Inšpektor Whine vstúpil do jednej z tých zabudnutých krčiem, kde sa tajne schádzajú milenci, kde básnici a dramatici hľadajú svoje nové aj staré múzy, kde šéfovia londýnskeho podsvetia bujaro pripíjajú na nové spojenectvá a obchody. A kde tí, na ktorých sa šťastie prestalo usmievať chodia zapíjať svoj žiaľ.
V prvom okamihu ako podišiel k barovému pultu, všetko v krčme utíchlo. Darmo, muž v drahom obleku pôsobil medzi chlapmi v otrhaných a špinavých handrách so sklenenými očami a vytlčenými zubami ako päsť na oko. Pozorne si ho prezerali od hlavy až po päty a hľadali miesta v jeho kabáte, kde by mohol mať uložené svoje cennosti.
Jacob sem však neprišiel náhodne. Vedel, čo tu hľadá. Teda lepšie povedané koho. Chcel sa dozvedieť tajomstvo Bladeovho triku. A kto iný, než dáky skrachovaný kúzelník by mohol poznať odpoveď? Za peniaze vám aj nemý začne hovoriť a slepý vidieť.
"Roger Michell," oslovil jedného z mužov, sediacich za barovým pultom.
Chlap sa na neho neochotne pozrel a dopil zvyšok whisky, ktorú mal ešte v pohári: "Čo odo mňa chcete?" spýtal sa neochotne. Z jeho dychu ste mohli zistiť celý nápojový lístok tejto rozpadajúcej sa krčmy.
"Vraj ste boli uznávaný iluzionista," začal inšpektor a prisunul si stoličku.
Roger len mávol rukou a odvetil: "Tie časy sú už dávno preč. Obecenstvo si žiada omnoho prepracovanejšie triky, než je len vytiahnutie králika z klobúka. Ak nestíhate s dobou, vaša sláva sa rozpadne na popol... Máte cigaretu?"
Whine mu jednu ponúkol so slovami: "Poznáte istého Matta Bladea? Hovorí si Fantóm..."
"Kto by nepoznal toho chlapa?" pousmial sa Michell a vyfúkol oblak dymu, "Lepšie predstavenia som nevidel. Je to hotový kráľ mágov a iluzionistov."
"Skôr kráľ podvodníkov," prerušil ho Jacob.
"Viete čo je hlavné motto kúzelníkov?"
Inšpektor iba bezradne mykol plecami.
"Klam pokiaľ môžeš a keď ti na to prídu, prídi s novým klamstvom," vysvetlil Roger, "Všetci, ktorí sa živia týmto remeslom po celom svete, sú len obyčajní podvodníci. Jediný rozdiel medzi nami a kriminálnikmi je ten, že ľudia platia za to, aby sme ich podviedli."
Whine však netrápili tieto filozofické úvahy a prešiel priamo k jadru veci: "Chcem vedieť, ako sa robí ten trik s tými duchmi," popri tom z vnútorného vrecka kabáta povytiahol bielu obálku. Michell sa uškrnul a odvetil: "Projekcia na plátno. Niekde v divadle je skrytá premietačka."
"To je všetko? To je až také jednoduché?" čudoval sa inšpektor.
"To vám nestačí? Viete aké je ťažké naplánovať všetko tak, aby si nikto ničoho nevšimol? Ovšem pokiaľ je médium a tých duchov vyvoláva naozaj, tak s tým vám neviem pomôcť. V takom prípade sa obráťte na kňaza a svätenú vodu," zasmial sa.
"Každopádne ďakujem, že ste si na mňa našli čas," Whine sa rozlúčil s tým chlapom a podal mu obálku.
Roger si ju skryl pod vestu a keď Jacob stál na schodoch, zvolal za ním: "Ak nenájdete premietačku, tak si buďte istý, že sú v tom sily zo záhrobia. A v takom prípade vám radím vziať nohy na plecia."
Inšpektor si však príliš jeho radu nebral k srdcu a len čo prišiel domov, už si na ňu ani nepamätal.
Po dlhej dobe nová časť :D Ospravedlňujem sa, že som dlho nič nové nepridala, ale inšpirácia nie a nie spolupracovať :D Inak, v blízkej dobe očakávajte taký provizórny trailer. Poteší ma koment a vote :D
YOU ARE READING
Iluzionista
Mystery / ThrillerKomu zapredáte svoju dušu, len aby ste sa stali najslávnejším iluzionistom?