♡01| Tahun Baharu

195 14 7
                                    

Õpën Yóur Ēyës

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Õpën Yóur Ēyës

•••

Suhu diluar sangat sejuk salji turun tanpa henti menyebabkan jalan-jalan menjadi licin dan berbahaya untuk perjalan kaki, dalam keadaan sejuk yang melampau ini yena lebih memilih berkurung didalam bilik mengambil keputusan tidak akan kemana-mana menghabiskan cuti musim sejuknya dirumah sehingga tahun baharu tiba.

Malangnya sejak awal pagi tadi yuri sudah terpacak didepan rumah menganggu kedamaian tidurnya, dari tadi yuri sudah berusaha membangunkan yena tetapi tiada tanda-tanda yena ingin beranjak dari tilam empuknya.

"Yena bangunlah!"

"Diam ah yul aku dah kata aku taknak pegi taknaklah" kata yena semakin membungkus diri dalam selimut.

"Alah jomlah yen bukan selalu pun aku cuma nak tengok sambutan tahun baharu tu diorang cakap nanti ada pertunjukan bunga api mesti best" rayu yuri masih tidak mengalah.

"Apa susahnya pegilah dengan Wony atau Nako"

"Ih Nako balik kampunglah Wony pula dia sambut tahun baharu dekat rumah dia cakap nenek dengan atok dia datang... please yen omma dengan appa mesti tak kasi kalau aku pegi sendiri kau tak kesian ke dengan aku Huaarhh..."

"Bisinglah yul baik kau balik rumah sekarang"

Yuri berdiam seketika cuba berfikir macam mana lagi nak pujuk yena tapi tiada satu pun idea yang datang, yuri jeling yena yang ada dibalik selimut sambil buat muka geram selepas itu dia cuma mampu mengeluh nak buat macam mana mungkin belum rezeki dia sambut tahun baharu dekat luar tahun ni.

"Hmm... takpalah ingatkan nak bagi kau hadiah tahun baharu tapi nampaknya kau macam taknak" Gumam yuri perlahan sambil berjalan kearah pintu.

Nyaris lagi tapi yena masih dapat dengar gumaman yuri tu.

"Hadiah?"

"Kau nak bagi aku hadiah?"

"Mana?"

Seketika senyum yuri mengambang apabila melihat bertapa terujanya yena dengar perkataan 'hadiah'.

.

.

.

.

.

Menyesal satu perkara yang sedang yena alami sekarang, dari tadi yuri asyik tarik dia kehulur-kehilir gerai-kegerai mencuba pelbagai jenis makanan. Hmm sekurang-kurangnya dia masih dapat rasa makanan-makanan sedap dekat pinggir jalan ni.

Tidak dapat dinafikan yena cukup penat melayan karenah yuri yang mengalahkan budak tabika, yang mana yena terpaksa kejar yuri yang aktif lari sana-sini takut dia hilang dan yena cuma mampu tahan malu bila yuri lompat-lompat macam monyet teruja bila nampak benda atau barang-barang yang dia suka.

Kalau nak ikutkan hati ringan sahaja tangan yena nak sumbat yuri dalam guni lepas tu bawa dia balik rumah sekarang juga tapi dia masih tertanya-tanya apa hadiah yang yuri nak bagi.

Dia tak kesah apapun hadiah yang yuri nak bagi yang paling penting hadiah tu dari yuri, yena akan anggap itu cukup special.

"Yul cepatlah mana hadiah kau nak bagi tu"

"Hadiah?"

"Yalah hadiah, kau cakap pagi tadi nak bagi aku hadiah mana? kau jangan buat-buat lupa pula"

Yuri berdiam seketika dan baru dia ingat akan perihal hadiah yang disebut oleh yena itu, sebenarnya itu cuma idea yuri sahaja untuk memujuk yena supaya ikut yang betulnya hadiah tu tak wujud langsung...

"Ohh hadiah tu..." Yena angguk.

"Hah mana bila kau nak bagi?"

"Alah nanti aku bagilah sekarang jom aku nak try makan dekat hujung tu pula" Elak yuri kemudian tarik tangan yena pergi kemah jual makanan paling hujung.

.

.

.

.

.

Sekarang yuri dan yena sedang berdiri disatu sudut yang agak jauh dari kerumunan orang, beberapa minit lagi tahun baharu akan tiba dan sudah pasti yang paling ditunggu-tunggu oleh yuri ialah pertunjukan bunga api!

"Hmm... sekarang aku dah faham" Kata yena tiba-tiba membuatkan kening yuri berkerut.

"Huh, maksud kau?"

"Sebenarnya hadiah yang kau sebut tu tak ada punkan? Kau saja cakap macam tu supaya aku nak teman kau sambut tahun baharu dekat luarkan?"

Jreng*

Tepat sasaran!

"E-Eh apa pula betullah aku nak bagi tapi..."

"Tak apalah aku tak kesah pun" Potong yena.

Yuri cuma mampu terdiam melihat yena menunduk dengan muka murungnya, yuri mula rasa bersalah bukan ini yang dia mahu dia cuma ingin menikmati tahun baharu dengan dengan penuh kegembiraan dan berkongsi perasaan bahagia tu bersama kawan baik dia Choi yena.

"Yena-ya..." Panggil yuri perlahan.

"Apa?" Tanya yena malas langsung taknak pandang muka yuri.

Seketika bibir yuri menguntum senyuman melihat bibir yena memuncung panjang menandakan dia merajuk.

Deg!

Seluruh anggota badan yena membeku merasakan benda lembut menyentuh pipinya.

Chu*

"Happy new year Choi Yena..." Bisik yuri tepat ditelinga yena selepas menghadiahkan ciuman tadi.

Mata yena membesar dia mengalihkan pandangan tidak percaya pada yuri, malangnya selepas itu denyutan jantung yena lebih laju lagi ketika melihat senyuman manis yuri.

Apakah ini salah yuri atau salah yena sendiri? Yena yang beberapa bulan yang lalu cuba melupakan peristiwa yang mana yuri menolak perasaannya mentah-mentah dan pada akhirnya yena mengambil keputusan untuk mengubur perasaannya cuma kerana tidak ingin kehilangan yuri!

Tapi dalam sekelip mata semua pertahannya musnah semua usaha dia selama ni untuk membuang perasaannya jauh-jauh berakhir sia-sia kerana mulai saat ini perasaan sayangnya untuk yuri semakin membesar dan mengembang pesat sampai satu tahap dia bimbang bahawa dia tidak dapat memendam perasaannya lagi.

Dump dump dump*

Bunyi meriah sorakan orang ramai mengalihkan fokus yuri dia memandang kagum pada pertunjukan bunga api yang baharu sahaja bermula, disudut lain mungkin cuma yena yang tidak tertarik dengan pertunjukan bunga api tersebut dia cukup asyik memandang ciptaan tuhan yang lebih indah.

Ia dia ialah Jo yuri kawan baik dia sendiri...

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Tbc.

😊😊

Open Your Eyes | Yenyul [END]Where stories live. Discover now