Kapitola XVIII.

57 9 0
                                    

''Stálo ti to za to?'' spýtala sa Gladius keď už Vivien odišla.

Matt sa usmial a vstal z postele: ''Asi mi nebudeš veriť, ale áno. Stálo to za to. Okrem toto si tá hlupaňa teraz myslí, že má naspäť svoju dušu. Chúďa, keby si aspoň pamätala ako píše.''

Gladius však pre Bladeovu škodoradosť pochopenie nemala: ''Kedy sa to v tebe zlomilo? Kedy si sa stal tým, kým si?''

''Ty si to nepamätáš?'' čudoval sa iluzionista, ''Veď si mala lístok hneď v prvej rade. Ale rád ti to pripomeniem. Bolo to dvadsiateho novembra, dvadsať rokov späť o šesť štyridsať večer v pouličnom divadle na severe mesta... Na sekundu presne, toho dňa a na tom mieste sa zmenil celý môj život.''

''Nie len tvoj,'' pripomenula mu.

''Nie len môj,'' prisvedčil Matt, ''Niekedy by bolo lepšie keby iba môj, ale to bohužiaľ nešlo. Diabol si žiadal obeť a ja som mu ju musel dať. Hoci ma vtedy nenapadlo čo to s mojim a Johnovym životom spraví.''

''Ľudia sú ľahko zlomitelní. Stačí málo aby si im spôsobil bolesť, žiaľ a utrpenie. Niekedy sa sama seba pýtam, či je to nevyhnutné.''

''A je?''

''Ako sa to vezme,'' odvetila Gladius, ''Niekoho to zmení k lepšiemu, pomôže mu to otvoriť oči. Ale väčšinu to zmení k horšiemu. Spraví to z nich zatrpknuté monštrá, ktoré oplácajú len zlo, ktoré okolo nich neustále krúži.''

''A mňa to ako zmenilo? K lepšiemu či horšiemu?'' vyzvedal Blade.

''Rada by som ti klamala, ale dobre vieš, že to nedokážem. Všetci ktorých som kedy poznala totiž ku mne prišli s pravdou na perách. Preto aj ja ti poviem len pravdu. Zmenilo ťa to k horšiemu. Bol si šťastný človek než si sa tak rozhodol,'' odpovedala.

Iluzionista plný zúrivosti zhodil na zem niekoľko sklenených pohárikov, ktoré stály na stole a osopil sa na Gladius: ''Moje šťastie sa skončilo v okamihu kedy som vybral toho dobrovoľníka! Mal som predpokladať, že jedného dňa sa niečo také môže stať, ale nepripúšťal som si možné zlyhanie! Nevieš aké to je prísť o srdce! Nevieš! Lebo ty si žiadne nikdy nemala! Moje srdce prestalo biť rovnako ako hodinky, ktoré neustále nosím so sebou. Ak znova začnú ísť, je to znamenie, že dohoda medzi mnou a Luciferom vypršala. No pochybujem, že ten deň niekedy nastane.''

IluzionistaWhere stories live. Discover now