Kapitola VII.

74 9 1
                                    

Whine prišiel domov okolo šiestej večer. Zmorený prácou si sadol do kresla pri kozube a vyložil nohy. V byte rozvoniaval čerstvo uvarený čaj. Vtedy pri dverách zazvonil zvonček.

"Idem otvoriť," povedala Vivien a dobehla k nim.

Otvorila ich, no nik tam vonku nestál. Zatvorila teda dvere. No zvonček znovu zazvonil, tento raz o čosi dlhšie. Zmätené dievča  teda opäť vykuklo von. Chodba však bola prázdna, tak ako prvýkrát. Tento raz si ale na rohožke všimla položenú obálku. Zdvihla ju. Bola adresovaná inšpektorovi Whineowi.

"Strýko, niekto ti posiela list," oznámila mu neter.

Obálka bola čierna a písmená na nej zlaté. Jacob ju nedočkavo rozšklbol a začal čítať list. "Drahý inšpektor, ostáva vám len 65 predstavení na zodpovedanie troch otázok, ktoré som vám dal. Prijmite preto pozvanie na dnešné predstavenie. A nebojte sa si sadnúť do prvej rady. Fantóm."

Whine nahnevane skrčil list a hodil ho do plameňov horiaceho kozuba. Papier v ňom čudesne zapraskal a šachtou sa rozľahlo bolestné zaskučanie, ako keby v nej bol dáky pes. Inšpektor vyskočil  z kresla a podišiel ku kozubu. Zahľadel sa do pahreby na rozžeravené uhlíky. Vtom sa otvorilo okno a dovnútra k nemu doľahol hlas ľudí na ulici.

"Už sa nemôžem dočkať čo dnes Fantóm predvedie..."

Táto veta akoby inšpektora zhypnotizovala. Bez slova si vzal kabát, ktorý mal prevesený cez posteľ a bez rozlúčky opustil byt. Zamieril do divadla.

Vivien však doma tiež neostala. Priveľmi chcela zistiť o Eponine viac. Divadlo bolo vysvietené a z diaľky lákalo ľudí do svojich útrob.Akoby v ňom hrala akási zvláštna symfónia, ktorá lákala obyvateľov celého Londýna. Inšpektor túto symfóniu slepo nasledoval. Vstúpil do divadla. Zišiel k javisku až do prvého radu. Všetky miesta boli obsadené, až na jedno, hneď na kraji. Pohodlne sa usadil a čakal. Opona sa zdvihla. Iluzionista stál na javisku v elegantnom čiernom obleku.

"Dámy a páni," začal," Mnohí z vás poznajú krčmu na ulici 13. Kedysi tam bola zriadená internátna škola pre chlapcov. V roku 1892 ju však zachvátil požiar. Osem chlapcov v nej uhorelo zaživa. A dnes, po vyše dvadsiatich rokoch sa ich pokúsim opäť privolať."

Publikum zhíklo.   


IluzionistaWhere stories live. Discover now