E t t

12K 259 17
                                    

Jag strök med fingret på den blå mattepärmen. Mitt hår viftade i ansiktet och jag drog det snabbt bakom örat. Håret var slarvigt uppsatt i en tofs och jag gick med snabba steg mot klassrummet. Eftersom det var den första dagen i skolan var jag fast besluten om att inte komma försent. Dörrarna öppnades om och om igen när en ny elev kom in i det välstädade klassrummet. Att läraren var trött var ett faktum, och att dagen precis hade hade börjat, ett annat. Klockan tickade och läraren började prata om olika ekvationer.
"Svaret, Sandra?" sa hon med glasögonen på sned.
"118 är svaret" sa jag uttråkat och några busvisslade i klassrummet. Jag undrade varför och vände mig om. In igenom den vita dörren kom Felix. Någon alla tyckte om. Förutom jag. Alla tjejer har en crush på honom, och hälften av skolan bugar bokstavligen för honom. Han gjorde en brohug med Hugo och satte sig precis bredvid.
"Felix, du är sen 20 minuter" sa Mia trött och suckade. Alla vände sig mot Felix och han flinade.
"Saknat mig?"
Alla skrattade och Mia blängde surt mot felix.
"Återgå nu till tal 78 i matteboken. Några tog fram sina matteböcker och började jobba medan Felix och hans gäng satt och viskade till varandra. Jag vände ner blicken mot boken och såg att jag hade hunnit mycket längre än tal 78.
"Eh, Mia? Jag är på tal 121" sa jag osäkert. Hon log och de andra tittade på mig som om jag vore dum. Fast det ironiska är ju att de är dummare än mig. Mia närmade sig och klackarna dunkade i golvet för varje steg hon tog. Hon visade vilka tal jag skulle räkna och jag nickade som svar. Min penna tog jag i handen och la den mot papperet. Spetsen var trubbig, så jag räckte handen mot den gröna pennvässaren. Jag vred om några varv och tog ut pennan och log belåtet när jag såg hur spetsig pennan var. När jag precis skulle börja skriva igen ringde det ut och jag suckade tungt. Mina böcker packade jag ihop och drog ut stolen. Jag ställde mig upp och gick sakta ut igenom klassrumsdörren. I korridoren stod Felix, Hugo och Max och skrattade åt en bild på Felix mobil. Antagligen någon fest i helgen, tänkte jag tyst för mig själv. Mitt skåp låg längre fram och jag ökade tempot. De blå skåpen låg på rad och jag gick förbi en efter en tills jag kom till mitt skåp. Jag öppnade det och la i matteböckerna och pärmen och tog ut schemat. Next up - Historia.

Första delen på min wattpad story! Ville bara säga att om ni vill ha en fortsättning, så får ni kommentera och rösta!💗

Hon & han » f.sWhere stories live. Discover now