Kapitola XXI.

45 9 0
                                    

Pohreb sa konal nasledujúceho dňa na jednom z tých zabudnutých Londýnskych cintorínov, ktoré už v dnešnej dobe ani neexistujú. Neprišlo naň veľa ľudí. Len Gladius, Matt Blade a zdrvená Eponine, ktorá sa ledva držala na nohách, preto ju musel iluzionista podopierať. Kňaz predniesol iba stručnú reč, pretože ako dôvod Johnovej smrti uviedli samovraždu. Veď čo iné by aj povedali? Že ho zabil samotný Lucifer? V takom prípade by sa nekonal pohreb ale exorcizmus.

"Neboj sa, postarám sa o to, aby si slušne mohla žiť Eponine," ubezpečil ju Matt hneď ako sa obrad skončil, "Aj tvojmu dieťaťu dám to najlepšie čo mám."

Ona si utrela z líca slzy a odpovedala: "Ste veľmi láskavý pán Blade, ale ubezpečujem vás, že nepotrebujem vašu pomoc. Zvládnem to sama. A pokiaľ ide o dieťa... nemusíte sa báť. Po včerajšej noci som potratila. Viem, že malé dieťa prinesie do života matky radosť, no to moje by mi prinieslo len žiaľ, bolesť a utrpenie. A kto vie, Lucifer by ho časom určite poštval proti mne... Miesto krajčírky mám isté do konca života, takže o peniaze nebude núdza. Dáko vyžijem. Nejako bolo nejako bude."

"Máš nezlomné odhodlanie, to na tebe obdivujem. Kiežby som aj ja mal takú pevnú vôľu."

"Prečo ste sa upísali Luciferovi?"

"Moja drahá, občas robíme pre lásku šialené veci."Potom jej do ruky vtisol čiernu obálku, v ktorej boli peniaze a dodal: "Choď do Ameriky, tak ako o tom snívaš už celé roky. Neobzeraj sa za minulosťou a hlavne zabudni na Johna aj na mňa."

"Ale prečo?" nerozumela tomu.

"Pretože dnes, dnes idem napraviť to, čo som pred dvadsiatimi rokmi pokazil. Dnes večer iluzionista známy pod menom Fantóm bude mať svoje posledné vystúpenie."

"Chystáte sa skončiť s vašou kariérou?"

"Chystám sa inšpektorovi povedať pravdu. Pravdu, ktorá oslobodzuje a ktorá ma aj zabije.... ale to je vlastne už jedno. Zober si tieto hodinky. Viem, sú pokazené a preto stoja, ale keď začnú znova ísť už sa nebudeš musieť báť. Svet už bude o čosi lepší. A keď sa kohokoľvek v Londýne spýtaš na moje meno, budú len krútiť hlavou, že nikoho takého nepoznajú."

Eponine ho so slzami v očiach objala: "Verím, že sa stretnete s Claire."

"Ani nevieš ako ďaleko si od pravdy," šepol Matt.

Blade jej vtisol do rúk hodinky, no ona mu ich vrátila naspäť.

"Sú vaše, nechajte si ich. Vy potrebujete vedieť kedy bude svet znova lepším miestom."

Potom sa rozlúčili.  


IluzionistaWhere stories live. Discover now