Kruspéri Kata pöttyös ruhás, piros masnis kislány volt hatvanas évek végén. Édesapja párttitkári státuszát, anyukája titkárnőként segítette, így a belvárosban éltek. Kata rendszerint alig várta, hogy nyáron vidékre utazhasson a nagyszüleihez, meg úttörőtáborba a Balatonhoz. A nagyszülei mindig nagyon vigyáztak rá, a táborvezetők már annál kevésbé.
Kilencedik születésnapját követően a Balatonfenyvesi Napsugár Szocialista Üdülőközpontban, a délutáni pihenő ideje alatt Kata felmászott az egyik partmenti platánfára. Az egyik ágon üldögélve, úttörődalokat énekelve, láblóbálva szemlélte a tájat, ám hirtelen megcsúszott, s négy méter magasból pont a fejére esett. Azonnal szörnyethalt, olyan hirtelen, hogy neki fel sem tűnt a dolog. Visszamászott a fára és tovább énekelt. Estefelé csatlakozott a vacsorázókhoz, éjjel vígan kacagott a többiek történetein, reggel résztvett a létszámjelentésben. Így esett, hogy a Balatonfenyvesi Napsugár Üdülőközpontnak mind a mai napig saját kísértete akad.
Kata az úttörő egyenruhát sohasem szerette, így fehér pöttyös piros ruhájában, piros masnikkal hajában táborozik a Balatonnál immár bő ötven éve. Reggelente oroszul számolja meg a többi jelenlévő kisgyereket. Napközben a vízparti fáján ül, fehér zoknis, piros lakkcipőcskés lábát lóbálva próbálja kedvenc dalaival, köztük a Mint a mókus és a Pancsoló kislány szólamaival túlharsogni a fürdőzőket. Vacsoránál rendszerint kiveszi részét a desszertek elfogyasztásából, s éjjelente kacagása, mint a lágy, nyári szellő járja be a szállás nosztalgikus szobáit.
Szóval, ha valaki eddig nem értette, ki az a szocialista kislány, aki a fenyvesi balatonparton, egy platánfa ágáról dúdolja fennhangon az úttörődalokat, akkor most már tudja, hogy az Kruspéri Kata, a Napsugár üdülő saját kísértete.
YOU ARE READING
Misztikus történetek (18+)
ParanormalEbben a gyűjteményben rövid, a természetfelettit és a misztikumot valamilyen mértékben érintő történeteket olvashattok. Fogadjátok őket szeretettel!❤️🏳️🌈 A Halloween témájúakat a Best of Wattpad - Hun kihívása ihlette. [A 18+ jelzőt elsősorban az...