*Bu bölümdeki tüm veriler ve olaylar kurgudur. Gerçeklikle hiçbir alakası yoktur.*
*Aslında epey araştırdım ama yurt dışında kliniklerde olayların tam olarak nasıl yürüdüğü hakkında az buçuk bilgim var. Hastalarla nasıl bir seviyede iletişim kuruyorlar vs, bunları pek bilmiyorum. Bu konuda bir yanlış görürseniz güzel bir dille uyarmanızı rica ediyorum. Böylece ben de elimden geldiğince hatayı düzeltirim🫶🏻*
13.Bölüm: "Kaybın Verdikleri"Ultrasondan çıkmış, doktorla birlikte masaya oturmuştum. Söylediği şey yüzünden kaşlarım çatılmış, kalp atışlarım iki katına çıkmıştı. Elimde tuttuğum minik ultrason fotoğrafının üstünde gidip gelen baş parmağım stresten uyuşmuştu.
"Kötü bir şey mi oldu?" Diye atıldım. Elindeki birkaç kağıda baktıktan sonra yüzünde pek gerçekçi olmayan bir gülümsemeyle bana döndü.
"Son bir-bir buçuk aydır alkol tüketiminiz ve stres durumunuzu öğrenebilir miyim?" Yutkundum.
"Son iki ay benim için stresli geçti. Stresli dönemlerde biraz fazla alkol alabiliyorum." Hemen heycanla ekledim. "Ama hamile olduğumdan şüphelendiğim anda bıraktım alkolu." Dudaklarını birbirine bastırdı, gözlüğünü düzeltti.
"Gebeliğin ilk trimesterında anne adayının düşük yapma olasılığı maalesef çok yüksektir. Bu olasılıklara aşırı alkol, aşırı stres, sigara içimi gibi bebeği kötü etkileyen şeyler eklenince bu olasılık artıyor. Normalde hastalarımıza bunu söyleyip onları daha fazla streslendirmek istemiyoruz ama bunu sana söylemek istiyorum." Kalbim o kadar hızlanmıştı ki düşüp bayılacak gibi hissediyordum. "Bebeğin kalp atışları çok yavaş. Tabiki buna bir çok şey sebebiyet verebilir ancak şuan da bebeğinize yeteri kadar oksijen gitmiyor. Düşük tehlikeniz çok fazla."
Derin nefesler alıyordum.
Al...Ver
"Önümüzdeki 1 hafta çok önemli, stresi neredeyse 0 seviyesine indirmeli, bol bol dinlenmelisiniz. Beslenmenize çok dikkat edin, kesinlikle paketli gıdalar tüketmeyin. Evinizde, gebelikte iyi gelecek birkaç egzersiz yapabilirsiniz. Eğer bahçeli bir evde yaşıyorsanız bol bol hava almanızı öneririm. Mümkünse bir hafta boyunca işlerinize ara verin. Moralinizi yüksek tutacak şeyler yapın." Hepsine kafa sallıyor aklıma yazıyordum.
"Yapmanız gerekenler bunlar, bunun dışında bekleyeceğiz. Bu süreçte herhangi bir ağrınız, şikayetiniz olursa lütfen bana bildirin, çok önemli. Arada ufak kanamalarınız olabilir bu çok normaldir. Ama sizin düşük tehlikeniz olduğu için, ne olur olmaz beni arayın ve buraya gelin. Kontrol edelim. Karın, bel, kasık ağrıları önemli uyarılardır. Dikkat edelim. Mide bulantınız olması iyiye işarettir, bebeğimizin hala bizimle olduğunu gösterir."
Duraksadı, biraz düşündü. "Şimdilik bu kadar, tüm bunlara uyarsanız bu haftayı atlatacağımızı düşünüyorum. Bebeğimizin kalp atışları umarım düzelecektir."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Senin Işıkların | Bebek Serisi
Teen FictionÜnlü oyuncu İz Uslu, aldatıldıktan hemen sonra yara bandı olarak kullanabileceği Kayan Alen ile takılmaya başlar. Ancak bu takılmanın ikisinin hayatında da sonuçları olacaktır. •••