Nasledujúci deň bolo všetko pripravené. Moriak rozvoniaval celým bytom a víno až z Francúzska na stole. Vtedy zazvonil zvonček.
"Idem otvoriť," oznámila neter.
Inšpektor pozrel na hodinky, bolo presne dvanásť. Vivien otvorila dvere. Stál v nich Blade so svojím synovcom. "Slečna Vivien," oslovil ju a uklonil sa.
"Pán Blade," zvolal naradostený Jacob.
"Vivien, toto je pán Matt Blade a toto je jeho synovec John," zoznámil ich.
"Teší ma," odpovedala neter hanblivo. John si pri pohľade na ňu musel napraviť okuliare. Vivien bola celkom pekné dievča.
"Prosím, sadnite si," dodal Whine.
Inšpektor si sadol za vrch stola a Matt oproti nemu. Neter rozporcovala moriaka a hostia si nabrali na tanier.
"Takže vy pracujete ako iluzionista," začal Jacob, keď si upil z pohára.
"Áno," odpovedal Blade.
"Neprekážajú vám názory iných?" vyzvedal inšpektor ďalej.
"To, že ma niektorí považujú za podvodníka ma nezaujíma. Je to len číra závisť, nič viac," odpovedal Matt a do úst si vložil kúsok moriaka.
"Ako dokážete chytiť tú guľku?" spýtal sa Jacob po chvíli.
Iluzionista sa zasmial. "Triky sú príliš cenné na to, aby sa prezrádzali."
"Nevložíte tam tú guľku, však?" vyslovil prvú teóriu.
"Nie," odpovedal Matt.
"Tak ju hneď potom vyberiete," druhá teória inšpektora.
"Nie," pokrútil hlavou Blade.
"Tak..."
"Strýko!" napomenula ho Vivien.
"To je v poriadku slečna," odvetil iluzionista s úsmevom a pokračoval, "Vidím, že pre pána inšpektora tajomstvo toho triku zjavne veľa znamená. Mám tu ešte 66 predstavení. Ak za tú dobu nájdete odpoveď na tri otázky, ktoré vám dám, tak odhalím tajomstvo svojho triku."
"Tak sem s tými otázkami," dychtil Whine.
"Prvá otázka. Aká je cena dokonalého triku? Druhá. Koľko sme ochotní zaň dať. A posledná. S kým sme ochotní spolčiť sa, len aby náš trik ohúril publikum."
"Za 66 predstavení na to určite prídem," ubezpečoval ho Jacob.
"Stávka beží od zajtra," dodal Matt pričom to hovoril s akýmsi kľudom a istotou, že je jeho trik v bezpečí.
YOU ARE READING
Iluzionista
Mystery / ThrillerKomu zapredáte svoju dušu, len aby ste sa stali najslávnejším iluzionistom?