" Heissan umppalumppa, mä oon jo puolimatkassa sinne. Aattelin vain ilmoittaa", Niallin ylipirteä ääni kaikui uuden kännykkäni kaijuttimesta. Unenpöpperöisenä vilkaisin kelloa. Se näytti puolta kymmentä. Yritin turhaan saada aivojani sen verran hereille, että olisin osannut punoa sanat lauseeksi. Auoin suutani ääntä päästämättä ja Niall sulki linja ennen kuin sain sanottu mitään.
" Ajattelin vain ilmoittaa", puhisin itsekseni. Ei kukaan täysi järkinen herännyt launtai-aamuna ennen keskipäivää. Mutta kuitenkin siinä venyytellessäni kuulin keittiöstä Rissan ja Harryn lempeää keskustelua. Parisuhde oli kai sekoittanut heidänkin päänsä. He yrittivät selvästi puhua hiljaa vuokseni, mutta tämä asunto oli siunattu paperin ohuilla seinillä.
" Jo on aikoihin eletty. Niall on tulossa tänne, ilmeisesti Heidiä katsomaan. Taitaa olla poika parka melko ihastunut", Harryn ääni kuului sanovan hiljaa. Hymyilin itsekseni. Enää ei aikainen herätys haitannut.Olin juomassa aamukahvejani jättisuuressa t-paidassani kun ovikello soi. En tehnyt elettäkään liikkuakseni. Kyllä kai hän osasi oven avata ja tulla sisään. Selailin pöydällä lojuvaa lehteä. Tuhahtelin lehden artikkelille jossa kohuttiin sitä, kuinka Niall oli nähty uuden naisen kanssa liikenteessä. Muuten tämä juoru ei olisi minua hetkauttanut, mutta tämä nainen sattui olemaan minä. Ei siinä muuten mitään, mutta artikkeli antoi ymmärtää, että kyseessä olisi jotain vähän tiivimpääkin kuin ystävyyttä. Ajatus nauratti minua, minä ja Niall Horan parisuhteessa. Ei tulisi ikinä tapahtumaan, vaikka kuinka haluaisin.
" Pelle miks et avannu ovea?" Blondi kysyi ja pörrötti hiuksiani. Se tuntui mukavalta. En kohottanut katsettani lehtiartikkelista.
" Näköjään pääsit sisään itsekin, niin mitä sitä turhia. Mutta katsos, eikö olekkin edustava kuva meistä?" Selitin ja asetin lehden Niallin katseen ulottuville. Tuo tukiskeli hetken etusivun juttua, mutta purskahti nauruun.
" Me näytetää siltä, että oltais vähintää selvitty ydinpommista. En kestä ", nauroin. Kummallakin sojottivat hiukset joka suuntaan ja ilme oli kamala. Olin yllättynyt, ettei uutinen näyttänyt kiusaavan tuota blondia. Hän vain istuutui viereeni tuolille kun oli kaatanut itselleen hieman kahvia.
" Ihan kuin maailmassa ei olisi tärkeämpiäkin uutisia jolla täyttää etusivut ", Niall tuumi samalla kun siemaili kahvia. Oikeassahan hän oli. Lähi-idässä ja Afrikassa tapahtuvat kriisit saivat jäädä pois, kun kerta oltiin nähty Niall Horan naisen kanssa liikenteessä. Voi kuinka mahtavaa." Mitä sä ajattelit tehdä kun kerta tulit tänne siihen aikaan kun normaalit ihmiset ovat nukkumassa?" Kysyin irkulta ohjatessani häntä huonettani kohti. Harry tuli hiukset sekaisin portaissa vastaan ja kuiskasi Niallin korvaan jotain, joka sai hänen kasvoilleen leviämään leveän hymyn.
" No mä en ajatellut tehdä yhtään mitään, ellet sä oo keksiny meille jotain", Niall virnisti sydäntä sulattavasti. Hän rojahti petaamattomalle sängylleni ja piiloutui peiton alle. Ajatus siitä, että Niall oli tullut tänne vain hengaillakseen kanssani ilman sen suurempia suunitelmia, sai sydämeni läpättämään rinnassani. Puhalsin pari kerta keuhkoni rauhallisesti tyhjiksi ja hoin päässäni " rauhoitu."
