Her zamanki rutinimi gerçekleştirip okula geldiğimde İnkılap dersine giren Ayşe hocanın dersini dinlemek olmuştu. Evet İnkılap hocasını seviyordum güzel anlatıyordu ama dersi sevemiyorum. İlk on beş dakikayı dinleyip diğer yirmi beş dakikayı uyuyarak geçirdim.
Zil çaldığında uyumaya devam etmek istemiştim ama sınıfa giren birisiyle sınıftaki herkes 'Aaa, Ooo' falan demeye başlamıştı. Kim olduğuna bakmak için tek bir gözümü açtığımda tepemde 1,83 - 1,85 boylarındaki çocuğa baktım. Gözlüğüm olmadığı için tam yüzünü göremiyorum.
"Uyandırdım mı?"
Sıraya yayılan saçlarımı elimle geriye atıp gözlüğümü gözüme taktığımda kim olduğuna net bir şekilde baktım. "Sen?" Ağzım açık kalmıştı, sinek dolaşıyor.
"Evet, ben." Dudakları kıvrılırken bir logar kapağına daha düştüğümü fark ettim.
Çantamdan çıkarttığım şemsiyeyi alıp ona uzattım. "Teşekkür ederim." Yakışıklı, zalımın oğlu.
"Dört oldu." Ne demek istemişti? Ne dört?
"Hı?" Aklıma nedense Gece geldi.
"Hı değil, efendim?" Gece? Buldum ulan seni.
"Gece, sen misin?"
"Efendim?" Şaşırmıştı. Cık değil, söndür umut ışıklarını.
"Senin ismin Gece değil mi?"
"Hayır, benim ismim Gündüz." Gündüz mü? Gece, Gündüz. Birisi benimle oyun oynuyor.
"Boş ver, birisiyle karıştırdım." Gündüz olan çocuğun arkasındaki birisi bana el-kol hareketi yapmaya başlamıştı ama anlayamıyordum.
'O se- sen- senin sevgilin mi?' Has-, devamına gerek yok. Cihan mı o? Ahanda o.
Başımı yana yatırıp Cihan'a sadece ağzımı oynatarak 'öldürürüm oğlum seni, si**** git şurdan.' demiştim. Gündüz aramızdaki mesafeyi azaltıp yüzüme doğru yaklaştığında ilk önce gözlerime sonra konuştuğum kişiye baktı. Aralarında anlamadığım bir diyalog geçiyordu.
"Pişt, bir şey soracağım sana. Sen beni nereden tanıyorsun?" Gözlerini bana çevirip yandan bakış attı. Öliyemmm, help.
"Mahalleden. Annem anlatıyor, birazda oradan var tabi." Mahallenin delisiyim demiştim.
"Ben seni tanımıyorum. Daha önce neden hiç karşılaşmadık aynı mahallede oturuyorsak?" Dik durup, geri çekildi.
"Görmemiş olman çok normal, biz mahalleye taşınalı bir gün oluyor." Hm demek ondan.
"Anladım. Hadi git artık, zil çalıcak." Kapıya doğru bakındığında birisi ona el salladı. Gelmesini, istiyordu. Kaptırdık çocuğu, kapıda bekleyen kişi 12/A sınıfından Meltem'di. O zaman onunla aynı sınıfta, Sherlock gibi kızım ya.
Sınıftan çıktığında gittiğini düşünmüştüm ama kapıdan kafasını uzatıp bir anda "sonra görüşürüz Sey, " demişti. Deli bu çocuk.
Dersler bittiğinde okuldan çıkıp eve gelmiştim. Bahçedeki salıncakta biraz sallanıp içeriye geçmek için zile basıp bahçe duvarının arkasına saklandığımda kapıyı açan annem mahallenin çocukları sanmıştı beni.
Sokaktan geçen birisi bana gülmeye başladığında başımı çıkartıp kim olduğuna baktım. Gündüz?
"Tamam, yeter artık şaşırmıyorum." Ayağa kalkıp ayakkabılarımı çıkartmaya çalışırken annem bana kızmıştı. "Mahalledeki çocuklardan daha delisin." Ben içeriye geçerken annemin neden hala kapıyı örtmediğine baktım.
"İyi günler Gündüz oğlum." Ana! sen nereden tanıyorsun bu çocuğu? Üzerime kuma getirip bir tane daha mı evlatlık aldınız yoksa?
"İyi günler Sümeyye teyze." Teyze mi? Annemin bilmediğim bir tane daha mı kardeşi var acaba? Saçmaladık artık yeter, saygı için öyle dediğini biliyorum.
Annem kapıyı örtüp arkasını döndüğünde bana "bu kızı kesin hastanede karıştırdık," bakışı atıp mutfağa geçti. Seviyorum bu kadını ya.
Odama çıkıp Dumanla özlem giderdikten sonra ellerimi yıkayıp üzerimi değiştirdikten sonra mutfağa gittim. Dün akşamdan kalan börekleri ısıtıp tabağa koyduğum gibi odama beraber dalış yaptık.
Telefonumu elime alıp Gece'ye mesaj attım.
Sey: Pişt, ikizini buldum haberin olsun.
Uyandırdık koca bebeği, WhatsApp'ta yattığını bu kadar belli etme be cucuk.
Gece: Benim bilmediğim başka bir kardeşim mi var? Düşündüm olamaz.
Sey: Senin kardeşin mi var?
Gece: Olabilir :)
Sey: Mal yahhdhs.
Gece: İltifat için teşekkür ederim.
Sey: Ben hala ciddiyim ama ismi Gündüz olan birisiyle tanıştım bugün. Hatta bizim evin karşısında yaşıyorlar.
Evet, bende daha yeni annemden öğrendim. Dün tanışmışlar Sümeyyeciğim ile.
Gece: Ha 12/C sınıfındaki o Gündüz.
Sey: Yok, Ispartadaki Necmiye teyzeden bahsediyorum.
Gece:
Sey: Mal olduğunu kanıtladın :/Gece:
Sey: Gömeyim mi?
Gece: Yanına olursa, olur.
Sey: Bekle geliyorum.
Gece: Valla mı?
Sey: Konum at?
Gece: Kalbine mi? :)
Argolu bir bölüm oldu ama çok az.
Yeni bir kişi katıldı kitabımıza, acaba Gündüz kim?
Tahminlerinizi alayım.
Oy verip, yorum yapmayı unutmayın.
Çokça sevgi...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Otobüs Durağı / Texting
De TodoGece: "Gecen gecemden güzel olsun minik. " Sey: "Gecen gecemden güzel değil, Gece Ama Gündüz Olan."