Po obede pozval Jacob Bladea na partiu pokru aj s pár jeho priateľmi.
"Čo máte," spýtal sa jeden z mužov Matta.
Iluzionista vyložil karty na stôl. "Full house," oznámil.
"To už nie je možné," skonštatoval druhý.
"Tretíkrát po sebe," dodal ďalší. "Kto vás to učil hrať?" vyzvedal Whine.
"Budete sa smiať, ale moja mama," odpovedal Blade.
Muži sa potichu zasmiali a pokračovali v hre.
John zatiaľ sedel v kuchyni, kde bola aj Vivien. Tá pripravovala dezert pre hostí.
"Čo tu vlastne robíte, Vivien?" spýtal sa John.
"To by vás asi nezaujímalo," odvetila miešajúc puding.
"Práve naopak," namietal John.
"Som baletka," odpovedala Vivien napokon.
"A tancujete Kláru v balete Luskáčik," doplnil ju.
"Ako to viete?" začudovala sa.
"Pri stupe do divadla je nalepený veľký plagát, na ktorom stojí Klára, Vivien Torillová," vysvetlil John.
Pozrela mu do očí. Bolo na nich niečo zvláštne. Nebol v nich odraz. Pôsobili desivo, no zároveň upokojujúco. "Už musím ísť, lebo studený puding nemá nikto rád," dodala Vivien a vykročila s táckou plnou dezertov z kuchyne.
"Pomôžem vám," ponúkol sa John.
"Nie, to od vás nemôžem žiadať," zamietla jeho zdvorilý návrh a odišla z kuchyne.
V pokrovej miestnosti bolo veselo. Blade všetkých obral o poslednú libru.
"Tak páni, nech sa páči," oznámila Whineova neter rozdávajúc dezerty.
"Myslím, že poker si už dlhšiu dobu nezahráme, lebo nebudeme mať o čo," skonštatoval Jacob.
Muži sa zasmiali. Toto veselé zhromaždenie sa rozišlo o štvrtej. Blade so synovcom odchádzali ako poslední.
"Ste skvelý hostiteľ," skonštatoval Matt, "Príjmite prosím ako prejav mojej vďaky lístok na večerné predstavenie," s týmito slovami podal Whineovi vstupenku.
"Ďakujem, určite prídem," ubezpečil ho inšpektor, zvierajúc v ruke lístok.
"Dovidenia," rozlúčil sa Blade a odišiel.
Jacob ostal stáť v otvorených dverách.
"Strýko, je ti niečo?" spýtala sa Vivien pri pohľade na jeho zamračenú tvár.
"Nechaj ma premýšľať," odbil ju.
Neter ho teda nechala osamote.
YOU ARE READING
Iluzionista
Mystery / ThrillerKomu zapredáte svoju dušu, len aby ste sa stali najslávnejším iluzionistom?