Whineovi však ani zistenie, ako sa trik s duchmi robí, neprinieslo pokoj na duši. Chcel čosi viac. Chcel dôkaz. Túžil po tom, pristihnúť Bladea pri čine. Chcel ho skompromitovať pred celým publikom, zničiť tak jeho kariéru. Prečo? Pretože ešte stále nepoznal odpoveď na tie tri otázky, ktoré mu vtedy pri obede položil. A ako inšpektor, ktorý za svoju dlhoročnú kariéru vyriešil všetky, aj tie najzamotanejšie prípady londýnskych vrážd, či krádeží, si nemohol dovoliť tento raz zlyhať. Jeho osobná hrdosť a nafúknuté ego by utrpeli príliš veľkú urážku a pád z piedestálu dokonalosti, z ktorého by sa s najväčšou pravdepodobnosťou nikdy celkom nevzchopil. Preto prišiel s novým, ešte rafinovanejším plánom!
Rozhodol sa pre zmenu do neho zakomponovať aj svoju neter Vivien. Mala sa uchádzať o miesto iluzionistovej asistentky. Matt síce žiadnu nepotreboval, pretože všetko si pripravoval sám, ale keďže Vivien bola dotieravá ako osa a nijakými rečami ani spôsobmi sa nedala odradiť, nakoniec s nevôľou pristúpil. Nepochybne tušil, že Jacob tým niečo sleduje, ale keby nevedel čo, tak by ju určite nezamestnal.
A čo tým inšpektor vlastne sledoval? Asistenti majú prístup do zákulisia a zákulisie sa rovná Alibabova čarovná jaskyňa plná pokladov. Pokladov, z ktorých nájdenie jedeného malo pre Whine cenu zlata, ba čo viac než len toho. No ani po desiatich predstaveniach jeho plán nepriniesol vytúžené ovocie.
"Ako to že si nič nenašla?!" rozhorčil sa Jacob.
"Vravím ti, že žiadnu kameru tam nemá strýko. Prehľadala som všetko, zákulisie, balkóny, šatne. Keby dáku mal, tak by som ju už dávno našla," bránila sa Vivien.
"Nehľadáš poriadne. Prezri všetky tie miesta znova a poriadnejšie!" rozkázal neteri.
Predstavenie za predstavením, Vivien prehľadávala každú škáru v divadle, no zakaždým bezvýsledne. Našla len zapadnuté mince, zdochnuté potkany, zopár vypadnutých vreckoviek a hromadu špiny, ale inak nič významného. Samozrejme toto jej snorenie neostalo nepovšimnuté.
Blade si ju raz po vystúpení počkal a povedal jej: "Viem čo hľadáš, ale bohužiaľ, nikdy to nenájdeš, pretože objekt tvojho usilovného pátrania neexistuje."
"To povedzte môjmu strýkovi," odvetilo dievča, "Už len myšlienka na ten váš trik z duchmi ho privádza do šialenstva. Neverí, že naozaj dokážete vyvolávať mŕtvych, no zároveň popiera skutočnosť, že je to obyčajný podvod."
"A čo si myslíš ty?" vyzvedal.
"Verím, že ste muž neobvyklého nadania a vaše schopnosti vzbudzujú v ľuďoch úžas. A čo si myslím? Myslím si, že ste diablov posluhovač!"
Matt ju zdrapil pod krk a prenikavým pohľadom sa na ňu zadíval: "Ostré slová, ale tupé skutky," uškrnul sa, "Nemáte sa prečo pohoršovať milá slečna, pretože vaša duše už dlhšiu dobu slúži tomu istému pánovi ako tá moja. A verte mi, ani keby ste spasili celý svet, nezískate ju už nikdy naspäť! Takže sme na jednej pekelnej lodi."
YOU ARE READING
Iluzionista
Mystery / ThrillerKomu zapredáte svoju dušu, len aby ste sa stali najslávnejším iluzionistom?