" No okei sitten", naurahdin ja kaaduin selkä edellä sängylle. " Idari pois siitä", Nialin, kumman vaimea ääni sanoi peiton alta.
" En", Kikatin enkelimäisesti, mutta en liikahtanutkaan. Mitäpä oli mennyt toisen sänkyyn ilman lupaa. Yhtäkkiä Niall alkoi kiemurrella minkä kerkesi. Minun putoaminen sängystä oli vaarallisen lähellä. Kiljuin kuin pikku tytönhupakko. Hävetti. Irkku oli saanut kätensä jotenkin ihmeellisellä tavalla vapaiksi ja hän kietoi ne ympärilleni. Hän tipautti minut päältän hänen vierelleen. Ja siihen minä jäin. Niallin blondi pehko ilmestyi peiton alta ja sen perään heti punaiset, voitonriemuiset kasvot. Hänen hiuksensa oli ihanan sekaisin ja en voinut vastustaa kiusausta sekoittaa niitä vielä enemmän.
" Mä voitin ", tuo mumisi tyytyväisenä suoritukseensa. Säälittävää. Olin tasan 155 cm pitkä ja painoakaan ei löytynyt kamalasti, joten minun päihittäminen ei ollut kovinkaan suuri saavutus.
" Sä mitää voittanut ", vastustin samalla kaapaten peiton reunasta kiinni ja sujahtaen lämpimän peiton alle. Käänsin kasvoni tyynyyn päin. Minun teki mieli kirkua, tämä oli täydellistä.
" Enpä."
Tunsin ison kämmenen pörröttämässä minun hiuksiani ja en todellakaan vastustellut. Toivoin kaikesta sydämmestäni, ettei Harry sattuisi huoneeseen juuri nyt. Sen jälkiseurauksia ei kestäisi kukaan, varsinkaan minä. Joutuisin tyyliin kalauttamaan häntä halolla päähän ja saamaan hänet näin unohtamaan tapahtuneen. Ei siinä, oli ihan normaalia vain nahistella ja maata sängyllä kaverinsa kanssa, muttaa Harry vääntelisi totuutta kuitenkin. Vai oliko sittenkään? En muistanut ainuttakaan poikapuolista kaveria jonka kanssa olisin ollut näin." Mitä teet? " Niall kysyi ja yritti työntää päätään lähemmäksi nähdäkseen mitä tein puhelimellani. Niall oli aivan kyljessäni kiinni, tunsin hänen hengityksensä liikautteli hiusverhoani hieman
" Luen fanfictionia teistä", nauroin. En tiedä miksi fanit olivat saaneet sellaisia yliliioiteltuja mielikuvia miehistä aikaseksi.
" Tiesitkö että sä syöt kaiken eteen tulevan ja sua ei oo palkittu maalaisjärjellä?" Kysyin tuolta pilke silmäkulmassani. Käänsin kasvoni häntä kohti, mutta hätkähdin kun ne olivatkin niin lähellä. Vetäydyin hieman kauemmaksi tuon jumailaisen komean miehen kasvoista ja jatkoin hänen tuijottamista kysyvästi.
" En kyllä tiennyt, mutta ihana tietää!"
Niallin kasvoilla oli suloinen hymy. En voinut repäistä katsettani hänen kavoistaan, tuijotin vain. Hetken päästä blondi rykäisi omahyväisesti ja minä heräsin kuin jostain transsista. Noloa. Oli kummallista miten ihminen, jonka olin tuntenut vain vähän päälle vuorokauden, saattoikin vaikuttaa minuun niin voimakkaasti. Heti ensi näkemällä olin tiennyt, että tuon jätkän kanssa pystyisin olla rento ja oma itseni. Niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin, meidän kahden välillä oli oikeasti jokin yhteys. Sielunkamuja tai jotain sinne päin.
" Maa kutsuu Heidiä", Niall kuiskasi korvaani ja tökkäsi samalla rajusti kylkeeni. Hätkähdin uudemman kerran ja yritin asettaa kasvoilleni hymyn joka peittäisi hämmästyneisyyteni.
