Óangol kisfalu kacskaringós utcáin színes falevelek kavarognak a narancsszínű naplementében. Barátságos családiházak kertjében temérdek töklámpás, szellem és pókbáb vigyorog vagy éppen vicsorog, a halloweeni dekoráció maradékával együtt. Éjfekete varjú repked egyik kertből a másikba, valami titkos nyelven károgva minden kertitörpének, madárijesztőnek, az összes ijesztő lénynek. Végül egy tölgyfa lecsupaszodott ágán állapodik meg, s csillogó szemmel tekint be egy bordókeretes ablakon.
Odabent egy göndör, szőke hajú porcelánbaba ül hanyagul az ablakparkányon, kék üvegszemei vágyakozva csillognak. Mikor senki nem figyel, hófebér kezével aprót int a madárnak. A babát Bellának hívják, gazdája, az ötéves Patty épp most indul a halloweeni cukorkagyűjtésre, tőle pedig tündérhercegnőnek öltözve egy nyálas puszival búcsúzik.
Éjfélt üt az óra, Patty már rég édességtől eltelve szundít, amikor a varjú hármat kopog csőrével az ablakon. Bella azonnal megelevenedik, vágyakozva érinti apró tenyerét a hűvös üveghez.
Pár perc múlva a porcelánlány babakék ruhájában szökdécsel keresztül a félhomályos kerten. Nyomában sorra elevenednek meg a töklámpások, mind más-más hangon kiadva nevet vagy huhog. Bella nem riad meg, visszanevet rémisztő képükbe. Kacagva lepacsizik a hasonlóan útrakélő kertitörpékkel, mosolyogva integet a hálótszövő óriás pókbáboknak, táncrakél az elsuhanó, sikoltó szellemekkel. Illedelmesen meghajol a madárijesztők előtt, egyikük így felajánlja, hogy elviszi egy darabon.
A megelevenedett szörnyek, bábok és játékok a falu melletti mezőn gyűlnek össze. Egy körben ezüstszín tűz lobog, folyékony holdfény földi keretben. A varjú már egy másik madárijesztő vállán pihenve várja, s ahogy meglátja Bellát, beleszáll a tűzbe. A lángokból aztán egy ébenfekete hajú, sötét mandulaszemű, múltszázad eleji kispolgári öltözetet viselő fiú lép elő, arcán huncut mosoly ül. Bella saját hordozójára néz, s a madárijesztő ekkor belehajítja őt is a tűzbe. Az ezüst lángokból ekkor a baba szépségével vetekedő, de immár emberi lány bukkan fel, kék ruháját egy hercegnő is megirigyelhetné.
A varjúból lett legény és a babából lett leány csókban forrnak össze az éjben, s míg a többi - szintúgy emberré visszaváltozott - népség hajnalig táncol, nem eresztik egymást. Mióta az a boszorkány megátkozta őket, nem öregszenek, azonban csak évente egyszer lehetnek önmaguk, halloween éjjelén. A többi napon varjúként és babaként kell élniük. Talán egyszer, ha Patty felnő, segítehet nekik megtörni az átkot. Ám amíg eljön az a nap, a többi elvarázsolt lénnyel együtt mulatják át a halloween éjszakát.
YOU ARE READING
Misztikus történetek (18+)
ParanormalEbben a gyűjteményben rövid, a természetfelettit és a misztikumot valamilyen mértékben érintő történeteket olvashattok. Fogadjátok őket szeretettel!❤️🏳️🌈 A Halloween témájúakat a Best of Wattpad - Hun kihívása ihlette. [A 18+ jelzőt elsősorban az...