T r e t t o n

6K 185 18
                                    

Jag gick mot klassrummet och suckade. Det var måndag idag, vilket jag inte tyckte om.

Mia kom in i klassrummet och bad oss att vara tysta. Hon tittade på oss med ett glatt leende. Redan då misstänkte jag något, eftersom hon aldrig ler. Men hon kunde inte hålla sig längre utan hasplade ur sig;
"Som ni vet, har det spekulerats om en klassresa" några i klassen flämtade till. "och nu har vi bestämt att vi ska åka till Barcelona i en vecka!" Det var då alla fick spel. Barcelona?! Det var ju helt fancy. Hela klassen skrek av glädje, typ. Jag gav ifrån mig ett glädjetjut. Jag längtade ihjäl mig redan nu.
"När är den?" mumlade någon i klassrummet.
"Om 2 veckor från och med nu" log hon.
"Men, på planet och på hotellet är man två och två." fortsatte hon. Några burop och några fniss hördes i klassen.
"Kille och tjej eller?" flinade Max.
"Dessvärre blir det så" suckade Mia och himlade med ögonen. Alla skrek ut ett "ja" och vi fortsatte med våra arbeten. Jag sneglade på killarna i klassrummet. Någon utav dom skulle spendera en vecka på ett hotell i Barcelona med mig. Många var odugliga, men om jag måste välja vem som hade varit bäst hade det varit, Felix. Men frivilligt hade jag valt Harry styles eller någon snygging.
"Tyst i klassrummet! Och som ni vet, blir det stränga regler. Här har jag en lapp, men en av de viktigaste reglerna är att inte starta något som helst förhållande på resan. Så fort vi ser en liten kram, får ni åka med det första bästa planet hem" ropade Mia. Alla nickade förutom Felix och Max. De flinade bara mot varandra och jag himlade med ögonen. Detta kommer nog bli en konstig klassresa. Men jag längtade, två veckor kvar! Jag pratade med natta och vi hoppade exalterat. Hon viskade även att hon ville hamna med Felix, och jag tyckte det var helt okej.

Dåligt kapitel, vet

Hon & han » f.sWhere stories live. Discover now