seorang makhluk tuhan masih berlayar dialam mimpi langsung tidak terganggu dengan bunyi bising itu.

Pintu diketuk dari luar disertakan suara seorang yeoja memanggil kedengaran mendayu-dayu akhirnya mampu membangunkan namja yang sedang tidur itu.

"Choi yena anak kesayang ommaaaa~ bangun sayang hari ni kamu sekolaaah!" Laung omma yena dari luar bilik.

"Yalah-yalah yen bangun puas?"

Puan Choi mengangguk menandakan dia puas hati walaupun yena tak nampak pun dia angguk😅

Yena bangkit dari tempat tidur melangkah beberapa tapak dan berhenti betul-betul dihadapan jendela yang masih ditutup oleh langsir, dia membuka langsir tersebut lalu mula merenggang-renggangkan badannya sambil menguap berberapa kali.

Posisi satu bilik rumah jirannya yang betul-betul berhadapan dengan biliknya membuatkan dia mampu melihat kedalam bilik itu ditambah lagi langsir bilik jirannya itu turut terbuka.

Yena tersenyum sembari mengucapkan selamat pagi kepada Jo yuri pemilik bilik tersebut, dia juga tertanya-tanya dimana yuri sebab dia tidak melihat yuri dibiliknya dalam hati dia bergumam mungkin juga yuri sedang bersarapan dengan keluarganya.

Seketika keningnya berkerut mata disipitkan cuba memastikan apa yang dia nampak sekarang, dia tidak pasti mengenai ini mungkin juga yuri terlupa tidak dapat dinafikan yuri juga agak cuai orangnya dapat dibuktikan sekarang yena nampak yuri yang baharu sahaja keluar dari bilik mandi dengan hanya menggunakan tuala sahaja!

Laju yena menutup matanya dengan kedua tapak tangan tapi itu cuma sekejap lepas itu dia mula membuka jari-jarinya perlahan, kelihatan yuri sedang dalam proses berpakaian yang jadi selepas itu yena cuma mampu melopong melihat Yuri melurutkan tuala dari badannya menampilkan badan yuri yang mengenakan pakaian dalam sahaja!

Sekali lagi yena menutup mata dengan telapak tangan, kepala digeleng beberapa kali mengingatkan diri bahawa apa yang dia buat sekarang ini tidak betul! Ketika dia menunduk memandang kebawah dia cuma mampu mengeluh kasar memerhati sesuatu sudah berdiri tegak disebalik seluarnya.

"Aishh Jinjja!"

Tanpa menunggu lama ia segera mencapai tuala kemudian berlari kebilik mandi.

Manakala diseberang sana yuri tiba-tiba menoleh pada bilik yena dan menyedari kecuaiannya, dia melepaskan nafas lega ketika tidak mendapati yena didalam bilik mungkin juga sedang mandi fikir yuri.

.

.

.

.

.

Basikal yena berhenti betul-betul dihadapan pagar rumah yuri, automatik pagar rumah terbuka menampilkan yuri berjalan dengan muka masam dan yena tahu sebabnya tapi itu tidak membatalkan niatnya untuk menyapa yuri dengan riang.

"Morning Yul" Sapa Yena dengan senyuman itiknya.

"Kau lewat" Nada suara yuri kedengaran datar.

"Mana ada lewat hah tengok ni baru jam 6 empat puluh minit belum masuk kelas lagi"

"Ini dah lewat yen kejap lagi perhimpunan dah nak mula!"

"Ish yalah-yalah aku lewat sorry, sekarang cepat jom jalan hah basikal kau mana?"

"Aku bonceng kau hari ni basikal aku pancit"

"Oh okey naiklah"

Yena mula mengayuh basikalnya dengan berhati-hati dia tersenyum senang ketika yuri menyandarkan kepala dibelakangnya.

"Yul kau makin berat sekarang ni"

"Yah!" Geram Yuri lalu menghadiah pukulan pada belakang yena.

Yena cuma bergelak tawa suka sangat mengusik yuri lagi-lagi kalau dia tengah badmood macam sekarang ni.

"Yul" Panggil Yena lagi.

"Apa?!"

Amboi marah nampak😂

Sebenarnya yena malas nak cakap tapi dia kena ingatkan yuri juga supaya dia tak cuai lagi di kemudian hari.

"Itu kalau nak pakai baju tu pastikan dulu langsir bilik kau tertutup"

Mata Yuri membulat manakala badannya membeku seketika.

"Kau... nampak sampai mana?" Tanya Yuri mula mencengkam rambut yena.

"Err..."

"KYA CHOI YENA BERANI KAUUUU!"

"Ah ah ah yul jangan yul ampun aku tak sengaja!"

"Tak sengaja? AMBIL NI!"

Yuri menarik rambut yena lebih kasar dari sebelumnya menyebabkan basikal bergerak tidak stabil, dalam perjalan kesekolah yuri dan yena tidak habis-habis beradu mulut cuba mempertahankan diri berdebat untuk menentu siapa yang bersalah.

Kedua pipi yuri sudah merona merah kerana malu pada yena sebenarnya dia tahu bahawa dia yang bersalah disini tapi bila dengan yena tidak mungkin dia mahu mengalah!

Tanpa keduanya sedar seseorang sedang memerhati pertengkaran mereka dari dalam perut kereta, memerhati dengan pandangan yang sulit untuk ditafsirkan...

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Tbc.

Jgn lupa Vomment😉

Open Your Eyes | Yenyul [END]Where stories live. Discover now