" Mistäs noin kovasti unelmoit?" Hän jatkoi leikillään ja tutkiskeli kasvojani hymyn kare huulillaan. Kohautin harteitani ja mutisin jotain sen tapausta kuin: "Sitä sä et saa ikinä tietää."
Ystäväni huulille oli sellainen hymy, että tiesin hänen ajattelevan: " se saadaan nähdä."Rymistelimme portaita alas. Jalkani eivät oikein kannatelleet, niin laiskalla tuulella olin. Nojasin Niallin kylkeen ja hän oli kietonut kätensä ympärilleni. Juuri sellaisesta olin haaveillut. Pysäytin Niallin porrastasanteelle josta ei ollut näkymää olohuoneeseen, jossa Rissa ja hänen poikakaverinsa varmasti odottivat uteliaina. Niall katsoi minua kummallinen ilme kasvoillaan.
" Kuule Ni, mulla on kysymys", totesin suorasukaisesti. ' Ni' sanan kohdalla Niall hymyili niin ihanaa hymyä, että meinaisin sulaa siihen paikkaan. Mies kehotti minua jatkamaan.
" Haittaisko sua jos alan kutsumaan sua mun parhaaksi kaveriksi kun kerran olen aina haaveillut poikaparaskaverista."
Jos Niall oli jotain odottanut, niin ei ainakaan sitä. Hän purskahti nauramaan ja nyökkäsi suostumisen merkiksi.
" Hyvä on, tyttöparaskaverini."Astuimme loput askelmat olohuoneeseen ja kävelimme muina miehinä sohvalle vierekkäin istumaan. Niall jätti kätensä harteilleni. Punastuin. Vihasin punastumista, punastuin helposti vaikkei minua olisikaan edes hävettänyt mikään
" Heidi, minkä värinen on paloauto?" Rissa härnäsi ilkikurinen hymy kasvoillaan. Myös Harryn kasvoilta oli helppo lukea mitä hän ajatteli.
" Vissii saman värinen kun tuo finni sun otsassaa", kuittasin takaisin. Ystäväni alkoi hädissään taputella otaansa sormenpäillään löytääksen finnin. Hymähdin voitonriemuisena.
" Älä välitä umppalumppaparasystävä, oot kaunis kun punastut", Niall supatti korvaani. Vain vaivoin sain pidettyä henkäisyn sisälläni. Ei hän voinut tehdä tätä minulle, varsinkaan ihmisten ilmoilla. Jännitin kasvolihakseni, pitääkseni kasvoni peruslukemilla. Läpsäisin Nialia poskeen leikilläni ja siitäkös vasta Harryllä riemu ratkesi.
" Ensimmäinen parisuhderiita, kiintoisaa", kikkarapää virnisteli sohvalla ja otti tarpeettoman suuri elkeisesti paremman asennon katsoakseen taisteluamme. Pettymykseksi minä ja Ni vain katsahdimme toisiimme ja purskahdimme nauruun. Haz pudisteli päätään ja pyöräytteli silmiään kattoa kohden." Tiesiksä että Heidillä on joku josta se haaveilee kaiken aikaa?" Irkku aloitteli vaarallisen kuuloisena keskustelua. Nyt hän kyllä leikki tulella, täytyi sanoa. Harry arvaisi heti mistä olisi kyse ja silloin saisin rauhaa vielä vähemmän kuin mitä sain nyt, vaikka ei senkään määrä taivaita hiponut. Harry kohotti katseensa uteliaana kännykkänsä näytöltä.
" No täytyy sanoa, että aika ilmiselväähän se on ja voisin vaikka lyödä vetoa että tiedän tämän jäbän henkilöllisyyden", curly selitti omahyväisenä. Miksi olinkaan niin läpinäkyvä aina joka asian suhteen.
" Mut entä jos mä oonki lesbo ja se sun 'jäbäs' on tyttö?"
" Joo kuules Heidi, oot aivan pihkassa, se paistaa susta kilometrien päähän. Ja sen tiedä ettei se tyttö oo."