♡07 | Family House

135 9 4
                                    

Õpën Yóur Ēyës

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Õpën Yóur Ēyës

•••

Rumah keluarga Jo,

Suasana rumah keluarga Jo sentiasa damai seperti selalu, kelihatan omma yuri sudah selesai menghidangkan makanan diatas meja kemudian meletakkan bekal suami dan anaknya kedalam beg. Manakala appa yuri pula sedang membaca surat kabar sambil menikmati coffeenya.

"Yuri turun sarapan cepat sayang!" Laung Puan Jo memanggil anaknya.

"Nae omma kejap!" Selepas itu kedengaran langkah kaki Yuri turun menuju ke meja makan.

"Good morning appa, omma muah**" Ucap Yuri seraya menghadiahkan morning kiss dipipi kepada omma dan appanya.

"Morning sayanng.." Sambut keduanya lalu mencium anak mereka dari dua sisi bersama-sama ommanya dikiri manakala appanya dikanan sudah semestinya Yuri akan sangat bahagia menerima ciuman itu.

"Hmm semangat anak appa hari ni, ada apa-apa ke ni?"

"Huh appa dengan omma selalu lupa" Yuri membuat muka merajuk.

"Omma tak lupalah sayang~ hah hari ni keputusan pemilihan ketua kelas kamukan betul tak?"

"Tepat sekali! Saaaayang omma"

"A-Appa bukan lupa cu-cuma tak ingat hehe"

"Ih samalah tu huh" Yuri buat-buat merajuk.

"Mianhae Joyuuul~" Kata appanya pula mencubit geram pipi anaknya.


"Tapikan Yuri tak rasa yang Yuri akan terpilih" Muka Yuri menjadi murung dia mula mengigit roti buatan ommanya.

"Sejak bila anak appa ni lemah semangat? Lagipun appa yakin kamu akan terpilih jadi ketua kelas sebab anak appa paling terbaik!"

"Betul tu! omma pun rasa kamu akan terpilih, kamu kena yakin dengan diri kamu Yuri" Begitulah keluarga mereka sentiasa menyokong satu sama lain.

"Baiklah lepas ni Yuri akan yakin dengan kemampuan yuri sendiri Gumawo appa omma!"

"Sama-sama sayang"

"Yuri dah habiskan sarapan Yuri pergi sekolah dulu dengan yena bye omma appa"

"Bye sayang"

"Yuri bekal kamu!"

"Nae omma!"

.

.

.

.

.

Rumah keluarga Choi,

Kalau keluarga Jo kelihatan tenang dan damai lain pula bagi keluarga Choi, awal-awal pagi lagi sudah kedengaran suasana kecoh memecah kedamaian pagi.

"OMMAA SPENDER IYEN MANA?" Laung Yena dari biliknya tanpa rasa malu.

Open Your Eyes | Yenyul [END]Where stories live. Discover now