♡15 | Confession

38 5 0
                                    

Õpën Yóur Ēyës

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Õpën Yóur Ēyës

°°°

Tanpa mereka sedar kini mereka sudah hampir sampai kepenghujung tahun, tiga bulan lebih lagi peperiksaan akhir tahun akan berlangsung membuat pelajar akhir tahun seperti Yena dan kawannya menjadi resah. Di saat-saat genting ini mereka semua mula fokus belajar mereka tiada masa untuk bermain-main.

Masa berlalu begitu cepat malah pergaulan mereka semua juga semakin erat, seperti apa yang berlaku sekarang apabila di kantin mereka akan duduk bersama dalam satu meja.

Disitu ada Yena dan empat kawannya seperti biasa begitu juga Chaewon, minju, Hitomi dan Hyewon mereka turut ada bersama.

Hubungan Yena dan Yuri masih berjalan seperti biasa tiada yang berubah tapi nampaknya hari demi hari Yena mulai rasa tercabar melihat Hyewon semakin dekat dengan Yuri. Yuri pergi kemana-mana pun mesti ada Hyewon jadi Yena betul-betul muak.

Tapi jangan silap Yena tidak akan mengalah semudah itu dalam erti kata lain dia dan Hyewon sedang bersaing secara tidak rasmi sekarang.

Seperti apa yang berlaku sekarang Yena dan Hyewon serentak meletakkan susu perisa Strawberry didepan Yuri membuatkan semua orang disitu diam berpandangan satu sama lain.

"Baiklah saya akan minum yang ini" Kata Yuri mulai meminum susu pemberian Yena membuat namja comel itu tersenyum menang.

"Yang ini saya akan minum waktu balik nanti, terima kasih" Ucap Yuri sambil senyum pada Hyewon.

"Sama-sama" Balas Hyewon senyum sambil mengusap umbun-umbun Yuri.

"Ciahhhh malu-malu pula dia!!" Sorak semua orang dekat situ bila nampak Yuri malu-malu meow.

Kecuali Yena.

Chaewon segera mempelawa Yena duduk pada tempat kosong disebelah dia, sebenarnya Yena nak tolak sebab dia tak sampai hati dengan minju sempat dia menoleh pada minju dan dia tak sangka minju akan mengangguk. Yena senyum tipis mengingatkan dia dengan minju menjadi lebih baik sekarang mereka berdua saling memahami.

Yujin dan Wonyoung juga seperti biasa pasangan Annyeongz ini memang tak sah kalau tidak saling suap bila tengah makan. Cuma ada dua orang saja yang saling diam bila berkumpul bersama. Siapa lagi kalau bukan nako dan Hitomi. Nako yang cerewet selalu diam bila ada hitomi lebih-lebih lagi macam sekarang ni dia duduk betul-betul disebelah namja tersebut.

"Serius ni tom bila kau nak gerak? Aku rasa kawan aku dah tunggu tu" Ujar Yujin cuba untuk mengusik Nako.

"Ekhm betul tu takkan kau nak biar masiho gerak dulu" Tambah Yena pula.

Nako cuma dapat menyumpah dalam hati tunggulah bila sampai kelas nanti dia akan kerjakan dua namja tersebut.

Manakala Hitomi tidak membalas apa-apa dia cuma tersengih mendengar kata-kata Yujin dan Yena itu tapi sempat juga dia menoleh sekilas pada nako sebab dia tahu mesti nakolah yang mereka maksudkan.

Open Your Eyes | Yenyul [END]Where stories live. Discover now