Nyt Heidi keskity, älä kaadu, yritä hymyillä. Pidin kiinni poikaystäväni kädestä kuin hukkuva pelastusrenkaasta. Ainoa toivo pysyä hengistä, tässä tapauksessa olla nolaamatta itseään. Kohotin kasvoni ja loihdin niille säteilevän hymyn. Hymyyn ei tarvinut edes ponnistuksia, kun käsipuolessani oleva mies kuiskaili kannustavia sanoja korvaani. Siellä täällä räpsähti salamavalot. Yritin pitää vetistäviä silmiäni auki. Enää kaksi askelta ja kolme askelmaa rappusia ylös. Olin turvassa.
" Sehän meni hyvin. Et kaatunut tai mitään!" Niall sanoi, mutta joutui kohottamaan ääntään ravintolan melun yli.
" Oletitko jotain sellaista?" Naurahdin ja oikaisin mekkoni helmaa. Ni vain nyökkäsi. Tottahan se oli. Korkokengät, huulipuna ja maata laahavat mekonhelmat eivät ehkä olleet aivan omaa itseäni. Mutta oli se ihan mukavaakin näin vaihteeksi. Meitä vastaan tuli nuoren näköinen hovimestari, jonka katse lipui ahdistavan pitkään vartalossani ja kasvoissa. Kohotin hänelle haastavasti kulmaani ja hän lähti ohjaamaan meitä pöytäämme. Niall oli kai ennenkin käynyt täällä syömässä, sillä he eivät kyselleet hänen nimeään tai mitään.
" Et olisi saanut pukeutua noin tai muutenkaan näyttää noin syntisen hyvältä", Niall kuiskasi käheän flirttailevasti korvaani. Katsoin häntä kysyvästi.
" Jokainen jätkä tässä ravintolassa on kääntynyt katsomaan sun perään."
Naurahdin ja huitaisin kädelläni ilmaa. Yritti kai vain rohkaista minua, mutta silti sanat lämmittivät sisimpääni. Niall vetää tuolin herramiesmäisesti pöydän alta ja odottaa, että istun siihen. Kikatan hänen käytökselleen, hyvä kun ei suutele maata kenkieni alla. Ihan kivaa olla joskus hemmoteltavana.------
" Tää ruoka oli niin taivaallista", huokaisin ja hieroin täyttä vatsaani. En ollut eläissäni maistanutkaan mitään niin hyvää. Olin rakastunut Englantilaiseen ruokaan heti. Se ei sinäänsä ollut yllätys, sillä olin oikeasti kaikkiruokainen ja söin mitä tahansa mitä naaman eteeni laitettiin. Oli pakko kuitenkin myöntää, että minulla oli ikävä mamman tekemiä lihapullia ja perunamuusia. Ehkä saisin Niallin joskus raahattua minun mukaani Suomeen. Nostin katseeni taas poikaystäväni kasvoihin ja näin kuinka hänellä oli jotenkin vaivaantunut ilme.
" En nyt kyllä oo kovin romanttinen kun paljastan tän jo nyt, mutta aattelin että kun kerran olet nainen, niin sulla tulee olla aikaa valmistautua", Niall aloitti samalla suoraan silmiini tapittaen. Ei kuulostanut lainkaan lupaavalta. Tutkiskelin miehen kasvoja hieman kauhuissani. Niallin ideat ei aina olleet niin loistavia ja loppuun asti mietittyjä.
" Sain sulle kinuttua luvan lähteä meidän mukaan kiertueelle", irkku sanahti huolimattomasti, kuin uutinen olisi ollut jokin pikkujuttu. Auoin suutani hetken typertyneenä. En joutuisikaan elää kahta kuukautta ilman sen kummempaa tekemistä. Elämäni oli juuri pelastettu. Välittämättä siitä, että paikka oli hienostunut, nousin tuolista ja ryntäsin halamaan poikaystävääni. Siinä hötäkässä minulla taisi valua myös pari kyyneltä poskelle. Voi kuinka helpottunut olin.
" Entä Rissa?"
" Se ei peru sitä sen matkaa. Ne on ollu yhessä sen verran kauan, että kyllä ne pystyy olemaan erossa jonkun aikaa."
Ni selitti. Ehkä heille tekikin välillä hyvää olla erossa. Pariskunta oli viime päivinä riidellyt niin pienistä asioista, että melkein nauratti." Niall voitasko me lähtee? Musta tuntuu, että mulla alkaa menkat iha just ja silloin haluun olla peittojen alla syömässä suklaata", yritin lausahtaa mahdollisimman tyynesti. Kipu oli oikeasti ihan sietämätöntä niin kuin aina. Kaikkein viimeisenä halusin olla niiden kipujen kanssa silloin kun olen hienossa ravintolassa, korot ja mekko päällä. Tällä hetkellä mielessä pyöri vain lämpimän peittokasaan hautautuminen, Netflix, suklaa ja Niallin läheisyys. Niall nyökkäsi hieman epävarmana. Raukka paralla ei tainnut olla tietoakaan siitä, mitä hän joutuisi seuraavien parin päivän aikana kestämään. Blondi avitti pitkän takin harteilleni ja lähdimme käsikkäin ravintolasta. Ulkona vastassamme oli armoton rankkasade ja lauma toimittajia, joiden kameroiden kirkkaat salamavalot eivät juurikaan onnistuneet nostattamaan fiilistäni.