Kapitola XXII.

50 10 0
                                    

Posledné vystúpenie známeho iluzionistu Fantóma. Hlásali všetky plagáty rozvešané po celom Londýne. Inšpektorovi Whineovi sa ani nechcelo veriť, že tých 66 predstavení tak rýchlo ubehlo. O to väčšmi ho to štvalo, pretože aj napriek toľkému času, ktorý mu Matt Blade dal, nepoznal odpoveď na tie tri otázky, ktoré mu položil. Aká je cena dokonalého triku? Koľko sme ochotní zaň dať? A s kým sme ochotní spolčiť sa, len aby náš trik ohúril publikum? Niektorí už na tie odpovede dávno prišli, ale chudákovi Jacobovi ich nemali ako povedať.

Whine si obliekol ten najlepší oblek, čo doma mal. Nasadil si klobúk a zo zamknutej zásuvky vybral pištoľ. Akýsi vnútorný hlas mu našepkával, že ju dnes večer bude potrebovať. Ulice boli vyľudnené. Jacob sa nazdával, že všetci už budú natisnutí v divadle, lebo išiel z domu dosť neskoro, no skutočný dôvod bol omnoho desivejší a jemu stále unikal.

Zastal pred divadlom. Bolo vysvietené snáď tak ako ešte nikdy predtým. Na každom stĺpe bol nalepený Bladeov plagát, lákajúci na nezabudnuteľné predstavenia, ktoré vás vezmú ďalej než do fantázie a ríše snov. Svojim spôsobom mali tie plagáty pravdu. Fantóm vás skutočne zaviedol ďalej než vaša bujná predstavivosť.  Zval vás na hranu života a smrti. Do sveta, ktorého sa väčšina ľudí bojí, no zároveň chcú odkryť závoj a nahliadnuť tam. Stavil na neodmysliteľnú súčasť každého jedného Angličana a tou bola  nadšenosť pre záhrobie a posmrtný život, ktorá pramenila z Viktoriánskeho obdobia.

Jacob vstúpil do divadla. Za päť minút malo začať predstavenie, preto ho veľmi prekvapilo, že v sále nebolo nikoho okrem neho. Pre istotu pozrel na hodinky, či si nepomýlil čas a neprišiel až po predstavení, ale hodiny ukazovali jasne, za päť minút osem, čiže začiatok predstavenia. Nepozdávalo sa mu to, preto si nesadol do hľadiska, ale bočnými schodmi vyšiel na javisko. Po prvý raz v živote videl svet z pohľadu kúzelníkov. Mal dokonalý výhľad na celú divadelnú sálu. Videl na každé jedno sedadlo, na každú jednu balkónovú lóžu.

"Inšpektor Whine," ozvalo sa mu za chrbtom, "Očakával som vás."

Jacob sa prudko otočil a ruka mu klesla na pištoľ, ktorú mal pod sakom. Bol to však len Blade.

"Nemusíte hneď po mne strieľať. Iba čo si zbytočne miniete náboje," začal Matt."Kde sú všetci? Prečo tu okrem mňa nik nie je?" vyzvedal inšpektor.

"Spravil som vám súkromné predstavenie," odvetil iluzionista s úškrnom na tvári, "Aby sme si mohli všetko vyjasniť."

"S vami si rozhodne nemám čo vysvetľovať," odvrkol Whine.

"Ak máte odpoveď ma moje tri otázky tak nie. Ak nie, tak áno," rozosmial sa Blade.

"Zavolám na vás políciu!" vyhrážal sa Jacob.

"A ja zasa Lucifera. Čo myslíte, kto bude silnejší? Vaše guľky, či jeho pekelná moc?"

"Ste blázon."

"Až po vás. Tých, ktorí vás predo mnou varovali ste ignoroval. Tých, ktorým na vás záležalo ste nepočúval. A tým, ktorí vás nenávidia ste veril. Kto je tu blázon?! Kto je tu hlupák?!"

Whine vytiahol pištoľ a vystrelil. To čo však nasledovalo nečakal. Matt vystrel ruku a guľka zostala visieť vo vzduchu priamo oproti jeho hrudi. Inšpektor zdrevenel: "V tom sú dáke čary."

"Vravel som vám, že ma vaše guľky nezabijú."

Jacob vystrelil znova, no guľka opäť zastala uprostred dráhy letu a ani o milimeter sa nepohla vpred.

"Ešte stále vás to baví?" vyzvedal iluzionista, pretože jeho to očividne prestalo baviť.

"Myslel som si, že je to len trik."

IluzionistaWhere stories live. Discover now