Õpën Yóur Ēyës
•••
"Yuri, awak nak tak makan dengan saya"
Seisi kelas terkejut ketika Hyewon mempelawa Yuri makan bersama, bukannya semua orang tidak tahu semenjak menjejakkan kaki kesekolah ini Hyewon terlalu pendiam dan tidak suka bergaul sampaikan pelajar lain menganggap dia sombong. Iya walaupun tidak memiliki ramai kawan dia masih ada ramai peminat.
Hari ini dia mempelawa yuri makan bersama? Sungguh ini suatu yang amat ajaib! Pelajar-pelajar mula membuat andai sendiri menyebarkan gosip tanpa mencari tahu dahulu kebenarannya.
Ada pun kelihatan yena memandang tidak suka akan tindakan Hyewon itu, dia segera bangun dari tempat duduknya lalu memaut pergelangan tangan kanan Yuri.
"Dia makan dengan kami" Tekan Yena sambil memandang Hyewon tanpa gentar mengetahui status namja tersebut.
"Mantap Yen" Bisik Yujin menyokong tindakan yena itu.
Bukannya mengalah malah Hyewon turut mengenggam sebelah tangan Yuri pula, hal itu membuat kedua mata Yena kelihatan menyala-yala dengan api cemburu!
"Tapi aku yang lebih dulu ajak dia" Keduanya kelihatan sudah sepakat hendak berebut makan bersama Yuri.
Situasi menjadi lebih mencengkam!
Ada sebilangan pelajar dalam kelas termasuk Wonyoung cemburu dan berharap mereka ada diposisi yuri sekarang menjadi rebutan dua namja kacak tersebut malangnya mereka bukan yuri.
Sejak tadi mata Yena tidak lepas memerhati tangan Hyewon yang sedang mengenggam tangan Yuri sesungguhnya yena betul-betul hendak mematahkan tangan Hyewon sekarang ni juga! Dia tidak pernah rela Hyewon menyentuh Yuri walau seinci pun jadi dia melepaskan paksa tangan hyewon dari Yuri.
"Dah Yul jom kita pergi makan pedulikan dia ni" Yena.
"Yah kenapa dengan korang ni? jom makan sekali" Saran Yuri membuatkan yena terlopong tidak percaya.
"Tapi Yul—"
"Sudah, meja makan dekat kantin tu muat untuk kita semua jadi kita boleh makan sama-sama" Kata Yuri cuba menjernihkan suasana.
"Betul tu awak boleh ikut makan sekali" Sampuk Wonyoung pula di sebelah dia yujin juga kelihatan tidak berpuas hati macam yena.
"Baiklah" Angguk Hyewon.
"Yahh cukuplah tu! aku dah lapar ni~" Rengek Nako mencuri perhatian mereka semua.
"Aish! ok jom pergi makan"
*
*
*
YOU ARE READING
Open Your Eyes | Yenyul [END]
Teen Fiction+ Perkara paling menyakitkan ialah memendam perasaan pada orang yang buta tak pernah nampak macam mana besar rasa sayang kita untuk dia. "Aku cuma akan anggap kau kawan sampai bila-bila" "Maaf tapi aku tak boleh jadi kawan kau lagi" *** Yenyul : Mal...