©©في أكبر مستشفيات القاهرة ...
#وصلت سهيلة ومعها الطبيب نام هـا جين وكاجامي صديقه ونور إلى بوابة المشفى وترجلوا منها ليدخلوا ويتعرفوا على مديرها ويبدأون في أعمالهم ..."سهيلة" بجدية :- سيد هـا جين الآن نحن وصلنا إلى هذه المستشفى هنا مقر عملك كما علمت من السفارة ومن اليوم أنت وصديقك الطبيب كاجامي ستعملان هنا ومن البديهي هو سيتعامل أسرع مع الأشخاص لأنه يعرف اللهجة العامية جيداً أما أنت ستأخذ بعض الوقت حتى تتعلم التحدث بها مثله وأنا سأساعدك لا تقلق مطلقاً إتفقنا فلتتركها لي .
"هـا جين" بابتسامة واسعة :- أعلم أنكِ هنا لأجلي أنا ومتأكد أن كل شيء سيكون على ما يرام وأعرف إنها ليست تجربة سيئة ومستعد للغاية أن أخوضها .
"نور" بنبرة مازحة :- أوكشن ودلوقتي طبعا يا دكتور كاجامي مش لازم أشرحلك حاجة علشان أنت عارف كل حاجة من أول ما قابلتك الأسبوع إللي فات أصلا وبقت الدنيا معاك سهلة زي السكينة ف الحلاوة تمام وهسيبك وأمشي دلوقتي علشان شغلي .
"كاجامي" بإيماءة :- تمام يا نور بس لما أعوز حاجة هكلمك علطول تساعديني علشان زي ما إنتي شايفة إحنا لسه منعرفش حاجة أوي هنا وهنحتاج كمان إننا ننزل نشتري عربيات ونشوف الشقة إللي هنقعد فيها أو البيت إللي إتفقنا مع السفارة عليه .
"نور" :- متقلقش والله كل حاجة أنا كتبتها ف نوت عندي علشان أفتكرها وأنتو متشغلوش بالكم بيها يا دكتور كاجامي وبإذن الله هنعمل إللي أنتو عايزينه .
"سهيلة" وهي تنظر إليهم :- حسناً نحن نستأذن الآن حتى لا نتأخر على عملنا أكثر وحينما تحتاجون إلينا تحدثوا معنا على الفور أو إطلبوا المساعدة من الذين يعملون معكم أيضاً إتفقنا .
"هـا جين" هز رأسه موافقاً بابتسامة :- حسناً حسناً إتفقنا لا تقلقي علينا هكذا نحن لسنا أطفالا صغار أنا وكاجامي سنفعل كل شيء هنا سوياً وسنخبركم إذا إحتجنا إلى مساعدة ثانية وأشكركن للغاية .
#إبتسمت سهيلة بلُطف ثم غادرت هي ونور مجدداً من المشفى ليتجهوا هذه المرة إلى مقر عملهم الآخر الرئيسي وهو مكتب الترجمة الخاص بسهيلة ...
©©في منزل سهيلة بالمعادي ...
#كانت أشرقت تراجع محاضراتها حين سمعت رنين جرس منزلهم فذهبت بسرعة لتعرف من الذي أتى ..."أشرقت" بإستغراب وتساؤل :- أيوة أفندم عايزين مين يا حضرات ومين أنتو أصلا كمان .
"كانغ إن ووك" نظر إليها من أسفل نظارته قائلاً :- أنا كانغ إن ووك وأتيت لأتحدث مع السيد والدك هل هو هنا في المنزل أم لأ يا صغيرة .
"أشرقت" بخوف من هيئته :- بابا مش هنا راح شغله وهيتأخر بس أنت فعلا كانغ إن ووك جوز أختي إللي من كوريا الجنوبية بجد .
"كانغ إن ووك" بسخرية :- ولماذا سأكذب يا فتاة أنا بالفعل كانغ إن ووك زوج أختك ومن الجيد أنكِ على معرفة سابقة بي وتعلمين من أنا بالنسبة لأختك .
أنت تقرأ
المصرية والكوري 🇪🇬🇰🇷 (مكتملة)
Romantizmالجزء الثاني من سلسلة الصعيدية والأجنبي البطل المرادي من كوريا الجنوبية وملاك بجناحات والبطلة نفسها إللي أنتو زهقتوا منها 😂 رواية جديدة ويارب تعجبكم ♥️🌏