Kapitola I.

108 19 0
                                    

Anglicko, Londýn, rok 1912.

Bol už večer. Ľudia v početných skupinách vchádzajú do divadla, aby videli vystúpenie, za ktoré zaplatili. Doslova v húfoch obsadzovali sedadlá v hľadisku. Ani jedno sedadlo neostalo voľné. V prednej rade, priamo pred hľadiskom sedel trochu zavalitejší muž v kabáte, inšpektor Jacob Whine. Neobľuboval tieto "maškarády". Kúzelníkov považoval za obyčajných šarlatánov, ktorých nebolo hodné opľuť, nie to ešte platiť. Bohužiaľ jeho neter Vivien milovala ich triky, preto musel ísť do divadla spolu s ňou.

Vchodové dvere sa zavreli a predstavenie mohlo začať. Opona sa zdvihla. Sviečky v divadle rozhoreli. Vtom čosi zasyčalo. Celé javisko pohltil oblak dymu. Z neho vysoký štíhly, vysoký muž v smokingu. Volal Matt Blade, ale všetci ho poznali jedine pod menom Fantóm. Diváci tlieskali.

„A teraz," začal iluzionista, „Poprosím, aby niekto z vás prišiel na javisko."

V hľadisku sa zdvihlo zopár nadšených rúk. Medzi nimi aj Vivienina. Matt vybral práve ju.

„Vy slečna, poďte sem," povedal ako pravý gentleman.

Celá natešená vyšla po schodoch na javisko. Iluzionista jej podal do ruky pištoľ. Pravú, nefalšovanú pištoľ. Divákom ukázal guľku.

„Vidia ju všetci dobre?" spýtal sa. Všetci prikývli. „Teraz vložím guľku do pištole a táto slečna na mňa vystrelí," popisoval postup toho, čo sa chystal urobiť.

Keď vložil guľku do zbrane, postavil sa na druhý koniec javiska a dal Vivien pokyn, aby vystrelila. Precízne zamierila na jeho hruď a stlačila spúšť. Zaznel výstrel. Iluzionista zdvihol ruku a zovrel päsť. Medzi divákmi vládlo mŕtvolné ticho. Blade sa usmial. Otvoril dlaň, v ktorej ležala guľka. Publikum začalo nadšene a búrlivo tlieskať.

„Môžete si sadnúť," šepol Vivien do ucha, keď od nej preberal pištoľ.

Jacob všetko zamyslene pozoroval.

„Nie je úžasný?" spýtala sa ho naradostene, keď si sadla.

„Je," odpovedal inšpektor vlažne a len preto, aby sa neter neurazila.

Na záver nasledovalo zvláštne číslo s názvom zámena. Fantóm si opäť vyžiadal jedného dobrovoľníka. Tomu nasadil dlhý čierny plášť, ktorý ho zakrýval od hlavy po päty. Na opačnej strane javiska bol ten istý plášť. Ibaže bol zavesený na vešiaku a nik v ňom nebol. Iluzionista prudko strhol plášť z dobrovoľníka. Na počudovanie nik už pod plášťom nebol. Za to v druhom plášti sa niečo mrvilo a navyše to zhodili vešiak. Matt strhol aj druhý plášť a pod ním sa nachádzal dobrovoľník. Diváci začali tlieskať. Tento raz dokonca aj Whine. Následne sa opona zatiahla a predstavenie sa skončilo. Jacoba Fantómovo vystúpenie zaujalo. Nie preto, že by mu tento muž vytvoril inú mienku o kúzelníkoch, ale túžil spoznať tajomstvo jeho trikov.

IluzionistaWhere stories live. Discover now